Шановні батьки! Інтернет як й інші засоби масової інформації впливає на
молодшого школяра, виступаючи могутнім двигуном його виховання і розвитку. Діти
досить багато часу проводять біля ком’пютерів, грають у дитячі й дорослі ігри, отримують
різну інформацію. Для більшості дітей комп’ютер став великим другом, що допомагає
пізнати багато нового і цікавого. Визнаючи безперечну користь, яку може надати
інтернет у вихованні дітей, необхідно пам'ятати, що цю користь треба ще зуміти
витягнути.
Вони кажуть: «Не зробиш — не дозволю
грати у комп’ютер ». Однак
добиваючись своєї мети, примушуючи щось виконати, батьки забувають, що і
учбові заняття, і домашні обов'язки саме тому часто виконуються нашвидкуруч,
абияк. У цей час всі думки дитини поглинені майбутньою грою, прагненням за
будь-яку ціну отримати право посидіти за комп’ютером. Це вже завдає очевидної
шкоди вихованню, заважаючи формуванню добросовісного і відповідального
ставлення до праці і навчання. Тривалий час проведения за комп’ютером погано впливає на нервову систему і зір
дітей. Нервова система часто не витримує великого інформаційного навантаження,
підвищеної чутливості до моніторрного випромінювання. Особливо це стосується
дітей ослаблених, вразливих.
Ось результати соціологічних
досліджень.
• 2/3 наших дітей у віці від 4 до 12 років
грають у комп’ютерні ігри
щодня;
Час щоденного
перебування за комп’ютером в середньому складає більш 4-х годин;
• 50 відсотків дітей
переглядають інформацію без будь якого вибору, уподобань і винятків;
• 25 відсотків дітей у віці від 4 до 10 грають
у одні і ті ж ігри від 5 до 40 разів
підряд;
• 38 відсотків дітей у віці від 6 до 12 років при
визначенні рейтингу свого проведення часу на перше місце поставили КОМП’ЮТЕР, виключивши
при цьому заняття спортом, прогулянки на повітрі і спілкування із сім'єю.
Можливо, ви подумаєте, що ця статистика не
відноситься до наших дітей? Марно. Я хочу зазначитати вам результати опитування
дітей нашого класу. (Класний керівник
зачитує результати анкетування учнів.)Додаток 1.
Отже, комп’ютерні ігри та перегляд
інформації з інтернету повинні посісти обмежений час у режимі дня дитини. Вона
повинна твердо знати, що певний час відводиться для прогулянок й ігор на
свіжому повітрі, уроків, читання, перегляду телепередач, роботи з комп’ютером.
Батьки разом із дітьми проглядають дитячі інформаційні сайти, визначають іх
корисність для дитини, обмежують час роботи за комп’ютером. Вранці, йдучи на
роботу, батьки ще раз нагадують дитині, що до певного часу треба закінчити
всі уроки, щоб мати змогу пограти 15 хв в улюблену гру.
5. Педагогічний практикум для
батьків.
- Обговорення питань:
1.
Сім'я отримує квартиру і наповнює її предметами побуту.
Чи вважаєте ви, що комп’ютер повинен бути в числі головних предметів побуту?
2.
Які інформаційні сайти, крім ігор, на ваш погляд,
формують особистість дитини?
У виховному значенні ефективні сайти, які організують
діяльність дітей. В них пояснюють, як власноруч зробити саморобку, пропонують
цікаві вікторини, розповідають про щось нове для дитини або незрозуміле.
Інтернетсайти допомагають не лише розширювати загальний кругозір дітей, але й
формувати їхні індивідуальні інтереси. Діти, що захоплюються малюванням,
можуть дізнатися багато цікавого про живопис; діти, що люблять тварин, черпають
цікаві відомості про їх звички і життя, і таким чином отримують матеріал для
організації діяльності, пов'язаної з предметом захоплення.
Батьки далеко не
завжди можуть дати дітям відповіді на всі запитання, розвивати їх всебічно. У
цьому значною мірою може бути корисним інтернет, якщо вміло і цілеспрямовано
його використовувати.
6. Вчитель. Бесіда.
Якщо перегляд інтернетсайтів недостатньо
педагогічно коректується, то засвоєння нових відомостей і фактів для
молодшого школяра представляє певне утруднення. Більшість дітей вже через 2—3
дні не можуть розповісти про зміст інформації, яку отримали. Молодшому школяреві
нерідко важко самостійно осмислити отриману інформацію, визначити і висловити
своє ставлення до тих фактів і подій, явищ, про які він дізнався із інтернету.
Перед батьками тепер стоїть особливе завдання по формуванню у дитини уміння
користуватися засобами масової інформації, звички звертатися до тих
відомостей, які вона отримує із цих джерел. Тому систематичне обговорення із дітьми
побаченого по інтернету необхідне, інакше отримані інформації не матимуть
суттєвого впливу на дитину, а в деяких випадках будуть просто шкідливі.
Батькам важливо знати, що дитина
запам'ятала та зрозуміла, що справило на неї особливе враження. Добре, якщо,
батьки дозволять дитині для перегляду дитячих інтернетсайтів запросити своїх
товаришів. Діти зможуть обмінятися враженнями, разом брати участь в якій-небудь
корисній справі, кожний з них виявить свої уміння, знання.
Необхідно пам'ятати про те, що вплив інтернету на
дітей різко відрізняється від впливу на психіку дорослих. Першокласники не
можуть чітко визначити, «де — правда, а де — брехня.» Вони сліпо довіряють всьому
тому, що представлено в інтернеті. Їхніми емоціями і відчуттями легко маніпулювати.
Лише з 11 років діти починають менш довірливо ставитися до того, що
відбувається на моніторі.
7. Підсумки зборів.
Як зробити так, щоб діти якомога менше
чули від батьків: «Знову уроки увечері робиш? Чим ти займався, знову біля комп’ютера сидів»?
Скористайтесь наступними порадами.
(Батькам вручаються пам'ятки «Правила
боротьби з дитячою комп’ютероманією». Додаток 2.
8. Домашнє завдання для батьків.
1. Зверніть увагу,
скільки часу проводить ваша дитина біля комп’ютера? Яким сайтам віддає перевагу?
2. Чи ставить дитина запитання після
перегляду інтернетсайтів, чи хоче обговорити із вами отриману інформацію?
Пам'ятайте: комп’ютер має бути не
метою, а засобом розвитку вашої
дитини.
(Збори закінчуються читанням висловлювань дітей на
тему: «Комп’ютер для мене — це...»)
Додаток
1.
Анкетування учнів
1.
Якби ти опинився на нежилому острові, які предмети
ти б замовив чарівнику, щоб життя було цікавим?
2.
Скільки годин на день ти проводиш за комп’ютером?
3.
Ти проводиш час
за комп’ютером один чи зі
своєю сім'єю?
4.
Ти любиш переглядати все підряд або віддаєш перевагу
якимось окремим сайтам?
Додаток 2.
Пам'ятка для батьків «Правила
боротьби з дитячою комп’ютероманією»
1.
Спільне визначення і обговорення інформацій для
дорослих і дітей для пошуку в іетернеті.
2.
Обговорення отриманих інформацій для дорослих і дітей
після перегляду.
3.
Вислухування «за» і «проти» дітей з приводу дорослих
інтернетсайтів і думки дорослих з приводу дитячих.
4.
Комп’ютер не повинен бути значущою часткою в житті батьків,
тоді це стане позитивним прикладом для дитини.
5.
Необхідно пам'ятати про те, що дитина, яка щодня сприймає
інформацію насильства, вбивства, звикнеться із ними і навіть відчуватиме при
цьому задоволення. Необхідно виключити їх із перегляду малюками, це стосується
і ігор з агресивним насироєм.
Додаток 3.
Що дає дитині
комп’ютер:
1.
Можливість розслабитися, забути щоденні проблеми, піти
від страхів і переживань.
2.
Можливість знаходження відповіді на питання, відповіді
на які не може отримати у дорослих через їхню зайнятість.
3. Можливість зрозуміти
за допомогою інтернету, що таке «добре» і що таке «погано».
4.
Розвиток пізнання, підвищення культурного, економічного рівня.
5.
Знайомство із різними явищами в різних областях знань.
6.
Розвиток уяви, фантазії, емоційної сфери.
Комментариев нет:
Отправить комментарий