пятница, 27 октября 2017 г.

ХІV Міжнародний конкурс з української мови імені Петра Яцика 4 клас

варіант - 1
Завдання  1
Обери рядок, у якому у всіх словах після префікса ставиться апостроф
А       з..їв, з..явився, об..ява
Б       роз…яснення, по..їв, з..явився      
В       при..їхати, з..юрмитися, об…єднатися
( 1 бал)


Завдання 2.
Обери рядок, у якому всі іменники в орудному відмінку однини матимуть закінчення -ею
А       пшениця, тиша, ялина
Б       диня, картопля, квасоля
В       акація, земля, межа
( 1 бал)
Завдання 3.
Яке речення НЕ відповідає нормам сучасної української  літературної мови?
А       Дорогами снували автомобілі різних марок.
Б       По дорогах снували автомобілі різних марок.
В       По дорогам снували автомобілі різних марок.

(1 бал)
Завдання 4.
Прочитай вірш:
На широкім лузі
у густій лозі
вдалося сховатись
дідовій козі.
                  (К. Дідух)
Визнач, у корені якого слова відбулося чергування приголосного звука 
         А       лузі
         Б       лозі
         В       козі
( 1 бал)
Завдання 5.
Обери рядок, у якому синоніми до прикметника благородний підібрано правильно
 А      добродушний, сердечний
 Б      лицарський, скупий
 В      великодушний, шляхетний
( 1 бал)
Завдання 6.
Встанови відповідність між реченнями та їх схемами.
А  Серед густого лісу стоїть старий гіллястий дуб.
Б    Сніг укрив білою ковдрою чорну землю.
В Над зеленою травою летів червоний метелик.

1.     ……  …… ====== ……____  .
2.     ____   ====  …..  …..   …..  …. .
3.     ….   .....  ===== ….  …..  ____.



А

Б

В


                  

(3 бали)
Завдання 7.    
Розташуй слова - назви квітів  в алфавітному порядку.
1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

(А) волошка, (Б) півник, (В) мальва, (Г) люпин, (Ґ) верес, (Д) тюльпан, (Е) примула, (Є) лілія, (Ж) троянда, (З) мак
          











(10 балів)
Завдання 8.
Прочитай слова: теплий, добре, прибіг, об’ява, весело, степ, крила, переліт, вище
Розподіли подані слова на три групи згідно їх морфемної будови
І група – ті, які відповідають схемі 





ІІ група – ті, які відповідають схемі 





ІІІ група – ті, які відповідають схемі 




(3 бали)
Завдання 9.
9. 1.  Розшифруй слово, пригадавши український алфавіт, і запиши його у відведеному для цього місці.
16, 32, 6, 11, 18, 1
_______________________________________
( 1 бал)
      9.2. Провідміняй розшифроване  тобою слово
Н.в. _____________________________________________
Р.в. _____________________________________________
Д.в. _____________________________________________
З.в. _____________________________________________
О.в. _____________________________________________
М.в. _____________________________________________
Кл.в. ___________________________________________
(7 балів)

Завдання 10.
Склади і запиши  твір - опис на тему «Мелодія осені».   Пам’ятай, що в описі повинні бути такі структурно-композиційні частини:
* загальне враження від описуваного;
* опис деталей, які підтверджують це враження;
* висновок, в якому розкривається власне ставлення до описуваного.
Розкрий тему твору-опису.
Дотримуйся тричастинної структури висловлювання.
Передбач абзаци.
Пиши грамотно.
У твоєму тексті має бути близько 80 слів.
(8 балів)
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ХІ
V Міжнародний конкурс з української мови імені Петра Яцика
 (Завдання ІІ районного (міського) етапу конкурсу)
4 клас, варіант - 2
Завдання  1
Обери рядок, у якому у всіх словах після префікса ставиться апостроф
А       під..їхати, з..їв, ви..явилося
Б       з..являтися, об..ява, з..єднати
В       на..їжачився, роз..єднати, з..їсти,

Завдання 2.
Обери рядок, у якому всі іменники в орудному відмінку однини матимуть закінчення -ою
А       вчителька, межа, школа
Б       парта, книга, дошка
В       перерва, круча, їжа
(1 бал)

Завдання 3.
Яке речення НЕ відповідає нормам сучасної української  літературної мови.
А       По полям розгулювала хуртовина.
Б       По полях розгулювала хуртовина.
В       Полями розгулювала хуртовина.
(1 бал)
Завдання 4.  
Прочитай вірш:
Полохливій мусі
й хоробрій осі
довелось скупатися
в ранковій росі
                  (К. Дідух)
Визнач, у корені якого слова відбулося чергування приголосного звука 
А      росі
Б       осі
В       мусі
(1 бал)
Завдання 5.
Обери рядок, у якому синоніми до прикметника дивний  підібрано правильно
         А       чудний, незлий
         Б       дивакуватий, чудернацький
         В       дивовижний, славний
( 1 бал)


Завдання 6.
Встанови відповідність між реченнями та їх схемами.
А Важко переживають зимову негоду синиці.
Б   Уночі ми зачаровано дивимося на сузір’я.
В    Білий іній іскриться у променях сонця.

1.     …..  ____ ====== ……   …….   .
2.     …..______   …..  ======     ….. .
3.     …..  ======  ……..   ………  ____ .
А

Б

В


                  


(3 бали)
Завдання 7.    
Розташуй слова - назви птахів  в алфавітному порядку
(А) соловейко, (Б) горихвістка, (В) дрізд, (Г) куріпка, (Ґ) голуб, (Д) омелюх, (Е) одуд, (Є) дятел, (Ж) качка, (З) сорока
1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

        









(10 балів)
Завдання 8.
Прочитай слова: об’ява, зоря, чисто, прихід, вода, туман, тихо, розмова, дешево.
Розподіли подані слова на три групи згідно їх морфемної будови
І група – ті, які відповідають схемі 





ІІ група – ті, які відповідають схемі 





ІІІ група – ті, які відповідають схемі 




(3 бали)


Завдання 9.
9.1.  Розшифруй слово, пригадавши український алфавіт, і запиши його у відведеному для цього місці.
6, 11, 23, 11, 18, 1
      ________________________________________
( 1 бал)
     9.2.  Провідміняй розшифроване  тобою слово
Н.в. _____________________________________________
Р.в. _____________________________________________
Д.в. _____________________________________________
З.в. _____________________________________________
О.в. _____________________________________________
М.в. _____________________________________________
Кл.в. ___________________________________________
(7 балів)

Завдання 10.
Склади і запиши  твір - опис на тему «Мелодія осені».   Пам’ятай, що в описі повинні бути такі структурно-композиційні частини:
* загальне враження від описуваного;
* опис деталей, які підтверджують це враження;
* висновок, в якому розкривається власне ставлення до описуваного.
Розкрий тему твору-опису.
Дотримуйся тричастинної структури висловлювання.
Передбач абзаци.
Пиши грамотно.
У твоєму тексті має бути близько 80 слів.
(8 балів)
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Комментариев нет:

Отправить комментарий