(За підручником І. Грущинської)
№ з\п
|
Дата
|
Тема уроку
|
Державні вимоги щодо рівня загальноосвітньої підготовки
учнів, конкретизовані очікуваними результатами (навчальними цілями)
|
Живі організми та середовища їх існування
|
|||
1.
|
Рослини – живі організми. Різноманітність рослин.
П. 82- 84
|
визначає ознаки рослин як живих
організмів;
має уявлення про різноманітність
рослинного світу;
пояснює роль рослин в утворені
поживних речовин і кисню;
здобуває (за вказівкою вчителя) необхідну інформацію з підручника, інших джерел
(енциклопедії, довідники) про рослини
свого регіону, обговорює отримані
дані;
стисло характеризує значення рослин у природі і для людей;
обґрунтовує цінність
рослин (пізнавальна, моральна, естетична, оздоровча, практична);
висловлює свої емоції від споглядання
об’єктів природи
|
|
2.
|
Квіткові рослини.
П. 85- 87
Пристосування квіткових рослин до різних умов.
П. 95 -96
|
знає умови розвитку квіткових рослин;
наводить приклади
квіткових рослин своєї
місцевості;
порівнює квіткові рослини, встановлює їх відмінність;
наводить приклади
залежності задоволення потреб
людей від природи, в тому числі потреб емоційно-естетичного характеру;
здобуває (за вказівкою вчителя)
необхідну інформацію з підручника, інших джерел (енциклопедії, довідники) про
квіткові рослин свого регіону,
обговорює отримані дані;
характеризує органи квіткової рослини;
висловлює свої емоції від споглядання
об’єктів природи
|
|
3.
|
Хвойні рослини. Значення хвойних рослин для природи.
П. 88 -89
|
наводить приклади
хвойних рослин своєї
місцевості;
порівнює хвойні рослини, встановлює їх відмінність;
пояснює роль хвойних рослин в
утворені поживних речовин і кисню;
наводить приклади
залежності задоволення потреб
людей від природи, в тому числі потреб емоційно-естетичного характеру;
бере участь в обговоренні вибору
оптимальних форм поведінки, спрямованих
на збереження природи;
здобуває (за вказівкою вчителя)
необхідну інформацію з підручника, інших джерел (енциклопедії, довідники) про
хвойні рослин свого регіону, обговорює
отримані дані;
висловлює свої емоції від споглядання об’єктів природи;
оцінює свою роль в охороні природи; вплив людини на природу
|
|
4.
|
Різноманітність культурних рослин.
П. 90 – 91
|
наводить приклади
культурних рослини своєї
місцевості;
наводить приклади
залежності задоволення потреб
людей від природи, в тому числі потреб емоційно-естетичного характеру;
висловлює свої емоції від споглядання об’єктів природи;
оцінює вплив людини на природу
|
|
5.
|
Умови розвитку рослин
П. 92- 94
|
знає способи розмноження рослин;
умови розвитку рослин;
бере участь в обговоренні вибору
оптимальних форм поведінки, спрямованих
на збереження природи;
здобуває (за вказівкою вчителя)
необхідну інформацію з підручника, інших джерел (енциклопедії, довідники) про
тварин і рослин свого регіону,
обговорює отримані дані;
встановлює зв’язки між рослинами і
компонентами неживої природи (повітрям, водою, ґрунтом)
|
|
6.
|
Розмноження квіткових рослин.
П. 97- 98
Практична робота. Впізнання квіткових рослин за
наочністю
|
знає способи розмноження квіткових
рослин;
наводить приклади
квіткових рослин своєї
місцевості;
уміє розмножувати квіткові рослини різними способами;
характеризує
органи
квіткових рослини
|
|
7.
|
Контрольна робота №4 з теми «Рослини»
|
||
8.
|
Тварини. Поділ
тварин на групи. Основні ознаки поділу тварин на групи.
|
має уявлення про різноманітність
тваринного світу;
визначає ознаки тварин як живих організмів;
наводить приклади
тварин своєї місцевості;
наводить приклади
пристосування тварин до життя в різних умовах;
встановлює зв’язки між тваринами і
компонентами неживої природи ( повітрям, водою, ґрунтом);
стисло характеризує значення тварин
у природі і для людей ( пізнавальне, моральне, естетичне, оздоровче,
практичне);
висловлює оцінні судження про
ставлення інших і своє власне до тварин у природі
|
|
9.
|
Комахи. Розмноження і розвиток комах .
Практична робота.
Складання ланцюгів живлення.
П. 101 -103
|
визначає істотні
ознаки комах;
наводить приклади
комах своєї місцевості;
порівнює комах
і встановлює їх схожість та відмінність;
розпізнає деякі
ознаки пристосування комах до умов навколишнього середовища;
моделює ланцюги живлення
комах;
здобуває (за вказівкою вчителя)
необхідну інформацію з підручника, інших джерел (енциклопедії, довідники) про
тварин (комах) свого регіону, обговорює отримані дані;
описує зовнішній вигляд, характерні
особливості представників комах (на прикладах і своєї місцевості);
характеризує значення комах в житті людини
(на прикладі своєї місцевості
|
|
10.
|
Риби. Розмноження і розвиток риб.
П. 104- 106.
|
визначає істотні
ознаки риб;
наводить приклади
риб своєї місцевості;
порівнює риб і
встановлює їх схожість та відмінність;
розрізняє рослиноїдних,
хижих риб;
розпізнає деякі
ознаки пристосування риб до умов навколишнього середовища;
моделює ланцюги живлення
риб;
здобуває (за вказівкою вчителя)
необхідну інформацію з підручника, інших джерел (енциклопедії, довідники) про
тварин (риб) свого регіону, обговорює отримані дані;
описує зовнішній вигляд, характерні
особливості представників риб (на прикладах і своєї місцевості);
характеризує значення риб в житті людини (на
прикладі своєї місцевості)
|
|
11.
|
Земноводні і плазуни. Які тварини першими заселили
суходіл.
П. 107- 108
|
визначає істотні
ознаки земноводних та плазунів;
наводить приклади
земноводних та плазунівсвоєї
місцевості;
порівнює земноводних та плазунів і встановлює їх
схожість та відмінність;
розпізнає деякі
ознаки пристосування земноводних та
плазунів до умов навколишнього середовища;
моделює ланцюги живленняземноводних та плазунів;
здобуває (за вказівкою вчителя)
необхідну інформацію з підручника, інших джерел (енциклопедії, довідники) про
тварин (земноводних та плазунів) свого
регіону, обговорює отримані дані;
описує зовнішній вигляд, характерні
особливості представників земноводних та плазунів (на прикладах і своєї
місцевості);
характеризує значення земноводних та плазунів
в житті людини (на прикладі своєї місцевості)
|
|
12.
|
Птахи. Розмноження і розвиток птахів.
П. 109- 113
|
визначає істотні
ознаки птахів;
наводить приклади
птахів своєї місцевості;
порівнює птахів
і встановлює їх схожість та відмінність;
розрізняє рослиноїдних,
хижих та всеїдних птахів;
розпізнає деякі
ознаки пристосування птахів до умов навколишнього середовища;
моделює ланцюги живлення
птахів;
здобуває (за вказівкою вчителя)
необхідну інформацію з підручника, інших джерел (енциклопедії, довідники) про
тварин (птахів) свого регіону, обговорює отримані дані;
описує зовнішній вигляд, характерні
особливості представників птахів (на прикладах і своєї місцевості);
характеризує значення птахів в житті людини
(на прикладі своєї місцевості
|
|
13.
|
Звірі (ссавці). Розмноження і розвиток звірів.
П. 114- 116
|
визначає істотні
ознаки звірів;
наводить приклади
звірів своєї місцевості;
порівнює звірів і встановлює їх
схожість та відмінність;
розрізняє рослиноїдних,
хижих та всеїдних звірів;
розпізнає деякі
ознаки пристосування звірів до умов навколишнього середовища;
моделює ланцюги живлення
звірів;
здобуває (за вказівкою вчителя)
необхідну інформацію з підручника, інших джерел (енциклопедії, довідники) про
тварин (звірів) свого регіону, обговорює отримані дані;
описує зовнішній вигляд, характерні
особливості представників звірів (на прикладах і своєї місцевості);
характеризує значення звірів в житті людини
(на прикладі своєї місцевості
|
|
14.
|
Як звірі пристосувалися до життя в різних умовах.
П. 116- 118
|
має уявлення про різноманітність
тваринного світу;
визначає ознаки тварин як живих організмів;
наводить приклади
тварин своєї місцевості;
наводить приклади
пристосування тварин до життя в різних умовах;
встановлює зв’язки між тваринами і
компонентами неживої природи ( повітрям, водою, ґрунтом);
стисло характеризує значення тварин
у природі і для людей ( пізнавальне, моральне, естетичне, оздоровче,
практичне);
висловлює оцінні судження про
ставлення інших і своє власне до тварин у природі
|
|
15.
|
Свійські тварини. Походження свійських тварин від
дивих.
П. 119 -124
|
знає і називає істотні ознаки свійських
тварин;
наводить
приклади свійських тварин своєї місцевості;
здобуває (за вказівкою вчителя)
необхідну інформацію з підручника, інших джерел (енциклопедії, довідники) про
тварин, обговорює отримані дані;
характеризує значення свійських тварин в
житті людини;
знаходить у підручнику і додаткових
джерелах знань відповіді на запитання, готує розповіді та обговорює їх;
|
|
16.
|
Навчальний проект « Теплиця на моєму
підвіконні»
|
||
17.
|
Гриби – живі організми. Будова грибів.
П. 122- 123.
Значення грибів для природи.
П. 124 -125
|
має уявлення про відмінні ознаки грибів
від рослин і тварин;
знає правила
збирання грибів;
наводить приклади їстівних та
отруйних грибів;
розпізнає найпоширеніші їстівні та
отруйні гриби своєї місцевості;
стисло характеризує значення грибів у природі і житті людей;
висловлює свої емоції від споглядання об’єктів природи;
оцінює свою роль в охороні природи; вплив людини на природу
|
|
18.
|
Бактерії. Значення бактерій для природи. Чому бактерії називають і друзями, і
ворогами людини?
П.126 - 127
|
має уявлення про бактерії; корисні та
хвороботворні бактерії;
дотримується правил особистої гігієни;
здобуває (за вказівкою вчителя)
необхідну інформацію з підручника, інших джерел (енциклопедії, довідники) про
бактерії, обговорює отримані дані;
стисло характеризує значення
бактерій у природі і житті людей
|
|
19.
|
Ланцюги живлення .
П. 128 - 129
|
||
20.
|
Контрольна робота №5
з теми «Тварини»
|
||
21.
|
Охорона рослинного і тваринного світу. Червона книга України. Державні
заповідники. Заповідні території
рідного краю.
П. 130 - 136
|
знає рослини і тварини рідного
краю, які потребують охорони;
знає назви заповідників України та
рідного краю;
наводить приклади
залежності задоволення потреб
людей від природи, в тому числі потреб емоційно-естетичного характеру;
пояснює, для чого створені
заповідники,
бере участь в обговоренні вибору
оптимальних форм поведінки, спрямованих
на збереження природи;
стисло характеризує причини зникнення рослин і шляхи їх збереження;
характеризує роботу людини з охорони природи;
оцінює свою роль в охороні природи; вплив людини на природу
|
|
22.
|
Екскурсія в природу.
|
||
Людина та її організм
|
|||
23
|
Організм людини. Система органів
тіла людини та їх значення в житті людини.
П. 144- 146
|
має уявлення про організм людини, як єдине
ціле;
розрізняє органи людини;
системи
органів людини (опорно-рухову;
нервову; чуття;
травлення; дихання; кровообігу);
пояснює: відмінність людини від тварин;
значення
для організму людини поживних речовин рослинного і тваринного походження;
розпізнає органи у своєму тілі;
розкриває зв’язки
між системами органів в організмі;
доводить, що організм
людини – єдине ціле; здоров’я – найбільша цінність людини
|
|
24
|
Опорно-рухова система.
П. 147 - 148
|
знає основні частини скелету людини і його значення в
організмі людини;
має уявлення про роботу м’язів тіла
людини та їх значення в організмі людини;
знає правила зміцнення скелету і м’язів і дотримується їх;
розкриває зв’язки між органами кожної
із систем (скелета і м’язів);
уміє перевірити власну поставу;
бере участь в обговоренні оптимальних
форм поведінки, спрямованих на
збереження й укріплення здоров’я;
висловлює оцінні судження про стан
власного здоров’я
|
|
25 -26
|
Травна система. Харчування .
Правила здорового харчування.
Практичне завдання. Складання раціону здорового харчування
П. 149- 151
П. 152- 154.
|
знає основні органи
травлення;
знає правила гігієни і
дотримується їх;
має уявлення про
перетворення їжі в органах травлення;
розкриває зв’язки
між органами однієї системи (травлення);
висловлює оцінні
судження про залежність здоров’я від харчування
|
|
27
|
Дихальна система.
Попередження захворювань органів дихання.
П. 155 - 156
|
знає основні органи дихання;
має уявлення про газообмін в легенях;
розкриває зв’язки між органами однієї
системи (дихання);
бере участь в обговоренні оптимальних
форм поведінки, спрямованих на
збереження й укріплення здоров’я;
висловлює оцінні судження про стан
власного здоров’я
|
|
28
|
Кровоносна система. Значення
крові в організмі людини.
П. 157 - 159
|
знає основні органи кровообігу;
має уявлення про рух крові в організмі;
знає правила зміцнення серця і дотримується їх; розкриває
зв’язки між органами однієї системи (кровообігу);
пояснює значення клітин крові для організму людини;
розкриває зв’язки між органами кожної
із систем (кровообігу);
вимірює свій пульс у стані спокою та після фізичного
навантаження;
бере участь в обговоренні оптимальних
форм поведінки, спрямованих на
збереження й укріплення здоров’я;
висловлює оцінні судження про стан
власного здоров’я
|
|
29
|
Шкіра. Значення шкіри для
організму людини та її гігієна.
П. 160 -162
|
має уявлення про будову шкіри та її
значення в організмі людини;
характеризує основні функції і особливості
будови системи органів людського тіла; правила надання першої допомоги при
нещасних випадках;
знає і
дотримується правил
гігієни;
бере участь в обговоренні оптимальних
форм поведінки, спрямованих на
збереження й укріплення здоров’я;
висловлює оцінні
судження про стан власного здоров’я
|
|
30 -31
|
Органи чуття. Гігієна органів
чуття.
П. 163- 164
П. 165- 167
|
розрізняє органи чуття людини;
знає правила збереження здоровими органів чуття і дотримується їх;
досліджує свій
організм у процесі виконання практичних робіт, узагальнює і робить висновки
про способи виконання практичних робіт, їх результат
бере участь в обговоренні оптимальних
форм поведінки, спрямованих на
збереження й укріплення здоров’я; характеризує основні функції і
особливості будови системи органів людського тіла; правила надання першої
допомоги при нещасних випадках
|
|
32
|
Нервова система. Її значення.
П. (конспект)
|
має уявлення про
нервову систему, її значення в організмі;
наводить приклади
факторів, які задають шкоду нервовій системі людини;
визначає шляхом виконання
практичних дій , яка кора головного мозку розвинута більше: ліва чи права;
складає розповідь про
зміцнення власної нервової системи;
оцінює, наскільки
результативними є власні дії щодо зміцнення нервової системи
|
|
33
|
Запобігання виникненню
захворювань. Здоровий спосіб життя.
|
має уявлення про організм людини, як єдине
ціле;
пояснює переваги здорового способу
життя;
характеризує основні функції і особливості
будови системи органів людського тіла; правила надання першої допомоги при
нещасних випадках;
бере участь в обговоренні оптимальних
форм поведінки, спрямованих на
збереження й укріплення здоров’я;
здобуває (за вказівкою вчителя)
необхідну інформацію з підручника й інших джерел (енциклопедії, довідники)
про особливості будови і життєдіяльності організму людини, обговорює отримані
дані.
|
|
34
|
Навчальний проект
«Який дар природи для людства найцінніший»
|
||
35
|
Контрольна робота
№ 6
з теми «Людина та її організм»
|
||
36
|
Резерв
часу
|
||
Комментариев нет:
Отправить комментарий