понедельник, 26 декабря 2016 г.

Календарно-тематичне планування уроків природознавства, 3 клас (на виконання Програми зі змінами) ІІ семестр

(За підручником І. Грущинської)



№ з\п


Дата


Тема уроку

Державні вимоги щодо рівня загальноосвітньої підготовки учнів, конкретизовані очікуваними результатами (навчальними цілями)
Живі організми та середовища їх існування
1.

Рослини – живі організми. Різноманітність рослин.
П. 82- 84
визначає ознаки рослин як живих організмів;
має уявлення про різноманітність рослинного світу;
пояснює роль рослин в утворені поживних речовин і кисню;
здобуває (за вказівкою вчителя) необхідну інформацію з підручника, інших джерел (енциклопедії, довідники) про  рослини свого регіону,  обговорює отримані дані;
 стисло характеризує значення рослин у природі і для людей;
обґрунтовує цінність рослин (пізнавальна, моральна, естетична, оздоровча, практична);
висловлює свої емоції від  споглядання об’єктів природи
2.

Квіткові рослини.
П. 85- 87
Пристосування квіткових рослин до різних умов.
П. 95 -96
знає  умови розвитку  квіткових рослин;
наводить приклади квіткових рослин своєї місцевості;
порівнює квіткові рослини,  встановлює їх відмінність;
наводить приклади залежності задоволення потреб людей від природи, в тому числі потреб емоційно-естетичного характеру;
здобуває (за вказівкою вчителя) необхідну інформацію з підручника, інших джерел (енциклопедії, довідники) про квіткові рослин свого регіону,  обговорює отримані дані;
характеризує органи  квіткової рослини;
висловлює свої емоції від  споглядання об’єктів природи
3.

Хвойні рослини. Значення хвойних рослин для природи.
П. 88 -89
наводить приклади хвойних рослин своєї місцевості;
порівнює хвойні рослини,  встановлює їх відмінність;
пояснює роль хвойних рослин в утворені поживних речовин і кисню;
наводить приклади залежності задоволення потреб людей від природи, в тому числі потреб емоційно-естетичного характеру;
бере участь в обговоренні вибору оптимальних форм поведінки, спрямованих  на збереження природи;
здобуває (за вказівкою вчителя) необхідну інформацію з підручника, інших джерел (енциклопедії, довідники) про хвойні рослин свого регіону,  обговорює отримані дані;
висловлює свої емоції від  споглядання об’єктів природи;
оцінює свою роль в охороні природи; вплив людини на природу
4.

Різноманітність культурних рослин.
П. 90 – 91
наводить приклади культурних рослини своєї місцевості;
наводить приклади залежності задоволення потреб людей від природи, в тому числі потреб емоційно-естетичного характеру;
висловлює свої емоції від  споглядання об’єктів природи;
оцінює  вплив людини на природу
5.

Умови розвитку рослин
П. 92- 94
знає способи розмноження рослин; умови розвитку рослин;
бере участь в обговоренні вибору оптимальних форм поведінки, спрямованих  на збереження природи;
здобуває (за вказівкою вчителя) необхідну інформацію з підручника, інших джерел (енциклопедії, довідники) про тварин і рослин свого регіону,  обговорює отримані дані;
встановлює зв’язки між рослинами і компонентами неживої природи (повітрям, водою, ґрунтом)
6.

Розмноження квіткових рослин.
П. 97- 98
Практична робота. Впізнання квіткових рослин за наочністю
знає способи розмноження квіткових рослин;
наводить приклади квіткових рослин своєї місцевості;
уміє розмножувати  квіткові рослини різними способами;
характеризує органи  квіткових рослини
7.

Контрольна робота  №4  з теми «Рослини»

8.

Тварини.  Поділ тварин на групи. Основні ознаки поділу тварин на групи.
має уявлення про різноманітність тваринного світу;
визначає ознаки тварин  як живих організмів;
наводить приклади тварин своєї місцевості;
наводить приклади пристосування тварин до життя в різних умовах;
встановлює зв’язки між тваринами і компонентами неживої природи ( повітрям, водою, ґрунтом);
стисло характеризує значення тварин у природі і для людей ( пізнавальне, моральне, естетичне, оздоровче, практичне);
висловлює оцінні судження про ставлення інших і своє власне до тварин у природі
9.

Комахи. Розмноження і розвиток комах .
Практична робота.  Складання ланцюгів живлення.
П. 101 -103
визначає істотні ознаки комах;
наводить приклади комах своєї місцевості;
порівнює  комах  і встановлює їх схожість та відмінність;
розпізнає деякі ознаки пристосування комах до умов навколишнього середовища;
моделює ланцюги живлення комах;
здобуває (за вказівкою вчителя) необхідну інформацію з підручника, інших джерел (енциклопедії, довідники) про тварин (комах)  свого регіону,  обговорює отримані дані;
описує зовнішній вигляд, характерні особливості представників комах (на прикладах і своєї місцевості);
характеризує значення комах  в житті людини (на прикладі своєї місцевості
10.

Риби. Розмноження і розвиток риб.
П. 104- 106.
визначає істотні ознаки риб;
наводить приклади риб своєї місцевості;
порівнює  риб  і встановлює їх схожість та відмінність;
розрізняє рослиноїдних, хижих риб;
розпізнає деякі ознаки пристосування риб до умов навколишнього середовища;
моделює ланцюги живлення риб;
здобуває (за вказівкою вчителя) необхідну інформацію з підручника, інших джерел (енциклопедії, довідники) про тварин (риб)  свого регіону,  обговорює отримані дані;
описує зовнішній вигляд, характерні особливості представників риб (на прикладах і своєї місцевості);
характеризує значення риб  в житті людини (на прикладі своєї місцевості)
11.

Земноводні і плазуни. Які тварини першими заселили суходіл.
П. 107- 108
визначає істотні ознаки земноводних та плазунів;
наводить приклади земноводних та плазунівсвоєї місцевості;
порівнює  земноводних та плазунів і встановлює їх схожість та відмінність;
розпізнає деякі ознаки пристосування земноводних та плазунів до умов навколишнього середовища;
моделює ланцюги живленняземноводних та плазунів;
здобуває (за вказівкою вчителя) необхідну інформацію з підручника, інших джерел (енциклопедії, довідники) про тварин (земноводних та плазунів)  свого регіону,  обговорює отримані дані;
описує зовнішній вигляд, характерні особливості представників земноводних та плазунів (на прикладах і своєї місцевості);
характеризує значення земноводних та плазунів  в житті людини (на прикладі своєї місцевості)
12.

Птахи. Розмноження і розвиток птахів.
П. 109- 113
визначає істотні ознаки птахів;
наводить приклади птахів своєї місцевості;
порівнює  птахів  і встановлює їх схожість та відмінність;
розрізняє рослиноїдних, хижих та всеїдних птахів;
розпізнає деякі ознаки пристосування птахів до умов навколишнього середовища;
моделює ланцюги живлення птахів;
здобуває (за вказівкою вчителя) необхідну інформацію з підручника, інших джерел (енциклопедії, довідники) про тварин (птахів)  свого регіону,  обговорює отримані дані;
описує зовнішній вигляд, характерні особливості представників птахів (на прикладах і своєї місцевості);
характеризує значення птахів  в житті людини (на прикладі своєї місцевості
13.

Звірі (ссавці). Розмноження і розвиток звірів. 
П. 114- 116
визначає істотні ознаки звірів;
наводить приклади звірів своєї місцевості;
порівнює звірів і встановлює їх схожість та відмінність;
розрізняє рослиноїдних, хижих та всеїдних звірів;
розпізнає деякі ознаки пристосування звірів до умов навколишнього середовища;
моделює ланцюги живлення звірів;
здобуває (за вказівкою вчителя) необхідну інформацію з підручника, інших джерел (енциклопедії, довідники) про тварин (звірів)  свого регіону,  обговорює отримані дані;
описує зовнішній вигляд, характерні особливості представників звірів (на прикладах і своєї місцевості);
характеризує значення звірів  в житті людини (на прикладі своєї місцевості
14.

Як звірі пристосувалися до життя в різних умовах.
П. 116- 118
має уявлення про різноманітність тваринного світу;
визначає ознаки тварин  як живих організмів;
наводить приклади тварин своєї місцевості;
наводить приклади пристосування тварин до життя в різних умовах;
встановлює зв’язки між тваринами і компонентами неживої природи ( повітрям, водою, ґрунтом);
стисло характеризує значення тварин у природі і для людей ( пізнавальне, моральне, естетичне, оздоровче, практичне);
висловлює оцінні судження про ставлення інших і своє власне до тварин у природі
15.

Свійські тварини. Походження свійських тварин від дивих.
П. 119 -124
знає і називає істотні ознаки свійських тварин;
наводить приклади  свійських тварин своєї місцевості;
здобуває (за вказівкою вчителя) необхідну інформацію з підручника, інших джерел (енциклопедії, довідники) про тварин,  обговорює отримані дані;
характеризує значення свійських тварин в житті людини;
знаходить у підручнику і додаткових джерелах знань відповіді на запитання, готує розповіді та обговорює їх;
16.

Навчальний проект « Теплиця на моєму підвіконні»

17.

Гриби – живі організми. Будова грибів.
П. 122- 123.
Значення грибів для природи.
П. 124 -125
має уявлення про відмінні ознаки грибів від рослин і тварин;
знає правила збирання грибів;
наводить приклади їстівних та отруйних грибів;
розпізнає найпоширеніші їстівні та отруйні гриби своєї місцевості;
стисло характеризує значення грибів у природі і житті людей;
висловлює свої емоції від  споглядання об’єктів природи;
оцінює свою роль в охороні природи; вплив людини на природу
18.

Бактерії. Значення бактерій для природи.  Чому бактерії називають і друзями, і ворогами людини?
П.126 - 127
має уявлення про бактерії; корисні та хвороботворні бактерії;
дотримується правил особистої гігієни;
здобуває (за вказівкою вчителя) необхідну інформацію з підручника, інших джерел (енциклопедії, довідники) про бактерії,  обговорює отримані дані;
стисло характеризує значення бактерій у природі і житті людей
19.

Ланцюги живлення .
П. 128 - 129

20.

Контрольна робота №5
  з теми «Тварини»

21.

Охорона рослинного і тваринного світу.  Червона книга України. Державні заповідники.  Заповідні території рідного краю.
П. 130  - 136
знає рослини і тварини рідного краю, які потребують охорони;
знає назви заповідників України та рідного краю;
наводить приклади залежності задоволення потреб людей від природи, в тому числі потреб емоційно-естетичного характеру;
пояснює, для чого створені заповідники,
бере участь в обговоренні вибору оптимальних форм поведінки, спрямованих  на збереження природи;
стисло характеризує причини зникнення рослин і шляхи їх збереження;
 характеризує роботу людини з охорони природи;
оцінює свою роль в охороні природи; вплив людини на природу
22.

Екскурсія в природу.

Людина та її організм
23

Організм людини. Система органів тіла людини та їх значення в житті людини.
П. 144- 146
має уявлення про організм людини, як єдине ціле;
розрізняє органи людини;
системи органів людини (опорно-рухову;  нервову;   чуття; травлення;  дихання; кровообігу);
пояснює:  відмінність людини від тварин;
значення для організму людини поживних речовин рослинного і тваринного походження;
розпізнає органи у своєму тілі;
розкриває зв’язки між системами органів в організмі;
доводить, що організм людини – єдине ціле; здоров’я – найбільша цінність людини
24

Опорно-рухова система.
П. 147 - 148

знає основні частини скелету людини і його значення в організмі людини;
має уявлення про роботу м’язів тіла людини та їх значення в організмі людини;
знає правила зміцнення скелету і м’язів і дотримується їх;
розкриває зв’язки між органами кожної із систем (скелета і м’язів);
уміє перевірити власну поставу;
бере участь в обговоренні оптимальних форм поведінки, спрямованих  на збереження й укріплення здоров’я;
висловлює оцінні судження про стан власного здоров’я
25 -26

Травна система. Харчування . Правила здорового харчування.
Практичне завдання. Складання раціону здорового харчування
П. 149- 151
П. 152- 154.
знає основні органи травлення;
знає правила гігієни і дотримується їх;
має уявлення про перетворення їжі в органах травлення;
розкриває зв’язки між органами однієї системи (травлення);
висловлює оцінні судження про залежність здоров’я від харчування
27

Дихальна система. Попередження захворювань органів дихання.
П. 155 - 156
знає основні органи дихання;
має уявлення про газообмін в легенях;
розкриває зв’язки між органами однієї системи (дихання);
бере участь в обговоренні оптимальних форм поведінки, спрямованих  на збереження й укріплення здоров’я;
висловлює оцінні судження про стан власного здоров’я
28

Кровоносна система. Значення крові в організмі людини.
П. 157 - 159
знає основні органи кровообігу;
має уявлення про рух крові в організмі;
знає правила зміцнення серця і дотримується їх; розкриває зв’язки між органами однієї системи (кровообігу);
пояснює значення клітин крові для організму людини;
розкриває зв’язки між органами кожної із систем (кровообігу);
вимірює свій пульс у стані спокою та після фізичного навантаження;
бере участь в обговоренні оптимальних форм поведінки, спрямованих  на збереження й укріплення здоров’я;
висловлює оцінні судження про стан власного здоров’я
29

Шкіра. Значення шкіри для організму людини та її гігієна.
П. 160 -162

має уявлення про будову шкіри та її значення в організмі людини;
характеризує основні функції і особливості будови системи органів людського тіла; правила надання першої допомоги при нещасних випадках;
знає і дотримується правил гігієни;
бере участь в обговоренні оптимальних форм поведінки, спрямованих  на збереження й укріплення здоров’я;
висловлює оцінні судження про стан власного здоров’я
30 -31

Органи чуття. Гігієна органів чуття.
П. 163- 164
П. 165- 167
розрізняє органи  чуття людини;
знає правила збереження здоровими органів чуття і дотримується їх;
досліджує свій організм у процесі виконання практичних робіт, узагальнює і робить висновки про способи виконання практичних робіт, їх результат
бере участь в обговоренні оптимальних форм поведінки, спрямованих  на збереження й укріплення здоров’я; характеризує основні функції і особливості будови системи органів людського тіла; правила надання першої допомоги при нещасних випадках

32

Нервова система. Її значення.
П. (конспект)
має уявлення про нервову систему, її значення в організмі;
наводить приклади факторів, які задають шкоду нервовій системі людини;
визначає шляхом виконання практичних дій , яка кора головного мозку розвинута більше: ліва чи права;
складає розповідь про зміцнення власної нервової системи;
оцінює, наскільки результативними є власні дії щодо зміцнення нервової системи
33

Запобігання виникненню захворювань. Здоровий спосіб життя.

має уявлення про організм людини, як єдине ціле;
пояснює переваги здорового способу життя;
характеризує основні функції і особливості будови системи органів людського тіла; правила надання першої допомоги при нещасних випадках;
бере участь в обговоренні оптимальних форм поведінки, спрямованих  на збереження й укріплення здоров’я;
здобуває (за вказівкою вчителя) необхідну інформацію з підручника й інших джерел (енциклопедії, довідники) про особливості будови і життєдіяльності організму людини, обговорює отримані дані.
34

 Навчальний проект «Який дар природи для людства найцінніший»

35

Контрольна робота  № 6
з теми «Людина та її організм»

36

Резерв часу








Комментариев нет:

Отправить комментарий