Календарно – тематичне планування
уроків образотворчого мистецтва,
3 клас
( на виконання Програми зі змінами)
І семестр 2016 – 2017 н. р. (1
година на тиждень)
№
з/п
|
Дата
|
Тема уроку
|
Вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
|
1.
|
У майстерні
художника –
графіка
Створення
композиції графічними матеріалами «Веселі вівці»
|
Учень/учениця:
милується та виражає емоційне ставлення (мімікою,
мовленнєвими й образотворчими засобами):
до краси природи
навколишнього світу та відображеної у творах графіки та живопису;
розпізнає графічні та живописні твори;
має елементарне уявлення про спосіб передачі руху в пейзажі;
споріднені кольори,
кольорові контрасти та нюанси;
про особливості роботи
акварельними фарбами в техніці «по-мокрому»;
знає та називає головні виражальні засоби графіки та живопису;
основні матеріали та інструменти художника-графіка
та живописця;
розуміє та використовує на практиці колір у графічних творах;
колірне вирішення у живописних творах;
графічні та живописні
матеріали й інструменти для створення практичного завдання;
як передавати руху природі
(вітер, хвилі) графічними засобами;
як користуватися палітрою;
як утворювати відповідно до задуму відтінки
кольорів шляхом змішування фарб;
як передавати глибину
простору шляхом загороджування об’єктів другого плану об’єктами першого плану;
як раціонально
організовувати робоче місце та прибирати його;
дотримується:
правил техніки безпеки при
створенні творів графіки та живопису.
|
|
2.
|
Штрихи осені. Виконання
графічного малюнку осіннього лісу за зразком або власним задумом.
|
||
3.
|
Рух хвиль.
Створення
ілюстрації до казки «Золота рибка»
фломастерами за допомогою техніки «графіка» в кольорі.
|
||
4.
|
У майстерні
живописця.
Робота з
гуашевими фарбами. Розфарбовування
міста художників основними та похідними кольорами
|
||
5.
|
Дарунки природи. Створення
композиції «Дарунки природи» (акварель)
|
||
6.
|
«Кружляє листопад»
Створення композиції
гуашевими фарбами.
|
||
7.
|
Барви осені.
Створення композиції у техніці
монотипії (гуаш).
|
||
8.
|
Осінні враження. Створення
композиції у техніці « по – мокрому» (акварель)
|
||
9.
|
У майстерні
скульптора.
Ліплення улюбленої тваринки ( пластилін)
|
Учень/учениця:
милується та виражає
емоційне ставлення (образотворчими та мовленнєвими засобами, мімікою)
до:
краси творів скульптури та архітектури; рукотворної краси предметів
побуту;
розпізнає твори скульптури, архітектури та
декоративно-прикладного мистецтва;
знає та називає види скульптури (кругла та рельєф), декоративно-прикладного мистецтва (художня
кераміка, вишивка, ткацтво, художня обробка металу та дерева, художній
розпис, писанкарство);
основні види гончарного посуду (глечик,
куманець, горщик, миска);
розуміє та пояснює виражальні можливості об’ємної та рельєфної форми
у скульптурі;
значення орнаментальних
композицій у декоративно-прикладному мистецтві;
має елементарне уявлення про:
творчість скульптора, архітектора, народних
майстрів;
уміє ліпити різними способами, досягаючи кінцевої мети;
передавати у практичній
роботі основні форми будови тіла тварин, спостерігаючи за їх розміром;
узгоджувати декоративне
оздоблення з формою предмета;
раціонально організовувати
робоче місце та прибирати його;
дотримується:
правил техніки безпеки при
створенні скульптурних, архітектурних та декора-
тивно-прикладних творів.
|
|
10.
|
Світ рослин у рельєфі.
Створення
рельєфного зображення (пластилін)
|
||
11.
|
Гармонія архітектурних
форм.
Створення
лялькового театру у техніці аплікації за шаблоном
|
||
12.
|
Місто майбутнього. Створення
фантастичної композиції у техніці аплікації ( за шаблоном і власним задумом)
|
||
13.
|
Краса народних
виробів.
Створення
орнаменту у техніці витинанки та прикрашання ним зображення виробу.
|
||
14.
|
Вироби гончарів.
Ліплення з пластиліну декоративного
глечика та прикрашання його наліпленим або або заглибленим орнаментом чи
візерунком
|
||
15.
|
Готуємось до свята. Виготовлення
маски до новорічного карнавалу
|
||
16.
|
Новорічний сувенір. Виготовлення
новорічного сувеніру у техніці паперопластики.
|
Календарно – тематичне планування
уроків трудового
навчання,
3 клас
( на виконання Програми зі змінами)
І семестр 2016 – 2017 н. р. (1
година на тиждень)
№
з/п
|
Дата
|
Тема уроку
|
Вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
|
1.
|
Робота з
пластичними матеріалами .
Барельєф «
Морські мешканці» (пластилін)
|
Учень/учениця:
має загальні уявлення про вироби об’ємної форми;
пояснює, що таке рельєф і барельєф;
добирає матеріали, інструменти та пристосування
необхідні для виготовлення виробів з пластичних матеріалів;
розкриває послідовність виготовлення
об’ємних виробів з пластичних матеріалів;
вміє виготовляти з пластичних матеріалів барельєфні
форми;
володіє навичками виготовлення з пластичних матеріалів
об’ємних сюжетних композицій за власним задумом.
|
|
2.
|
Ліплення тварин . Композиція
«Кішки – мишки» (пластилін)
|
||
3.
|
Екскурсія « В гостях у скульптора» .
|
Учень/учениця:
має загальні уявлення про організацію праці;
аналізує та узагальнює побачене під час
екскурсії .
|
|
4.
|
Комбінування
природніх і пластичних матеріалів.
Лісова скульптура
|
Учень/учениця:
має загальні уявлення про комбінування природних і
пластичних матеріалів у виробах;
добирає матеріали, інструменти, пристосування необхідні
для виготовлення виробів з природних та пластичних матеріалів;
розкриває послідовність дій під час виготовлення виробів з
природних і пластичних матеріалів;
вміє виготовляти вироби з природних та пластичних
матеріалів.
|
|
5.
|
Горіхові фантазії
|
||
6.
|
Витинанки.
Силуетна
витинанка «Ажурний метелик»
|
Учень/учениця:
має загальні уявлення про техніку виготовлення
витинанок;
добирає інструменти та пристосування необхідні для
виготовлення витинанок; розкриває послідовність дій під час виготовлення
виробів технікою витинанки; володіє прийомами роботи інструментом;
вміє виготовляти вироби технікою витинанки;
володіє навичками виготовлення витинанок;
дотримується безпечних прийомів праці під час виготовлення
виробів технікою витинанки.
|
|
7.
|
Ажурні витинанки
в квадраті і крузі.
|
||
8.
|
Витинанка « Дерево життя»
|
||
9.
|
Мозаїка.
Мозаїка з паперу
|
Учень/учениця:
має загальні уявлення про виготовлення мозаїки
технікою торцювання;
добирає інструменти та пристосування необхідні для
виготовлення контурної мозаїки технікою торцювання;
пояснює сутність контурного торцювання під час
виготовлення мозаїки;
знає основні прийоми роботи та послідовність
виконання мозаїки;
володіє навичками виготовлення контурної мозаїки технікою торцювання;
вміє створювати мозаїку з
природних та штучних матеріалів.
|
|
10.
|
Контурне торцювання «Квітка».
Мозаїка в техніці
торцювання
|
||
11.
|
«Метелик» , «Рибка» - мозаїка з природніх та штучних матеріалів
|
||
12.
|
Ваза для квітів. Мозаїка
на пластиліні.
|
||
13.
|
Оригамі. Об ємне ори - гамі «Пташина родина»
|
Учень/учениця:
має загальні уявлення про виготовлення об’ємних виробів
технікою оригамі;
називає інструменти і пристосування для роботи в техніці
оригамі;
вміє створювати об’ємні вироби технікою
оригамі.
|
|
14.
|
Оригамі «Голуб»
|
||
15.
|
Модульне оригамі.
|
||
16.
|
Проект «Майстерня Діда Мороза»
|
Календарно – тематичне планування
уроків основ здоров ’я,
3 клас
( на виконання Програми зі змінами)
(1 година на тиждень)
№
з/п
|
Дата
|
Тема уроку
|
Вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
|
|
1.
|
Здоров’ я людини
Показники здоров ’я та розвитку людини.
Практична робота.
Вимірювання пульсу.
|
Учень/учениця:
називає приклади природних і соціальних чинників, що впливають на здоров'я;
правила здорового способу
життя;
розпізнає корисні і шкідливі звички;
пояснює вплив основних природних і
соціальних чинників на здоров’я; що таке спосіб життя;
уміє спостерігати за показниками
свого здоров’я і розвитку;
вимірювати пульс
|
||
2.
|
Чинники, що впливають на здоров’я
|
|||
3.
|
Здоровий спосіб життя . Корисні звички.
Практична робота. Складання правил здорового способу
життя.
|
|||
4.
|
Фізична складова
здоров’ я
Природні ритми і
здоров ’я
|
Учень/учениця:
називає:
чинники, які впливають на працездатність людини; види активного
відпочинку;
правила безпеки при катанні на роликах,
скейтбордах, велосипеді;
засоби захисту під час
занять спортом (захисний шолом, наколінники тощо);
основні чинники зниження і
посилення захисних сил організму;
правила поведінки під час
епідемії ГРВІ та грипу; корисні продукти харчування;
розпізнає ознаки застуди, харчових отруєнь;
пояснює важливість дотримання режиму праці та відпочинку;
чому важливо мати охайний
вигляд, дотримуватися правил гігієни;
чому не можна купувати продукти харчування
на стихійних ринках;
небезпеку самолікування
харчових отруєнь; переваги активного відпочинку;
уміє складати розпорядок дня;
підтримувати належний стан
робочого місця;
виконувати вправи для
підвищення працездатності;
обирати безпечні місця для
активного відпочинку;
доглядати за одягом і
взуттям, обирати
їх відповідно до погоди;
визначати термін придатності
харчових
продуктів за маркуванням;
негайно звертатися по
допомогу в разі
виявлення ознак харчового отруєння.
|
||
5.
|
Працездатність людини.
Практична робота.
Вправи для підвищення працездатності.
|
|||
6.
|
Освітлення на робочому місці, його значення для зору і
формування постави.
|
|||
7.
|
Активний відпочинок. Безпека при заняттях спортом.
|
|||
8.
|
Корисні і шкідливі мікроорганізми. Захисні сили
організму.
Практична робота. Моделювання поведінки
під час епідемії грипу.
|
|||
9.
|
Профілактика інфекцій, що передаються контактним і
повітряно – капельним шляхом.
|
|||
10.
|
Охайність і особиста гігієна. Догляд за одягом і взуттям.
|
|||
11.
|
Вітаміни та мікроелементи, їх вплив на здоров ’я
|
|||
12.
|
Вибір продуктів харчування.
Практична робота.
Визначення терміну придатності та умов зберігання харчових продуктів за їх маркуванням.
|
|||
13.
|
Харчові отруєння . Перша допомога при харчових
отруєннях.
|
|||
14.
|
Соціальна
складова
здоров’ я
Родинні стосунки. Взаємодопомога членів родини.
|
Учень/учениця:
називає правила користування водогоном,
обігрівальними приладами; наслідки надмірного захоплення комп’ютерними
іграми;
ознаки і небезпеку витоку
газу;
порядок дій при витоку газу;
п
равила переходу дороги з
обмеженою оглядовістю;
правила поведінки біля
залізничної колії; загальні правила безпечної поведінки дітей надворі, в своєму
мікрорайоні;
екіпіровку велосипедиста;
речі та одяг для прогулянки
на природу; правила поведінки під час грози в лісі чи степу;
пояснює що члени родини дбають один
про одного у різний спосіб;
що всі люди різні, що відмінності роблять їх
унікальними і цінними для інших;
чому треба спиратися на те,
що об’єднує, а не роз’єднує людей;
правила ефективного спілкування;
як діяти, якщо загубився чи
заблукав; необхідність толерантного ставлення до людей, які мають проблеми зі
здоров’ям;
розпізнає:
вербальні і невербальні
ознаки активного слухання;
ознаки несправності водогону
та обігрівальних приладів;
застережні знаки «небезпека
ураження електричним струмом», «легкозаймиста речовина»;
дорожні знаки: 1.27, 1.28,
1.30,3.8,4.12, 5.41,5.43;
уміє допомагати батькам та іншим членам родини, виявляти розумну
ініціативу; толерантно ставитися до точки зору інших людей;
мирно розв’язувати конфлікти
з однолітками;
ввічливо попросити про послугу чи допомогу;
упевнено відмовлятися від
небезпечної пропозиції;
правильно користуватися
водогоном; загасити невелику пожежу ;
перекрити подачу газу;
відмовлятися позичати свої
речі малознайомим людям і незнайомим;
обирати одяг та взуття для
відпочинку на природі;
відтворювати порядок дій
повідомлення відповідним службам про небезпечні ситуації .
|
||
15.
|
Взаємодія з іншими людьми. Дружний клас.
Практична робота.
Обговорення літературних джерел про сутність і значення взаємодії:укр. нар.
казки «Ріпка» і байки
Л. Глібова «
Лебідь , Щука І Рак»
|
|||
16.
|
Що таке толерантність.
Толерантне ставлення до людей, які мають проблеми зі здоров’ям. Практична
робота. Як зробити
приємність іншому
|
|||
17.
|
Ефективне спілкування.
Уміння слухати. Практична робота. Моделювання ситуацій попередження конфліктів з однолітками
та мирного розв’язання конфліктів,
які виникли.
|
|||
18.
|
Запобігання конфліктам і
розв’язання їх. Практична робота. Як попросити про послугу чи допомогу
|
|||
19.
|
Вплив комп’ютерних ігор на
психічне і фізичне здоров’я дітей. Профілактика комп’ютерної залежності
|
|||
20.
|
Безпека вдома. Правила
користування джерелами водопостачання.
|
|||
21.
|
Пожежна безпека. Правила
користування обігрівальними приладами.
Практична робота. Ознайомлення із застережними знаками «небезпека
ураження електричним струмом», «легкозаймиста речовина»
|
|||
22.
|
Правила користування газовою
плитою. Ознаки витоку газу. Порядок дій при витоку газу. Практична робота.
Ситуаційна гра: «Як діяти при
витоку газу». Рольова гра: «Викликаємо служби 101, 102, 103, 104»
|
|||
23.
|
Дорожня безпека. Перехід дороги в умовах обмеженої
оглядовості. Поведінка біля залізничної коли
|
|||
Безпека у населеному пункті.
Правила поведінки дітей надворі. Практична робота. Моделювання ситуацій дорожнього руху (з
дорожніми знаками: 1.27, 1.28, 1.30, 3.8,4.12,5.41,5.43)
|
||||
25.
|
Безпека велосипедиста.
|
|||
26.
|
Оздоровче значення
відпочинку на природі. Речі та одяг для прогулянки на природу.
|
|||
27.
|
Поведінка дитини в автономній ситуації на природі (якщо
загубився, заблукав у лісі, горах, степу)
|
|||
28.
|
Психічна і духовна складові
здоров’я
Розвиток пам’яті та уваги. Практична
робота. Вправи для тренування зорової та слухової
пам’яті і концентрації уваги.
|
|||
Учень/учениця:
називає умови успішного навчання; улюблені способи
відпочинку і самозаспокоєння;
казки, вірші, пісні,
прислів’я і приказки про здоров’я;
пояснює вплив характеру на здоров’я людини;
чому людям потрібно вчитися;
як доброзичливість впливає
на здоров’я
людини;
розпізнає позитивні і негативні риси характеру; ознаки втоми і перевтоми;
уміє визначати риси характеру літературних персонажів;
риси свого характеру;
виконувати вправи для
тренування пам’яті і концентрації уваги;
виконувати вправи для
самозаспокоєння, відпочивати і займатися улюбленими справами;
творчо мислити, використовувати
уяву для залучення однолітків до здорового способу життя.
|
||||
29.
|
Характер і здоров’я. Практична
робота. Визначення рис
власного характеру
|
|||
30.
|
Самооцінка характеру
|
|||
31.
|
Доброзичливість
і
здоров’я людини
|
|||
32.
|
Профілактика емоційного
перенапруження. Способи самозаспокоєння. Практична робота. Створення колажу «Що приносить мені
радість»
|
|||
33.
|
Творчі здібності дитини.
Розвиток уяви
|
|||
34.
|
Практична робота. Виконання проекту «Здоровим бути модно!» (створення казки, малюнка, плаката, виступу тощо)
|
|||
35.
|
Підсумок
|
|||
Календарно – тематичне планування
уроків «Я у світі»
3 клас
( на виконання Програми зі змінами)
2016 – 2017 н. р.
(1 година на тиждень)
№
з/п
|
Дата
|
Тема уроку
|
Вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
|
1.
|
Я – людина
Вступ. Людина — частина природи. Людина — частина суспільства
П. (с. 3-8), з. с. 3
|
Учень/учениця:
знає, що відрізняє людину від
тварини (мислення, мова, праця);
роль суспільних груп для розвитку (сім’я,
дитячий колектив, друзі);
володіє прийомами планування
робочого часу,
розуміє, що досягнення мети
залежить від наполегливості, старанності, працьовитості;
наводить приклади залежності успіху людини від її характеру;
розпізнає вчинки;
розробляє власні завдання для досягнення успіху в навчанні.
|
|
2.
|
Що таке людське «Я». Яким
бути? Моє зовнішнє «Я». Складові мого внутрішнього «Я»: світосприймання,
характер, ідентичність (приналежність)
П. (с. 24-28), з. с.7
|
||
3.
|
Як досягти успіху?
Обговорення можливостей досягнення успіху
П. (с. 29-32).з. с. 9
|
||
4.
|
Вчимося вчитися. Обов’язкові
умови успішного розвитку сучасної людини: навчання, праця. Практична
робота: планування свого робочого
дня
П. (с. 22-23).
|
||
5.
|
Хочеш бути щасливим не будь
лінивим. Самостійність і відповідальність. Практична робота: складання правил успішного навчання
П. (с. 33-34), з. с. 10.
|
||
6.
|
Я та інші
Сім’я. Склад сім’ї. Практична
робота: моделювання способів поведінки поштивого ставлення до старших та
інших членів сім’ї
П. (с. 35-39), з. с. 11
|
Учень/учениця:
усвідомлює потреби та інтереси сім’ї, власні права та обов’язки як члена родини;
розуміє, чому права та обов’язки
батьків і дітей є взаємними;
виявляє шанобливе ставлення до старших, почуття відповідальності перед родиною;
розповідає про цінності
своєї родини;
усвідомлює свої права та обов’язки як учня/учениці, як члена учнівської громади;
наводить оцінні судження, аргументує переваги добрих
вчинків;
бере участь у колективних справах;
доречно вживає слова
етикету, дотримується правил поведінки як у стандартних так і в нових для
учня/учениці ситуаціях;
пояснює свої права та обов’язки як споживача/ споживачки;
взаємодіє в парній та груповій роботі відповідно до прийнятих правил;
наводить приклади ввічливого по
водження, подільчивості,
доброти, працьовитості, виявляє ці якості у життєвих ситуаціях.
|
|
7.
|
Мої основні права та
обов’язки в сім’ї
П. (с. 40-43), з. с. 13 - 14
|
||
8.
|
Жити по совісті. Родинні стосунки.
Практична робота. Моделювання способів поведінки поштивого
ставлення до старших та інших членів
сім ї
П. (с. 43-45), з. с.
|
||
9.
|
Школа. Традиції рідної школи
П. (с. 48-49).
|
||
10.
|
Навчальний проект
(колективний). «Історія та традиції моєї
школи (мого класу)»
П. (с. 55-56).
|
||
11.
|
Основні правила учнів. Права
і обов’язки учнів
П. (с. 50-54).з. с. 16 – 17
|
||
12.
|
Правила поведінки. Стосунки
з однокласниками.
Рольові ігри: складання і застосування правил поведінки в різних ситуаціях, з
якими найчастіше зустрічаються діти в класі, у школі, під час екскурсії,
походу і т. ін.
П. (с. 56-60).з с. 18 - 22
|
||
13.
|
Учнівське самоврядування
класу. Основні права і обов’язки членів учнівської громади класу.
|
||
14.
|
Ми – споживачі.
Рольова гра
«Супермаркет», «Рекламна агенція»
|
||
15.
|
Практична робота
Складання і застосування узагальнених правил поведінки, пов’язаних з
виконанням соціальних ролей пішохода, пасажира, покупця, відвідувача
бібліотеки, кінотеатру тощо.
|
||
16.
|
Людські чесноти.
Ввічливість. Щедрість і жадібність
П. (с. 70-76).З. с. 23 -
25
|
||
17.
|
Людські чесноти. Доброта.
Делікатність.
П. (с. 77-81).з. с. 26 - 27
|
||
18.
|
Людські чесноти. Додержуй
даного тобою слова. Намагайся не обманювати. Не можна брати чуже .
П. (с. 81-91).з. с. 28
|
||
19.
|
Навчальний проект (груповий,
за вибором учителя, учнів): «Чи важко бути стриманим?», «Чому так важливо бути господарем свого слова»,
«Людина має творити добро».
|
||
20.
|
Я – українець
Суспільство як єдність
людських спільнот, їх різноманітність. Відносини людей у суспільстві .
П. (с. 92). З. с. 29
|
Учень/учениця:
розуміє поняття: «суспільство»,
«громадянин»;
усвідомлює свою належність до українського суспільства;
необхідність толерантного
ставлення між людьми;
усвідомлює свою належність до українського суспільства;
знає державну символіку України;
виявляє шанобливе ставлення до символів держави;
володіє найпростішими навичками: поводження в урочистих ситуаціях, в пам’ятних місцях;
наводить приклад неправомірної поведінки як порушення прав інших людей;
обґрунтовує необхідсть відповідати за свої вчинки;
встановлює самостійно чи з допомогою вчителя основні взаємозв’язки між вчинком і
наслідком, порушенням правил і відповідальністю;
передбачає можливі наслідки дій та вчинків;
моделює спосіб поведінки у відповідності до конкретно ситуації.
|
|
21.
|
Україна— незалежна
демократична держава. Громадяни України. Практична робота. «Що я можу розповісти про Україну своїм
ровесникам за кордоном?»
П. (с. 93-96).з. с. 30- 31
|
||
22.
|
Навчальний проект (груповий,
за вибором учителя, учнів): «Подорожуємо Україною», «Історичні скарби України», «Чим славиться
Україна?», «Славетні українці», з. с. 33 - 35
|
||
23.
|
Символи держави: герб,
прапор, гімн, їх значення
П. (с. 104- 107).з. с. 32
|
||
24.
|
Правила життя в суспільстві.
Права й обов’язки громадян
П. (с. 124-127), з. с. 36- 37
|
||
25.
|
Ніхто не має права ображати
людину. Про права дитини. Конституція України, Декларація прав дитини,
Конвенція ООН про права дитини (робота з адаптованими текстами
цих документів)
П. (с. 132-135), з. с. 38 -
39
|
||
26.
|
Будь-який вчинок завжди має наслідки. Практична робота.
Розв’язання прогностичних задач «Що
буде, якщо...»; моделювання правомірних способів поведінки
П. (с. 135-141), з. с. 40-41
|
||
27.
|
Я – європеєць
Україна— європейська держава.
Європейський Союз— співтовариство народів Європи
П.
(с. 142-145), з. с. 42
|
Учень/учениця:
уміє показати на карті, де знаходяться Україна та держави — найближчі
сусіди України;
має уявлення про
різноманітність народів Європи, їхніх культур і звичаїв, про місце України в
Європі;
здійснює пошук потрібної інформації з різних інформаційних джерел, обмінюється
потрібною інформацією з однокласниками;
висловлює емоційно-оцінні
судження, обґрунтовує свою думку, уважно слухає повідомлення, міркування
однокласників;
встановлює і розвиває в спільній діяльності з товаришами дружні взаємини;
висловлює оцінні судження про
діяльність людини, щодо збереження життя на Землі;
виявляє бажання допомагати природі, захищати її.
|
|
28.
|
Ми всі різні.
Я — член європейської спільноти
П. (с. 146-150), з. с. 43- 44
|
||
29.
|
Навчальний проект (груповий,
за вибором вчителя, учнів): «Мої ровесники за кордоном», «Чим цікаві традиції та звичаї
європейських народів», «Внесок українців у світову науку і культуру»,
«Винаходи людства, що змінили світ», «Відомі у світі народні промисли
сучасної України».
|
||
30.
|
Навчальний проект (груповий,
за вибором вчителя, учнів): «Мої ровесники за кордоном», «Чим цікаві традиції та звичаї
європейських народів», «Внесок українців у світову науку і культуру», «Винаходи
людства, що змінили світ», «Відомі у світі народні промисли сучасної
України».
|
||
31.
|
Земля — спільний дім для людей.
Необхідність взаємодопомоги, співпраці, охорони природи спільними зусиллями.
|
||
32.
|
Соціальна (екологічна) акція (тематика за вибором учителя).
|
||
33.
|
Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок
за рік.
|
||
Календарно – тематичне планування
уроків літературного читання,
3 клас
( на виконання Програми зі змінами)
(3 години на тиждень)
№
з/п
|
Дата
|
Тема уроку
|
Вимоги до рівня
загальноосвітньої підготовки учнів
|
1
|
З народного
джерела
Усна народна творчість у всіх видах мистецтва.
Прислів’я, приказки, скоромовки, загадки,
|
Учень/учениця:
визначає жанр прочитаного твору : казка, вірш,
оповідання,байка, п'єса;
розрізняє фольклорні і авторські твори;
твори за емоційним забарвленням;
називає основні теми читання; прізвища, імена 4 -5 українських письменників-класиків, з якими
ознайомились під час навчання;
знає сюжети 4-5 фольклорних казок,напам'ять 5 віршів,
прізвища, імена їхніх
авторів,
5-6 прислів'їв;
пояснює значення книжки в житті людини.
читає наприкінці навчального року
вголос правильно, свідомо, виразно, цілими словами та групами слів;
читає мовчки: очима (без артикулювання),
свідомо;
під час читання вибирає та застосовує
(самостійно та з допомогою вчителя) тон, темп, гучність читання, логічний
наголос з урахуванням змісту та специфіки твору;
обирає темп читання, прийнятний для розуміння прочитаного;
виконує за завданням учителя вправи різних видів, спрямовані на розвиток
артикуляційного апарату, розширення оперативного поля зору, правильності
сприймання тексту, розвиток смислової здогадки, розвиток темпу читання вголос
і мовчки; розвиток уваги і пам’яті в процесі сприймання.
визначає тему твору;
визначає (з допомогою вчителя)
основну думку твору;
визначає у структурі
епічного твору початок, основну частину, кінцівку;
пояснює їх взаємозв’язок
після аналізу твору;
знаходить потрібний епізод у
творі за завданням учителя;
співставляє ілюстрацію до
твору з відповідним епізодом;
знаходить у структурі тексту
художні описи природи, зовнішності людини, інших живих істот;
пояснює їх роль у творі;
знаходить у тексті діалог;
називає учасників діалогу;
визначає головного і другорядного персонажів;
пояснює, який вчинок персонажа
є позитивним, а який — негативним і чому (самостійно та з допомогою вчителя)
і підтверджує свою думку про вчинок героя твору рядками з
тексту;
пояснює, що той чи інший письменник/ письменниця є автором низки творів, низки
книжок на певну тему,
наводить приклади;
за змістом прочитаного робить
припущення щодо того, як автор формує ставлення до зображуваних
подій і вчинків персонажів (з допомогою вчителя);
підтверджує свою думку про формування автором твору враження щодо героя твору
рядками з тексту (з допомогою вчителя);
розповідає епізоди з життя й діяльності письменників/письменниць, з творами яких
ознайомлений під час навчання;
виділяє у художньому тексті та вживає у своєму мовленні під час
характеристики персонажів творів, опису природи яскраві, образні вислови,
епітети, порівняння, метафори (без уживання термінів, практично) з твору;
пояснює їхню роль у тексті;
правильно називає та
розрізняє практично жанри творів, з якими ознайомлювався під
час навчання;
визначає жанрові ознаки казок, віршів, оповідань;
визначає жанрові ознаки героїко-фантастичних казок; байок, п’єс (з допомогою
вчителя);
називає відмінності між казкою про тварин і героїко-фантастичною казкою, між
віршем і байкою, між оповіданням і п’єсою.
називає теми дитячих віршів, які опрацьовувалися на уроках;
обирає темп читання, тон, гучність голосу з урахуванням змісту і мелодики
вірша і читає виразно вірш після попередньої підготовки;
читає напам’ять 5 віршів;
практично вирізняє акровірш серед інших творів;
називає його основну відмінність;
визначає за змістом і називає подію (випадок), про яку (який)
розповідається в оповіданні;
співвідносить події в оповіданні з подіями в реальному житті і пояснює, що
відображені події у тому чи іншому оповіданні не є точною копією з реального
життя;
називає героїв (персонажів) оповідання;
визначає головних героїв оповідання;
називає теми дитячих оповідань, які опрацьовувалися під час навчання;
висловлює оцінні судження морального і етичного характеру про вчинки героїв
прочитаних оповідань.
доводить думку прикладами з
тексту;
вирізняє байку серед інших літературних творів;
називає особливість байки (з опорою на тексти творів): наявність висновку-повчання;
встановлює зв’язок між вигаданим у байці і подібними реальними ситуаціями ужитті,
пояснює свою думку;
називає героїв байок;
визначає в тексті байки її висновок-повчання (мораль);
практично розрізняє повість, повість- казку;
пояснює їх відмінність від оповідання та казки;
правильно називає героїв повістей, повістей-казок;
вирізняє п єсу серед інших літературних творів;
називає ознаки, якими п’єса відрізняється від інших жанрів;
визначає у п’єсі діалоги, монологи, слова автора, дії (картини); бере
участь у постановці дитячих п’єс.
Учень/учениця:
розповідає про свої враження, почуття, які виникли під час читання/слухання; називає
події твору, які їх викликали; пояснює свої думки;
визначає послідовність подій у творі; упорядковує ілюстрації до частин твору
відповідно до послідовності подій утворі;
висловлює здогадки щодо можливого розвитку подій;
визначає на основі аналізу подій, дій і вчинків героїв твору тему й головну думку
твору;
з допомогою вчителя визначає
і пояснює мотиви поведінки, наслідки вчинків персонажів твору;
знаходить в тексті слова, вислови, речення, які є ключовими для розуміння
подій, характеристики персонажів; прогнозує за змістом твору
можливі наслідки дій, поведінки персонажів;
обирає з переліку назви рис
характеру дійової особи на основі оцінки їх дій і вчинків;
висловлює оцінні судження морального характеру про події, вчинки персонажів; називає
позитивні й негативні вчинки героїв (персонажів) твору;
наводить відповідні приклади
поведінки людей із реального життя;
пояснює зв’язок між заголовком і темою твору; зв’язок між заголовком і
головною думкою твору (з допомогою вчителя); співвідносить головну
думку прочитаного із заголовком, з прислів’ям, з ілюстраціями;
знаходить і пояснює зв’язки між реченнями, абзацами і частинами тексту; епізодами твору;
упорядковує пункти плану відповідно до
послідовності подій у творі;
доповнює план твору, у якому пропущено
назву однієї частини; складає план до невеликих за обсягом і
нескладних за будовою художніх і науково-художніх текстів;
використовує план для переказу прочитаного;
знаходить у тексті твору і читає
частину з розповіддю, описом, міркуванням;
формулює запитання за змістом прочитаного
про факт, подію, час, місце події, героїв твору;
відповідає на запитання щодо прочитаних творів рядками тексту,
своїми словами;
підтримує діалог (5-6 реплік) з учителем, однокласниками на
основі прочитаного.
Учень/учениця:
знаходить у тексті порівняння, епітети, метафори (без вживання
терміну); пояснює іхнє
смислове значення та роль у тексті;
знаходить у тексті слова, що мають переносне
значення; пояснює їхнє значення на прикладах;
називає, які почуття викликають у читача використані автором
засоби художньої виразності;
встановлює зв’язок між засобами художньої
виразності і настроєм твору;
знаходить у тексті слова для
зображення кольорів, форм, звуків природи;
пояснює їх значення; висловлює думку про почуття, які
викликає картина, створена за допомогою цих слів;
використовує у власному мовленні (переказі,
словесній картині, розповіді,) засоби художньої виразності; висловлює
оцінні судження естетичного характеру про описи у художньому творі; своє
враження, ставлення до прочитаного.
Учень/учениця:
називає ознаки науково-художніх творів: наявність художньої
і пізнавальної інформації;
визначає смислові частини твору,
встановлює між ними зв’язки,
складає словесний, малюнковий план, визначає основну
думку, переказує зміст;
виокремлює (за допомогою вчителя) на- уково-пізнавальний
матеріал, пояснює його значення для розуміння подій твору,
вчинків персонажів; знаходить у тексті слова-терміни та пояснює
їхнє значення;
розрізняє художній та науково-художній твори (за наявністю чи
відсутністю наукової інформації).
Учень/учениця:
знаходить у книжці, показує і правильно називає
її структурні елементи: титульний аркуш, анотація, відомості про письменника/письменницю;
пояснює їх призначення;
прогнозує за анотацією зміст книжки; розповідає
коротко про письменника/ письменницю;
ознайомлюється з новою дитячою книжкою з опорою на зміст
обкладинки, титульний аркуш, прикнижну анотацію, передмову;
прогнозує її орієнтовний зміст;
добирає і читає дитячі книжки на рекомендовану вчителем тему читання
(із запропонованого переліку); будує зв’язне висловлювання за змістом твору
(творів);
висловлюється щодо орієнтовного змісту книжок на виставці, їх
тематики;
здійснює пошук потрібної книжки у відкритому фонді
бібліотеки і з допомогою дорослих через інтернет-ресурси бібліотеки;
складає найпростішу анотацію на прочитану книжку (усно, з
допомогою вчителя);
пояснює призначення довідкової літератури; користується нею для пошуку потрібної
інформації, розширення та поповнення своїх знань;
виділяє, правильно називає у дитячому журналі номер журналу, рік видання; пояснює значення
понять: «примірник журналу», «комплект» (з допомогою вчителя);
бере участь у колективному обговоренні змісту самостійно прочитаних книжок: уважно
слухає думки, міркування однокласників;висловлює власні
міркування щодо прочитаного: що вразило, що змусило задуматися, чому цю
книжку варто прочитати;
виявляє толерантність, повагу до однолітків під час діалогу, колективної
дискусії.
Учень/учениця:
створює за змістом прочитаного твору власну словесну картину з використанням
засобів художньої виразності (з допомогою вчителя; у групі);
переказує твір детально, стисло, вибірково (з опорою на план, запитання, малюнки);
складає усний творчий переказ (самостійно і в співпраці з учнями) з доповненням/зміною
тексту;
доповнює зміст прозових і
віршованих творів за текстами з пропусками;
складає варіанти кінцівок до літературних казок;
складає усну розповідь від імені одного з героїв твору (самостійно і з
допомогою вчителя);
складає усний твір-мініатюру про казкових героїв з 3-4 речень;
складає казки з 5-6 речень, загадки, лічилки за аналогією, зразком (з допомогою
вчителя, або самостійно);
порівнює твори письменників, художників, композиторів на одну тему; виконує різноманітні
творчі завдання за їх змістом;
бере участь в інсценізації прочитаних І творів.
Учень/учениця:
називає персонажів, місце і
час дії, послідовність подій у прослуханому тексті; визначає тему сприйнятого
на слух твору;
розловідає про свої враження, почуття, які виникли під час
слухання; висловлює власну думку про факти, події у сприйнятому на слух
тексті;
адекватно виконує
сприйняті на слух інструкції щодо виконання поставлених учителем навчальних
завдань.
.
|
|
2
|
Усна народна творчість у всіх видах мистецтва. Лічилки,
пісні.
|
||
3
|
Усна народна творчість у всіх видах мистецтва. Легенди.
|
||
4
|
З народного
джерела
Українські народні казки. Казки про тварин. «Їжак та заєць». Прислів’я.
|
||
5
|
Де сила не візьме, там розум допоможе. «Лисиця та рак».
|
||
6
|
Чарівні казки. Чарівні
перетворення в казці. « Про Оха –чудотвора».
І частина
|
||
7
|
Чарівні перетворення
в казці. «Про Оха –
чудотвора». ІІ частина
|
||
8
|
Урок позакласного
читання.
|
||
9
|
Казки народів
світу.
Внутрішній стан героя. Болгарська народна казка
«Сильний лев і маленьке мишеня»
|
||
10
|
Дружба – велика сила. Бірманська народна казка «Як серед птахів виникла дружба»
|
||
11
|
Добро добром
згадують. Білоруська народна казка
«Синя свита навиворіт пошита» І частина
|
||
12
|
Добро добром згадують.
Білоруська народна казка «Синя свита навиворіт пошита» ІІ частина
|
||
13
|
Коли щось робиш – думай і по наслідки . Японська
народна казка «Чарівний каптур» І частина
|
||
14
|
Коли щось робиш – думай і по наслідки . Японська
народна казка «Чарівний каптур» ІІ
частина
|
||
15
|
Урок позакласного
читання.
|
||
16
|
З літературної
скарбниці .
Казки зарубіжних письменників.
Яку дружбу заведеш, таке життя й проведеш. Брати Грімм
«Бременські музиканти». І частина
|
||
17
|
Яку дружбу заведеш, таке життя й проведеш. Брати Грімм
«Бременські музиканти». ІІ частина
|
||
18
|
Розкриваємо таємниці казки.
Ганс Крістіан Андерсен «Ромашка» І частина
|
||
19
|
Ганс Крістіан Андерсен «Ромашка»
І І частина
|
||
20
|
Божена Нємцова
«Лісова німфа» І частина
|
||
21
|
Божена Нємцова
«Лісова німфа» ІІ частина
|
||
22
|
Урок позакласного
читання.
|
||
23
|
Джанні Родарі «Чародійна палиця»
|
||
24
|
Карло Коллоді
«Пригоди Піноккіо» уривок
|
||
25
|
Карло Коллоді
«Пригоди Піноккіо» уривок
|
||
26
|
Астрід Ліндгрен
« Про Карлсона, що живе на даху»
уривок
|
||
27
|
Астрід Ліндгрен
« Про Карлсона, що живе на даху»
уривок
|
||
28
|
Урок позакласного
читання.
|
||
29
|
Урок узагальнення знань
|
||
30
|
Казки українських
письменників .
Яке частування , таке й дякування. Іван Франко «Лисичка та Журавель»
|
||
31
|
Леся Українка «Казка про Оха - чудодія»
|
||
32
|
В. Сухомлинський «Дід Осінник»
|
||
33
|
В. Сухомлинський
«Снігуроньчина
пісня»
|
||
34
|
О. Іваненко
«Синичка» »
І частина
|
||
35
|
О. Іваненко
«Синичка»
ІІ частина.
|
||
36
|
Урок позакласного
читання.
|
||
37
|
Не будь байдужим . Анатолій Качан «Крихти хліба»,
Л. Глібов «Хто вона?»
|
||
38
|
Урок узагальнення
знань.
|
||
39
|
Поетична
майстерня
Пейзаж П.
Тичина
«Пастелі», В. Сосюра «Спокоєм повиті…», Н. Забіла « Зірочки»
|
||
40
|
Милування красою природи.
Л. Костенко «Шипшина важко віддає плоди», М.
Вороний «Ущухла буря» Г.
Чубач, «Зупинюся над рікою»,
|
||
41
|
Спокій. Захоплення.
В. Скомаровський
« Після грози»,
І. Калинець
«Зірка»
|
||
42
|
І. Світличний «Безконечник», В. Лучук «Чим хата
багата», «Хто носить мед?»
|
||
43
|
Урок позакласного
читання.
|
||
44
|
Урок узагальнення
знань.
|
||
45
|
|||
46
|
|||
47
|
|||
48
|
|||
49
|
|||
50
|
|||
Комментариев нет:
Отправить комментарий