Тема: Мова моя українська чарівна
Є найрідніша для кожного з
нас.
Мета: Розширювати і збагачувати знання учнів про мову.
Розвивати
навички застосування Знань рідної
мови практично, вміння правильно висловлювати свої думки. Розвивати логічне
мислення, увагу, пам'ять, уміння працювати в групах. Прищеплювати любов до
української мови, бажання нею досконало володіти і пропагувати серед ровесників
та старших. Виховувати взаємоповагу, взаємодопомогу.
Обладнання: зал прикрашений плакатами з крилатими висловами
про мову, прислів’ями,
плакати з назвами команд,
завдання, загадки, ребуси, кросворди.
Хід проведення
І. Розподіл на команди: «Калинка», «Барвінок»,
«Мальва».
ІІ. Привітання команд, вступне слово
учителя та помічника
Учитель:
Дорогі друзі! Триває тиждень
української мови.
І будемо зараз готові
Полинути в країну рідного слова.
Якою цікавою є наша мова –
Запевнити вас я сьогодні готова.
Цікава мандрівка чекає на нас,
Чи кожен до неї готовий із вас?
Тільки сьогодні, і тільки до нас
Чарівна мова наша прийде у клас.
Помічник: Велична, щедра і
прекрасна мова,
Прозора й
чиста, як гірська вода.
Це України
мова барвінкова,
Така багата й
вічно молода.
Вимовляю кожне
слово,
Кожне слово,
наче спів.
Найдорожча
рідна мова,
Мова діда і
батьків.
Учитель: Дорогі діти! Щоб година цікавої української мови проходила
організовано,
потрібно дотримуватись
певних правил:
1.
Уміти працювати в групі з девізом: один за всіх та
всі за одного.
2.
Спочатку подумати, а потім відповідати.
3.
Сигналізувати про готовність відповідати карткою з
назвою команди.
4.
Відповідати чітко і лаконічно.
5.
Найперша правильна відповідь – 1 бал.
6.
Переможцем стане команда, у якої найбільша
кількість балів.
ІІІ. Виконання завдань.
Учитель: Пробуджуйте розум, пробуджуйте думку,
На вас чекає мовна розминка!
1.Мовна розминка
1.1.Відгадати
загадку:
Ця
хатинка невеличка,
Має
тридцять три кімнати,
В кожній
з них живе сестричка.
Як же цю
хатинку звати? (Абетка, алфавіт)
1.2.
Розказати український алфавіт. (Кожна команда
називає по 6 літер, команда
, яка не готова продовжити вибуває з
гри).
1.3.
Скільки в українській мові голосних? Назвати їх.
1.4.
Як визначити скільки складів у с лові?
1.5.
Як пишуться назви міст?
1.6.
Яка буква в українській мові не позначає звука?
1.7.
Скільки звуків позначає буквосполучення дж, дз?
1.8.
На які дві групи поділяються приголосні звуки?
1.9.
Коли букви я, ю, є, ї позначають два звуки?
1.10.
Що означає вислів: накивати п’ятами?
2.Завдання «Плутанка»
Утворити нові слова, використовуючи числове
значення літер:
1432 3214 32415
Кіно тіло ручка
Коні літо курча
3.Завдання «Утвори слова»
Утворити якнайбільше нових
слів із букв слова ластівка..
4.Завдання «Розкодуй слова»
Користуючись цифровими
позначеннями літер в алфавіті, прочитати слова.
6 11 3 1 18 17
1 17 1 16 12 23 19 15 21 1 14
диван мама літо край
5. Завдання «Утвори прислів’я»
Із частин речення утворити
прислів’я і прочитати.
Гостре словечко як ліхтар без світла.
Не кидай слова коле сердечко.
Голова без розуму на вітер.
6.Завдання «Знайди приховані слова»
Прочитайте слова і підкресліть «приховані слова».
Екскаватор буксир пролісок
Плід якір коса
Козуб баштан отрута
Корабель пристань комар
7.Завдання «Метаграми»
З Н - частина я доби,
З П – я грію щозими.
З Р – предметом стану я, -
От вам загадка моя. (ніч –
піч – річ)
На мені молотять хліб,
Віють, сушать кілька діб.
А якщо з кінця читати –
Будуть миші враз тікати. (тік – кіт)
8.Завдання «Паліндром»
Паліндром (від грецького –
той, що рухається назад, вертається) – перевертень.
Придумати слова
–паліндроми.
Кіт – тік, гул – луг,
бузок – козуб, сир – рис, дід – дід)
9. Завдання «Буріме»
Спробуємо дібрати риму:
Ярослав у човен сів,
Ловить
в річці …. (карасів.)
Має
Галя добру звичку
Класти
книжку на … (поличку.)
Скласти вірш за кінцевими
словами.
………………….. картуз
…………………...гарбуз.
………………….. гладенький –
…………………. маленький.
ІV.
Підведення підсумків. Визначення команди-переможця.
Слово вчителя.
- Дорогі діти! Мабуть, ви впевнилися, що наша мова таємнича, незбагненна,
прадавня, невичерпна, але досі нами не опанована. Тому у нас попереду ще багато
подорожей до країни Мовограй.
Наша зустріч завершується.
На закінчення спробуємо всі разом дібрати слово у вірш про чарівну мову.
Щоб розумним і мудрим стати,
треба мову рідну … (знати).
А
щоб вміти говорити, треба рідну мову … (вчити).
Знає
кожен з нас чудово – не прожити нам без … ( мови).
Рідна ж мова пелюсткова, мудра, світла …
(світанкова).
Комментариев нет:
Отправить комментарий