Безневинна іграшка, чи скринька Пандори?
XXI століття — час абсолютно нових підходів у розвитку й
вихованні дітей (наприклад, за методиками Глена Домана, немовля можна розвивати
практично з колиски). Водночас психологи в паніці: сучасні діти значно
випереджають в інтелектуальному розвитку своїх однолітків 5—7-річної давності,
а їхні батьки зовсім не беруть до уваги емоційний вік і фізіологічний стан
своїх малюків. Хоча цей аспект розвитку дитини набагато важливіший за
інтелектуальну складову. Як результат — діти вправно читають англійською,
проводять години біля комп’ютера, але страждають десятками фобій і фізично
ослаблені.
Сучасні технології, безперечно, корисні. Веб-камера не гірше за
гувернантку доглядає за дитиною, а віртуальний репетитор повністю може замінити
реального викладача під час формування інтелекту дитини. Водночас тривога
навчених життям бабусь і мам цілком обґрунтована: без ЖК-дисплея перед очима і
hands-free у вухах дитина набагато краще збереже зір, слух і здоров’я.
Статистика стверджує, що 9 із 10 дітей віком від 8 до 15 років
зіштовхуються з порнографією в Мережі, близько 17% регулярно зазирають на
заборонені сайти, а приблизно 5,5% готові втілити побачене там у життя… У
мережі можна зіштовхнутися з пропагандою насильства, націоналізму й садизму.
Дитині можуть розповісти, які приємні на смак наркотики, які незабутні відчуття
викликає алкоголь і як виготовити саморобну бомбу.
Особливо актуальна проблема комп’ютерної залежності. Фахівці у
США не перший рік досліджують проблему JAD: маленькі пацієнти з таким діагнозом
проводять за комп’ютером 16—18 годин на добу. Діти скаржаться на бажання
якнайшвидше увійти в Інтернет — щойно прокинувшись або повернувшись зі школи.
Якщо немає можливості це зробити, впадають у стан пригніченості й депресії.
Найбільш схильні до цього захворювання діти вікової групи від 14 до 19 років…
Коли найкраще розпочинати ознайомлення дитини з комп’ютером? Щодо
цього побутує безліч думок. Більшість фахівців стверджують, що ази комп’ютерної
техніки можна опановувати не раніше 8—9 років (допустимо, але небажано з
першого класу). У цьому віці дитині вперше можуть знадобитися найпростіші
програми (Word, Excel, Internet Explorer або інший веб-браузер), щоб виконувати
деякі домашні завдання або спілкуватися з однокласниками. Батькам слід
потурбуватися про спеціальну навчальну літературу для дитини й для себе.
Починати треба дуже обережно: перші сеанси за комп’ютером не
повинні перевищувати 20 хвилин, для дітей 6—7 років — 15 хвилин, для підлітків
(12—15 років) — півгодини. Кожен місяць час за монітором можна продовжувати на
5—10 хвилин, доводячи до 1,5—2 годин на день. Оптимальний графік для дитини: 15
хвилин роботи й 10-хвилинна перерва (краще на свіжому повітрі, граючись із
однолітками, а не сидячи за телевізором чи книжкою).
— Якщо батьки хочуть навчати дитину користуватися комп’ютером
професійно, то тоді краще починати з 6 класу, — коментує викладач
Білоцерківського технічного коледжу й комп’ютерних курсів Наталія Дятлова, — а
якщо для батьків головне, щоб вона не заважала дома, сидячи за комп’ютером, —
то тоді можна з 4—5 років. Природно, це не стосується дітей з ослабленим
здоров’ям. Змалку дітей можна навчати графічної програми Paint, яка розвиває у
малят перші навички графіки, ознайомлює з палітрою кольорів, стимулює
дизайнерські здібності. Не секрет, що теперішні батьки не займаються з дітьми
малюванням. Діти швидко все схоплюють, і деякі комп’ютерні програми допомагають
їм художньо розвиватися…
Купивши комп’ютер, батьки зіштовхуються з не менш актуальним питанням
— де його поставити? Фахівці вважають, що бажано не в дитячій кімнаті, навіть
якщо це подарунок дитині. Цей прилад може порушити гармонію простору за
фен-шуєм. Крім того, приохотившись до Інтернету, дитина може потай вмикати
комп’ютер уночі…
Комментариев нет:
Отправить комментарий