№ з/п
|
Дата
прове-
дення
|
Тема уроку
|
|
1
|
В.Скуратівський «Погостини», Б.Лепкий «Різдво»
|
Усна
народна творчість.
Учень/учениця:
називає з кола опрацьованих творів основні теми читання;
твори
різних жанрів;
прізвища,
імена 5-6 найвідоміших українських письменників, та їхні твори, з якими
ознайомились під час навчання
визначає жанр прочитаного твору: казка, легенда, вірш,
оповідання, повість, повість- казка, байка, п’єса;
пояснює свій вибір;
розрізняє казку народну і літературну; пояснює спільне
та відмінне у цих творах;
розрізняє прозові, поетичні, драматичні твори;
висловлює міркування про читання як важливе джерело знань;
читання як цікаве дозвілля;
називає, які теми книжок цікавлять; назви улюблених творів
та імена улюблених авторів.
Формування
і розвиток навички читання .
Учень/учениця:
читає вголос свідомо, правильно, виразно із дотриманням
основних норм літературної вимови і мовчки (усвідомлено) в оптимальному для
розуміння темпі;
називає після прослуховування чи причитування твору його
жанр, персонажів, факти по їхні дії та вчинки, місце та час подій. ;
готується
до виразного читання;
обирає та застосовує тон, темп, гучність читання,
логічний наголос з урахуванням змісту та жанрової специфіки
твору;
передає з їхньою допомогою під час читання, декламації,
читання в особах, інсценізації різножанрових творів своє та авторське
ставлення до змісту твору.
Літературознавча
пропедевтика.
Учень/учениця:
визначає тему й основну
думку
твору;
визначає відносно завершені і самостійні частини тексту
(епізоди); факти, події, персонажів, їх вчинки;
пояснює, хто герої твору, що і як про це сказано в тексті;
які події, пригоди трапилися, місце та час подій, як вони пов’язані між
собою;
визначає головних і другорядних персонажів твору;
пояснює
й обґрунтовує
вчинки
героїв та їхні мотиви;
оцінює
дії та вчинки
персонажа
й робить висновок про те, позитивний чи негативний
вчинок;
обґрунтовує свою думку;
підтверджує свою думку про формування автором твору
враження щодо героя твору рядками з тексту;
складає
невеликі усні розповіді про
життєвий шлях 2-3 письменників, події, які особливо запам’яталися;
пояснює, як, з яких джерел можна одержати біографічні
відомості про майстрів мистецтва слова;
називає основні теми та жанри їх творів;
пояснює, які яскраві, влучні слова, словосполучення,
вислови допомагають глибше, краще уявити картини природи, місце події, зовнішність
персонажів, їхні характери, вчинки, стосунки з іншими героями;
розрізняє,
визначає, обґрунтовує вивчені
раніше жанрові ознаки літературних творів, які опрацьовувалися під час
навчання в 2-4 класах;
наводить приклади творів відповідно до вказаного в
завданні жанру; співвідносить літературний твір з його
жанром.
Робота
з художніми творами.
Народні
соціально-побутові казки.
Учень/учениця:
практично
вирізняє народну
соціально-побутову казку серед інших казок; пояснює відмінність
соціально- побутових казок від казок про тварин та героїко- фантастичних (на
конкретних прикладах);
знає назви, сюжети соціально-побутових народних казок,
які вивчались на уроках; читає напам’ять 1 уривок
з казки (без діалогу) 35-40 слів;
знаходить у
тексті казки уривок з описом народного побуту, місця події;
називає в казках героїв,
пояснює їхні
вчинки, мотиви поведінки;
визначає персонажів, які протиставляються у казці;
робить
висновок про повчальний
зміст казок;
використовує зразки
мови казки в переказі, розповіді про казку, про її героїв, розрізняє фольклорну
та літературну казку;
пояснює спільне
та відмінне в цих казках;
правильно
називає прізвища
найвідоміших письменників- казкарів та їхні твори;
Легенди.
Учень/учениця:
практично вирізняє легенду
серед інших літературних творів;
називає героїв легенд, їхні риси особистості;
Вірш
Учень/учениця:
називає ознаки вірша як жанру; теми опрацьованих віршів;
визначає у вірші слова, які передають почуття автора; читає
напам’ять 6 поетичних творів.
Оповідання
й повість.
Учень/учениця:
називає спільні й відмінні ознаки цих літературних
жанрів;
обґрунтовує свій вибір (на конкретному прикладі);
визначає в оповіданні та повісті позитивні й негативні
вчинки героїв (персонажів); моральний і етичний характер вчинків героїв та
висловлює оцінні судження про них;
обґрунтовує свої міркування; практично розрізняє історичні
оповідання для дітей,
пояснює, що в таких творах йдеться про події (людей), які
відбувалися (жили) дуже давно;
читає напам’ять 1 уривок з оповідання чи
повісті обсягом 35-40 слів;
Гумористичні
твори.
Учень/учениця:
знаходить авторські слова для
характеристики героя,
створення
комічних ситуацій у
гумористичних творах,
пояснює вибір автора;
використовує авторські
слова-характеристики в
розповіді
про героя,
при
порівнянні вчинків
персонажів;
робить
припущення щодо того, як автор
формує ставлення читача до зображуваних подій і персонажів творів,
пояснює, що
гумор допомагає доброзичливо вказати на певні особистісні якості, робить
життя
яскравим,
оптимістичним,
спонукає до добрих справ, а почуття гумору є позитивною властивістю
особистості;
Прислів’
я.
Учень/учениця:
знає
напам’ять 7-8 прислів’їв,
розуміє їх
зміст та пояснює, у якій життєвій ситуації доцільно вживати
кожне з прислів’їв;
добирає
і використовує
прислів’я
в розповіді про героїв оповідань; співвідносить прислів’я й
основну думку оповідання.
|
|
2
|
Українські обрядові пісні. Колядки, щедрівки
|
||
3
|
Знаходження і пояснення ознак певних подій, явищ, персонажів із метою їх
характеристики і підготовки до виразного читання.
Легенда «Наша земля», «І все це – Україна!» (з енциклопедії
|
||
4
|
Спостереження за авторським вибором слова у творі під час діалогів,
описів природи, характеристики героїв.
Ганна Черінь «Розкажи про Україну!»
|
||
5
|
Засоби створення художнього образу.
А. Лотоцький «Мудра володарка»
|
||
6
|
Складання плану оповідання. Переказ тексту з опорою на складений план
А. Лотоцький «Мудра володарка»
|
||
7
|
Удосконалення умінь орієнтуватися в структурі оповідання.
С. Плачинда «Роксолана»
|
||
8
|
Формування емоційно-оцінного ставлення до прочитаного.
С. Плачинда «Роксолана»
|
||
9
|
Позакл.
чит.
|
Урок позакласного читання. Формування умінь підтримувати колективну дискусію за змістом
прочитаного: враховувати різні думки, міркування однокласників, співвідносити
їх , доповнювати власними; обстоювати власну позицію та ін.
|
|
10
|
Історичні оповідання для дітей.
Марко Вовчок «Кармелюк» (скорочено)
|
||
11
|
Типи персонажів: позитивні, негативні; мотиви їхніх вчинків.
Марко Вовчок «Кармелюк» (скорочено)
|
||
12
|
Творча діяльність у зв’язку із прочитаним: доповнення прозових творів.
Марко Вовчок «Кармелюк» (скорочено)
|
||
13
|
Удосконалення навичок свідомого, правильного, виразного читання вголос із
дотриманням основних норм літературної вимови.
Л.Керрол «Аліса в Задзеркаллі»
|
||
14
|
Усвідомлене сприймання засобів художньої виразності відповідно до їх
функцій у творі.
Л.Керрол «Аліса в Задзеркаллі»
|
||
15
|
Факти, події, випадки, пригоди, характери персонажів у художньому творі,
їх взаємозв’язки.
Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра»
|
||
16
|
Творча діяльність у зв’язку із прочитаним: доповнення прозових творів.
Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра»
|
||
17
|
Позакл.
чит.
|
Урок позакласного читання. Удосконалення умінь самостійно складати коротку анотацію до прочитаних
книжок
|
|
18
|
Розвиток умінь самостійно усвідомлювати та визначати тему, основну думку
твору, розуміти основний смисл описаних фактів, подій, вчинків персонажів.
Р. Кіплінг «Слоненя»
|
||
19
|
Робота з науково-художніми творами.
М. Пришвін «Гаїчки», «Дятел»
|
||
20
|
Напам’ять
|
Удосконалення умінь орієнтуватися в структурі оповідання, повісті.
Дж. Лондон «Біле ікло»
Уривок напам’ять
|
|
21
|
Головний і другорядний персонажі у
творі. Власне ставлення до героїв твору, обґрунтування своїх думок.
А.Мілн «Вінні- Пух і Всі-Всі-Всі»
|
||
22
|
Творча діяльність у зв’язку із прочитаним: інсценізація уривка твору (на
вибір)
А.Мілн «Вінні- Пух і Всі-Всі-Всі»
|
||
23
|
Т.б.
|
Творча діяльність у зв’язку з прочитаним: читання за ролями.
Е.Успенський «Улюблена дівчинка Дяді Федора»
|
|
24
|
Монографічне вивчення творчості Лесі Українки.
Т.Горохович «Перший вірш», Л. Українка «Надія»
|
||
25
|
Напам’ять
|
Монографічне вивчення творчості Лесі Українки.
Л.Українка «Давня весна», «Вечірня година»
|
|
26
|
Позакл.
чит.
|
Урок позакласного читання. Удосконалення умінь самостійно орієнтуватися у
світі дитячих книжок, здійснювати пошук потрібної книжки, користуючись
відкритим фондом бібліотеки, інтернет - ресурсами тощо
|
|
27
|
Монографічне вивчення творчості Лесі Українки.
Л.Українка «До мого фортепіано»
|
||
28
|
Монографічне вивчення творчості Лесі Українки
Л. Українка «Місяць яснесенький», казка «Три метелики»
|
||
29
|
Монографічне вивчення творчості Тараса Шевченка.
Т.Шевченко «Про себе», «Садок вишневий коло хати…»
|
||
30
|
Монографічне вивчення творчості Тараса Шевченка.
О.Іваненко «Біла ніч», Т.Шевченко «Причинна» (уривок з поеми)
|
||
31
|
Напам’ять
|
Монографічне вивчення творчості Тараса Шевченка.
Т.Шевченко «Вітер з гаєм розмовляє»
|
|
32
|
Монографічне вивчення творчості Тараса Шевченка.
Л. Храплива «Тарас Шевченко»
|
||
33
|
Позакл.
чит.
|
Урок позакласного читання. Удосконалення умінь самостійно орієнтуватися у світі дитячих книжок,
здійснювати пошук потрібної книжки, користуючись відкритим фондом бібліотеки,
інтернет - ресурсами тощо.
|
|
34
|
К. р. №5
|
Контрольна робота. Навичка читання
мовчки.
|
|
35
|
Монографічне вивчення творчості Максима Рильського.
М. Рильський «Річка», «Дощ»,
«Розмова з другом»
|
||
36
|
Монографічне вивчення творчості Максима Рильського.
М. Рильський «Мова», «Не кидайсь хлібом…»
|
||
37
|
Монографічне вивчення творчості Ліни Костенко.
Ліна Костенко «Усе моє, все зветься Україна», «Спинюся я і довго буду
слухать», « Дзвенять у відрах крижані
кружальця»
|
||
38
|
Спостереження за авторським вибором слова у творі під час діалогів,
описів природи, зовнішності персонажів, характеристики героїв.
Л. Вороніна «Хлюсь та інші»
|
||
39
|
П’єса як драматичний твір, написаний для вистави. Дійові особи.
Діалогічний характер побудови п’єси.
Н.Шейко - Медведєва «Лисиця, що впала з неба»
|
||
40
|
Формування емоційно-оцінного ставлення до прочитаного.
Н.Шейко - Медведєва «Лисиця, що впала з неба»
|
||
41
|
К. р. №6
|
Контрольна робота. Робота з літературним твором.
|
|
42
|
Позакл.
чит.
|
Урок позакласного читання. Різні види мистецтва (художнє
слово, живопис, музика) та їх вплив на
розвиток творчої діяльності учнів на основі прочитаного
|
|
43
|
Байка як невеликий за обсягом, здебільшого віршований твір, у якому в
гумористичній, алегоричній формі зображуються людські вчинки, характери,
недоліки.
Є.Гребінка «Злий кінь», «Лебідь і гуси»
|
||
44
|
Байка. Герої (персонажі) байок.
Л.Глібов «Ластівка й Шуліка», «Лев та Миша»
|
||
45
|
Гумор як добродушний необразливий сміх, його виховний вплив на людину.
народні усмішки
|
||
46
|
Т. б.
|
Спостереження за авторським вибором слова для характеристики героїв,
створення комічних ситуацій.
Г.Бойко «Хлопчик Ох»
|
|
47
|
Удосконалення навички усвідомленого, у відповідному темпі читання мовчки
тексту.
А.Давидов «Щаслива ознака»
|
||
48
|
Удосконалення умінь орієнтуватися в структурі оповідання.
А.Давидов «Щаслива ознака», народні загадки про птахів
|
||
49
|
Складання плану оповідання. Переказ тексту з опорою на складений план
А.Коваль «Дещо з історії книги», прислів’я про книгу
|
||
50
|
Факти, події, випадки, пригоди, характери персонажів у художньому творі,
їх взаємозв’язки.
«Перші паперові книги» (з енциклопедії),
О.Вишня «Любіть книгу»
|
||
51
|
Позакл.
чит.
|
Урок позакласного читання. Творча діяльність учнів на основі прочитаного:
складання казок, небилиць, творів - мініатюр, віршів, загадок, лічилок тощо
|
|
52
|
Творча діяльність у зв’язку із прочитаним: читання за ролями.
Я. Стельмах «Нахаба»
|
||
53
|
К. р. №7
|
Контрольна робота. Аудіювання
|
|
54
|
Формування умінь підтримувати колективну дискусію за змістом прочитаного,
обстоювати власну позицію.
Міфи про створення світу
|
||
55
|
Усвідомлене сприймання засобів художньої виразності відповідно до їх
функцій у творі.
Міфи про створення людей
|
||
56
|
Герої легенд, їхні риси особистості. «Легенда про писанки».
|
||
57
|
Емоційна тональність вірша Л.Глібов «Христос Воскрес!», К.Перелісна
«Христос Воскрес!»
|
||
58
|
Розвиток умінь самостійно усвідомлювати та визначати тему і основну думку
твору; розуміти основний смисл описаних фактів, подій.
А. М’ястківський «Великдень»
|
||
59
|
Позакл.
чит.
|
Урок позакласного читання. Удосконалення умінь розрізняти зміст художньої,
науково-художньої та науково - популярної книжки, спираючись на її
ілюстративний та довідково-інформаційний апарат
|
|
60
|
Удосконалення умінь самостійно визначати жанрові ознаки творів,
обґрунтовувати свою думку.
«Легенда про матерів», С.Олійник «Наші мами», народні прислів’я
|
||
61
|
Напам’ять
|
Спостереження за авторським вибором слова у творах різних жанрів під час
діалогів, характеристики героїв.
В.Сухомлинський «Сьома дочка», А.Костецький «Все починається з мами»
|
|
62
|
Формування емоційно - оцінного ставлення до прочитаного.
І.Жиленко «Весна і мама», «Подарунок для мами» (з журналу)
|
||
63
|
Розвиток умінь самостійно усвідомлювати та визначати тему і основну думку
твору; розуміти основний смисл описаних фактів, подій.
Б.Лепкий «Як мені вас не любити…», І.Сенченко «Сім господинь», прислів’я
|
||
64
|
Зв'язок літературної казки з фольклорною. Письменники - казкарі
В.Симоненко «Подорож у Країну Навпаки», українська народна казка
«Батьківський заповіт»
|
||
65
|
Монографічне вивчення творчості Івана Франка.
І. Франко «Червона калина»
|
||
66
|
Монографічне вивчення творчості Івана Франка.
І. Франко «У долині село лежить», «Розвивайся, лозо, борзо»
|
||
67
|
Монографічне вивчення творчості Івана Франка.
І. Франко «Малий Мирон»: факти, події, випадки, пригоди, характери персонажів у художньому твору,
їх взаємозв’язки.
|
||
68
|
Монографічне вивчення творчості Івана Франка.
І. Франко «Малий Мирон»: спостереження за авторським вибором слова у творі під час діалогів,
описів природи, зовнішності персонажів, характеристики героїв.
|
||
69
|
Позакл.
чит.
|
Урок позакласного читання. Удосконалення умінь самостійно орієнтуватися у світі дитячих книжок,
здійснювати пошук потрібної книжки, користуючись відкритим фондом бібліотеки,
інтернет - ресурсами тощо
|
|
70
|
Т.б.
|
Узагальнюючий урок за рік
«Перевір себе»
Г.Тютюнник «Ласочка»
|
|
71
|
ДПА
|
Підсумкова контрольна робота (ДПА)
|
|
четверг, 11 января 2018 г.
Календарне планування з літературного читання за підручником Барної М. М. 4 клас ІІ семестр
Подписаться на:
Комментарии к сообщению (Atom)
Комментариев нет:
Отправить комментарий