Добрий день, шановні гості!
Вас зібралось так багато —
Мабуть, ви прийшли на свято?!
А чому це, а чому
Ми такі веселі?
Чом так радісно у нас
Нині у оселі?
Недарма дружно сміх лунає.
Що у нас? Хто знає?
У нас сьогодні в школі свято,
Г остей зібралося багато.
Тож зустрічайте їх у нас,
Що завітали в добрий час.
Добрий день, наші мами!
Добрий день, татусі!
Добрий день, шановні
Бабусі і дідусі!
І звичайно, гості всі!
Вчитель:
Доброго
дня, любі мої дівчатка й хлопчики! Доброго здоров’я усім родичам, що завітали у
гості! Сьогодні ми зібралися разом, щоб відсвяткувати і глибше усвідомити те,
що у кожній вашій родині з’явився справжній учень. Ще недавно батьки вважали
вас маленькими, безпорадними, беззахисними. Та ось минуло всього чотири місяці ,
але ваші діти змінилися, навіть трохи подорослішали. Усі вони стали на найпершу
сходинку, яку необхідно подолати за рік. Вони стали справжніми школярами, і
сьогодні у нас свято.
Я сьогодні на свято
запросила ваших улюблених казкових героїв.
Ой, здається, перша гостя уже прийшла. Давайте її
зустрінемо. (Під оплески заходить Попелюшка).
Попелюшка. Добрий день, мої любі! Ви
впізнали мене? Правильно, я Попелюшка
Я прийшла,
щоб привітати вас зі святом.
(За дверима чути вигуки
«Допоможіть! Рятуйте!». Вбігає Незнайко).
Незнайко. Ой! Насилу врятувався!
Ведучий. Діти, у нас з’явився несподіваний гість. Ви впізнали
його? Незнайко.
Здрастуй,
Незнайко!
Незнайко. Добрий день!
Ведучий. А чому це так репетував?
Незнайко. То я від злодія втікав.
Попелюшка. Від злодія? Від якого злодія?
Незнайко. Від звичайнісінького. Такий собі звичайнісінький
злодій, хотів украсти в
мене капелюх.
Ведучий. Твій капелюх? А навіщо він йому?
Незнайко. Як це навіщо? Ви хіба не знаєте? Чим більший
капелюх, тим розумніша
голова!
Попелюшка. Ой, Незнайко, не сміши. У тебе розумна голова? Та
ти ж нічого не знаєш.
Тому тебе й
прозвали Незнайком. Ти ж зовсім книжок не читаєш.
Незнайко. Хто, я?! Я?! Та я всі на світі книжки давним-давно
перечитав!.
Хто придумав, що Незнайко
Не читає зовсім
книг?
Це неправда, так і
знайте:
Жить не можу я без
них.
Я читаю без зупинки
П’єси, вірші та
казки,
Від картинки до
картинки,
Ну, а потім
навпаки!
Попелюшка. Ну й Незнайко! Ну й насмішив! Ото
ж бо що лиш картинки розглядаєш!
А тут є такі дітки, що
лишень картинки розглядають у книжках?
Ведучий. Годі вам сперечатися. Давайте краще зустрічати ще одну гостю!
(Червона Шапочка з’являється і співає).
Якщо
довго, довго, довго,
якщо
довго по доріжці,
Якщо
довго по стежинці бігать,
тупать і
стрибать,
То
напевно, то напевно,
то звичайно,то звичайно,
То
можливо, то можливо можна
в школу
нам прийти!
А-а — вчаться там діти великі й малі;
А-а —
знань їм багато дають вчителі.
А-а — там
навчаються читати,
А-а — і
писати, й рахувати.
А-а — там
цікаво всім завжди.
Ведучий. Діти, ви впізнали, хто це?
Здрастуй, Червона Шапочко.
Червона Шапочка. Привіт усім. Я дуже рада, що мене сьогодні запросили на свято. Але
крім вітання, у мене
для вас є сюрприз. Відгадайте, що в моєму кошику?
Незнайко. Звісно, що: пиріжки несеш до
бабусі.
Червона Шапочка. А от і не вгадав! Ніякі там не пиріжки, а загадки для
першокласників.
Незнайко. О, я так люблю відгадувати загадки! Це для
мене дрібниці. Можна, я теж
буду відгадувати твої
загадки?
Червона Шапочка. Гаразд. Але слухай уважно!
Загадка перша:
Не
кущ, а з листочками,
Не
сорочка, а зшита.
Не
людина, а розповідає.
Незнайко. Що ж це таке? А, я
здогадався. Не кущ, значить дерево.
Так, на дереві...
Що ж на дереві? А, на
дереві торбинка, зшита з клаптиків, а в торбинці...
О, а в торбинці
радіо! Правильно? Все підходить. Ну як, я вгадав? Правда,
я молодець?
Червона Шапочка. Ой, Незнайко! Ну й нагородив!
Діти, що це? (Книга).
Незнайко. Ти диви, і правда! А можна ще одну?
Червона Шапочка. Добре, слухайте всі:
Невеличкий
мокрий птах.
Ходить
дзьобом по грядках.
Незнайко. Знаю, знаю. Це сусідчине
курча після дощу черв’яків на городі шукає!
Червона Шапочка. Ні, Незнайко, знову неправильно.
Діти, що це таке?
Правильно,
це ручка. Молодці! Ти, Незнайко, краще
помовч та
послухай як діти відгадують
загадки.
Білий зайчик стрибає по чорному полю.
(Крейда на дошці)
Тіло
жовте, серце чорне, тіло мовчить, а серце говорить. (Олівець)
Вчить читати
й рахувати,
І писати ,
рахувати
всіх дітей
довкола, наша
рідна (Школа)
Незнайко. Ой, які
молодці! І звідки вони про все знають? Такі розумні діти!
Попелюшка. Це тому,
Незнайко, що вони люблять читати книжки.
Незнайко. А ви
звідки все це знаєте?
Попелюшка і Червона Шапочка. Бо теж
читаємо книжки.
Незнайко. Знаєте, що я вирішив? Я теж
буду багато читати, і тоді стану розумним!
Ви мені
допоможете?
Вчитель Молодець, Незнайко! Звичайно
допоможемо, бо всі казкові герої повинні
бути грамотними
і розумними, щоб їм не було соромно перед дітьми. А
зараз я дякую
вам усім за чудові пісеньки, загадки. Проходьте до залу і
будьте нашими
почесними гостями. А ми продовжуємо наше свято.
Вчитель Давайте пригадаємо перший шкільний день.
Чи хотілося вам іти до школи? А чи боялися ви?
Встав я рано, як ніколи:
Швидше, мамо!
Швидше, тато!
Скільки можна вас чекати!
Йду ж бо я не в дитсадок,
А на перший свій урок!
Таке велике сьогодні свято!
Радіють мами, бабусі й тата!
Усмішки всюди і гарні квіти.
«Ось і школяр я!» - радіють діти.
І ось я в школі. Ось наш клас.
Ми всі прийшли сюди учитись.
Життя цікаве - в нас,
Лиш треба добре потрудитись
Ось і школа, ось і клас,
Він давно чекає нас.
І прийшли ми всі сюди,
Щоб учитись і рости.
Перший раз - у перший клас! Все у нас у перший раз:
Перша парта і дзвінок, Перша книжка
і урок.
Ми не просто малюки Ми вже справжні першачки!
Ми — найменші школярі.
Годі бігать у дворі!
Будемо читать, писать,
Літери в склади складать.
Перший раз малий Микола
Став збиратися до школи.
Олівець поклав у сумку,
Книжку, ручку,гумку...
Сів Микола , дума думку:
«Чи поклав усе у сумку?»
Вчитель Микола наш усе поклав у ранець. А уявімо
ситуацію, коли синок забув, що треба
покласти у портфель, а мами
немає вдома. На допомогу обов’язково прийде тато.
Хто із тат допоможе своїй
дитині? Ось і розклад , і шкільне приладдя.
(Конкурс «Збери портфель». Батькам необхідно
вибрати із всіх шкільних речей
тільки ті, які потрібно у
школу. В цей час звучить пісня («Папа может»)
Вчитель. Батьки гарно справилися із завданнями.
Молодці. І про пенали не
забули.
Вчитель А, що лежить у наших пеналах, ми зараз послухаємо.
Є дверцята у пенала
дивовижні, небувалі
Як відчиняться
вони, то з самої глибини
Вибігають молодці - кольорові олівці.
Починають пустувати, на папері малювати:
Синій жабку, жовтий - курку,
А зелений - кицьку Мурку.
Вчитель. Ці пенали
дивовижні приготували завдання доля наших мам. їм необхідно буде намалювати з
зав’язаними очима, для
своєї дитини, казкового героя - колобка.
Дуже гарно мами
намалювали. Молодці.
Ми, друзі, школярами стали,
Дитинство посміхається нам в слід.
Заплаче
лялька. Пострибає зайчик.
Порою м’ячик сумно так:
скік-скік.
Дитинство залишається позаду,
Нам треба йти до зошитів,
книжок.
Щоразу разом будем поспішати
З понеділка до п’ятниці з уроку на урок.
Школа нам дає надію,
Що здійсняться наші мрії,
Навчимося ми читати,
Ким захочем — можем стати.
У мене мама добре вчилась,
І я
вчитимусь так само
Буду гарна
учениця,
Буду радувати маму.
Наче
вулик наша школа,
Вся вона
гуде, як рій,
І,
здається, що довкола '
Розквітають
квіти мрій.
Бігають,
сміються діти.
Та лиш
дзвоник задзвенить —
Стане
тихо — ніби в квіти
Поховались
бджоли вмить.
Вчитель. Діти, ви
вже встигли познайомитися зі своєю першою книжкою. Як вона
називається?
Правильно, це Буквар. Скажу вам по секрету, він теж
прийшов до
вас на свято. Але він дуже сором’язливий, стоїть за кулісами і
ніяк не відважиться
увійти. Давайте всі разом його покличемо:
«Букварику, іди до нас!». (Заходить Буквар ).
Буквар. Здрастуйте, мої любі
маленькі друзі! Щиро дякую вам за те, що ви не
забули
запросити мене на свято. Я дуже радий, що став вам усім у нагоді
і з
задоволенням допомагаю навчитися гарно
читати.
А сьогодні я
вас усіх вітаю зі святом і бажаю успіхів у навчанні, щоб усі
ви назавжди
подружилися з кращими друзями в світі — з книжками. Я
приготував
вам подарунок. Він не простий, а казковий. Я впевнений, що
ви дуже
любите казки. Отже сідайте зручніше і слухайте. Я розповім вам
історію, яка
трапилася з одним хлопчиком . Звали його Олегом. Коли
Хлопчику
виповнилося 6 років, він пішов до школи. Олег хотів стати
старанним
учнем ….
(З’являється Олег в шкільній
формі, з портфелем,
Я люблю книжки читати,
і писати,й рахувати,
І задачу я зумію розв’язати.
Математику й читання,
і письмо, і малювання —
Буквар. Так продовжувалося чотири місяці.
Учителі хвалили Олега , а мама з татом
не могли
натішитися своїм синочком . Та одного разу трапилося ось що.
(Олег сидить за столом, ліниво гортає сторінки
книжки ).
Олег . Ой, знову ці уроки! Як уже обрид цей Буквар. А
вчителька тільки й знає: читайте,
читайте. Невже не можна хоч
трішечки відпочити?!).
Вчителів я більше не боюсь.
Вже не стану слухати я їх,
Я не хочу вже читати,
І писати, й рахувати,
І в альбомі я не хочу
малювати.
Всі книжки мені обридли,
Всі уроки остогидли,
Краще я піду на вулицю гуляти!
(Раптом
з’являється тітка.. Це переодягнена лінь-матінка ).
Лінь . Яка хороший хлопчик ! А як він правильно міркує. Якраз зараз мені такі діти
й
потрібні. (Звертається до Олега). Здрастуй,
дитинко.
Олег . Здрастуйте, бабусю. Ви хто? І як сюди потрапили?
Лінь. О, моє ім’я ти взнаєш трохи
пізніше. Головне те, що ми зустрілися. А що це в тебе
на столі? Книжки? Зошити? Який
жах! Почекай! Ти ж утомилася. У тебе оченята
хворі, щічки бліді. Яке
нещастя! Я так хвилююся, щоб тобі не стало гірше!
Я лихого тобі не зроблю.
Я люб’язна й ласкава,
Уладнаю всі справи,
Бо гарненьких хлопчиків люблю.
Ну, навіщо ці уроки! їх так
довго й нудно вчить!
Та у тебе ж від навчання
голова болить!
Та покинь же читати І не треба
писати,
Прибери ці огидні книжки!
Краще йди погуляти,
Там стрибають хлоп ята й дівчата,
З ними можеш погратись і ти.
Тобі треба негайно піти погуляти. І
чим довше, тим краще. Ось тобі м’ячик, піди, мій любий, пограйся. (Олег виходить). Гуляй, гуляй,
Хлопчику ! А я потурбуюсь про порядок на твоєму столі.
Так, оце все викинемо... А тут
покладемо іграшки. Ось лялька, ведмедик, слоненя... Сюди цукерку, сюди
шоколадку.
Здається, усе!
(Раптом
з’являється Букварик ).
Букварик. А, це знову ти,
Лінь-матінко. Що ти тут
робиш?
Лінь. Ага,
злякався! Недаремно боїшся. Забирайся геть зі своїми нещасними буквами.
А Олег тепер мій .
Букварик. Рано ти
радієш. Можеш пожалкувати про це!
Лінь. Ой-ой-ой! Як же я злякалась! Бачили ми таких!
Буквар. Ну що ж, побачимо, чим все це закінчиться. Але я тобі потім не
позаздрю. (Виходить ).
Лінь (услід). Геть звідси! Бач який, лякати мене
надумав! Зараз я покличу свою
подругу,
нехай допоможе мені розправитися з цим хлопчиськом .
(Гукає). Двієчко!
Двійко! Ходи сюди!
(З’являється Двійка. ).
Двійка. Я дуже
гарна дівка.
Зовусь я
просто Двійка.
У ледарів
завжди
я в
щоденнику живу.
Люблю я погуляти,
погратись і поспати,
А от уроки
вчити я зовсім не люблю.
Лінь. Двієчко, моя люба, як я
за тобою скучила!
(Обіймаються). Я
знайшла для нас одне тепленьке місце! Уявляєш, тут живе Олег.
Лінь. Даремно ти панікуєш. Олег вже піддався
моїм чарам. Зараз він
спокійнісінько
грається в дворі м’ячиком. А про уроки навіть і не думає.
Двійка. Та це ж чудово! Скоро я зможу погрітись у його щоденнику!
(Чути кроки).
Лінь. Тихіше, здається, він йде. (Звертається
до Олега, що заходить). Ну що,
любий мій ? Як ти себе почуваєш?
Олег . Чудово! Нам було так весело! Я так набігався, що аж утомився.
Лінь. Що? Мій хлопчик стомився? Негайно в ліжечко!
Олег (помічає Двійку). Ой, а це
хто?
Лінь. Це... Це моя донечка . Правда красуня?
Олег. Дуже
приємно. Ой, уже пізно, а я ще не вивчив віршика.
Двійка. Що ти, що ти! Який віршик ? У
тебе ж ніжки болять, ручки болять, оченята
сонні... Віршики в
такому стані — неминуча загибель!
Лінь. Так, вона має рацію. Швидше
в ліжечко. А подивись, що ми тобі принесли!
Це все твоє
Олег. Ой, скільки ласощів! Дякую. Ви такі добрі! (Забирає
все, позіхає). Ой, я і
справді втомився... Але
ж ….
. Лінь. Ходімо,
мій любий , ми тобі заспіваємо колискову.
(Співають.
Колискова «На добраніч» ).
Пізня вже годинка,
спи, засни, дитинко,
Жде тебе подушка і м’якеньке ліжко.
Треба вже заснути, про книжки забути,
Геть буквар прибрати і спокійно спати.
Годі читати, годі писати,
Нічка прийшла, спатоньки пора.
(Усі виходять. На сцені Буквар,).
Буквар. Яке нещастя! Невже я втратив знову хорошого учня ? Ця
Лінь зовсім знахабніла!
А з нею ще й ця Двійка.
Вчитель . Так, Букварику, Олег
дійсно потрапив в пастку. Але
він сам винний . Якби він
не лінувався , Лінь-матінка
ніколи б не прийшла до нього і не привела б цю
огидну Двійку.
Буквар. Але що ж нам робити?
Вчитель. Знаєш, Букварику, мені здається, що Олег сам повинен в усьому розібратися.
Коли хлопчик усвідомить свою
помилку, вона сама нас покличе. (Виходять
).
(З’являється Олег ).
Олег Сьогодні вчителька сказала, що збирається залишити мене на другий рік у
першому
класі. Але ж це такий сором. І як
про це сказати мамі? Що ж сталося? Невже це ті
бабуся з онучкою, які робили за
мене уроки і примушували гуляти? Так, це вони
винні!
Вчитель. Ні, Олежику , в цьому винен ти сам.
Олег Але що ж мені робити . Але ж я все забув, і літери ,і цифри.
Вчитель. Тільки наполеглива праця врятує тебе від сорому.
Олег Ну що ж, коли так, я буду працювати. (Сідає
за стіл, починає писати.
З’являються
Лінь і Двійка.
Лінь. А чому це наш
хлопчик ще й досі не гуляв?
Двійка. Ой, то він знову сидить за цими огидними уроками,
підручниками. Викинь зараз же
Олег . Не підходьте до мене! Геть звідси! Вам
тут більше нічого робити.
Вчитель Діти, давайте всі разом проженемо
Лінь-матінку і Двійку. Скажемо разом
«Геть!» і затупаємо
ногами.
Лінь (до Двійки). Ой, я боюсь, тікаймо, поки не
пізно! А то ще нас поб’ють.
Буквар. Ну от, малята, і закінчилася моя казочка. Але я
думаю . що вона вас таки чогось навчила!
Вчитель Ми сьогодні вже говорили, що навчання справа нелегка, що ми стали на
найпершу сходинку до країни Мудрості, де
нам допомагають мама, тато, бабуся
і дідусь. Це вони: купили вам гарні навчальні речі;
обгорнули книжки і зошити;
допомагають
нам писати перші букви;
допомагають нам вчитися рахувати;
допомагають
повірити у свої сили...
Усе
навіть важко перелічити.
Дякуємо Вам наші рідні, за ваті добрі серия, мудрість, допомогу, вимогливість.
Хай живе
наш рідний дім!
Тепло і
затишно у нім.
Тут і
тато, тут і ненька,
І бабусенька
рідненька,
І веселий
наш дідусь
Крутить
пишний гарний вус.
Притуливсь я до мами чомусь:
Є багато на світі матусь.
Є в Оленки, Улянки Юрка
Але ж і одна із них не така.
Не така, як ви, мамо, хороша,
Між усіх най-най-найдорожча!
А чому? Знаю добре це я,
Бо найкраща матуся - моя!
Хлопчики й дівчата
Дуже поспішають –
У просторих класах парти їх
чекають,
Букварі і читанки, зошити і
книжки
.
Нові планети відкривають
І зорі ті, що сплять над нами,
І свої перші 12 балів
Я принесу в дарунок для мами.
А тато мій зрадіє теж:
Йому малюнок намалюю,
Як ми родиною своєю
Йдемо із квітами до школи
Усі бабусині казки
І чарівні слова дідуся '
Беру я в школу залюбки
, Розкажу вчительці і друзям.
Радіє вся моя сім'я,
Бо я - школяр! І це без жарту
! Добрий день, школо!
Цього дня
Сідаю вперше я за парту
(Дарунок - пісня)
Вчитель. А тепер послухаємо які інколи
веселі історії відбуваються і в школі, і вдома.
Маму викликали в школу,
Журять маму за Миколу...
Мама у здогадках б’ється:
Сину ж легко все дається?!
«Раз - і вивчив» - каже він.
І за вітром навздогін...
Вчитель каже: «Так бува:
Вивчив - раз, а має - два,»
— Максимку, ти забув за осінні канікули послідовність цифр? — запитує
вчителька
- Ні. Сім, вісім, дев'ять, десять …… валет, дама,
король, туз!
Учителька записала у щоденник учениці:
«Світланка - жахлива балакуха».
Наступного
дня дівчинка повертає щоденник із відповіддю батька:
«А якби ви послухали її матір!».
Маленький хлопчик вперше пішов до школи.
- Ну, і чому ж тебе, синку, навчили?
- Нічому, - зітхнув першокласник.
- Звеліли завтра знову прийти
-Матусю ,
нам сьогодні щеплення робили.
-Ти,донечко не плакала?
-Ні, мамо.
Вони мене просто не наздогнали!
Мама:
-Скільки
разів я тобі говорила:будь розсудливим, і перш, ніж влізти в бійку,порахуй до
10!
. Син
:- Ага,
поки я, рахував до 10, Вітька мені в око дав. Йому батьки порадили тільки до 5 лічити.
Син
засмучений,кидає портфель. Батько на це зауважує:
-Синку,що
сталося?Ти такий засмучений! Хто насмілився тобі зіпсувати свято 1 Вересня?!
-Свято?! Нічого собі - свято! Чого ж ви не попередили
мене , що це не на один день, а на 11 років?!
Вчитель. Діти, до нас знову поспішає
Букварик. Він не сам іде, а мудру книгу веде.
Книга. Читачу! Я
друг і супутник, я книга твоя.
Завжди
на дозвіллі де ти — там і я.
Ми добре з тобою
проводимо час,
Чудова розмова
триває у нас.
Навчаю відважним,
правдивим рости,
Любити природу,
свій край берегти.
Від малку ти мною
звикай дорожить,
Без доброї книги
тобі не прожить!
Буквар. Бажаю всім вам приємної зустрічі з мудрими
книгами, які навчать вас
рости чемними, добрими, ввічливими, завжди з
повагою ставитися до
вчителів та
батьків. А зараз урочиста мить.
Першокласники
приймають клятву першокласника.
Клятва
Буду я в школі вчитись читати,
гарно писати і рахувати,
Буду в альбомі своїм малювати,
твори писати, вірші вивчати.
Клянусь! Клянусь!
Обіцяю не лінитись,
добросовісно трудитись,
Педагогів поважати
і оцінки гарні мати.
Клянусь! Клянусь!
Книги й зошити любити,
берегти, а не губити.
Акуратним завжди бути,
щоб нічого не забути.
Клянусь! Клянусь!
На уроках не жувати,
не дрімати і не спати,
І домашні всі завдання
на «12» готувати.
Клянусь! Клянусь!
Буду вчитись я сумлінно
і поводитись відмінно,
Щоб батьки могли радіти,
що такі в них гарні діти!
Клянусь! Клянусь!
Комментариев нет:
Отправить комментарий