суббота, 9 сентября 2017 г.

Календарне планування з розвитку продуктивного мислення


4 клас





Дата
          Тема





підготовки учнів





Вимоги до рівня     
загальноосвітньої підготовки учнів







          Мова та мислення

   1

    Творче вербальне    
    мислення
    Загадки. Шаради.     
    Асоціативні загадки.       
    Асоціативні ланцюжки.
       Учень/ учениця:
    відгадує шаради та загадки;
    добирає до декількох заданих слів асоціативне   
    слово;      
    відгадує    за декількома асоціативними словами    
    асоціативні загадки,
    будує асоціативні ланцюжки;
    відновлює   переставляючи літери в анаграмах,
    початкове слово.
  
         Учень/ учениця:
   читає анаграми-приказки ;
   добирає слова в метаграмах, змінюючи на кожному      
   кроці лише одну літеру;
   відгадує слова у метаграмах з “сідлом”.
   розкодовує шифрограми, читає слова, у яких  
   пропущені літери;
   відгадує склади, які є кінцем першого слова і
   початком.
2

   Анаграми. Метаграми.    
   Метаграми з «сідлом».   
   Шифрограми.
3

    Логічне вербальне    
    мислення
    Антоніми та синоніми.  
    Омоніми. Омографи.
      Учень/ учениця:

   вибирає або сам добирає із запропонованих слово, що є    
   антонімом чи синонімом до даного слова;
   омоніми за заданим їх описом ;
   пояснює різне значення у словах- омографах.
   об’єднує слова у групи за спільною ознакою;
   виділяє і називає “зайве” слово, яке до цієї групи не належить;
   встановлює смисловий зв’язок між першою парою слів ;    
   добирає аналогічне слово у другій парі;
   проводить ускладнені аналогії,  робить смислові переноси між   
    парами слів.
4

   Виключення понять.
   Що “зайве”? Аналогії.    
   Смислові переноси.
          Мислення в математиці.
5

  Евристичні задачі.    
  Числові   
  головоломки.

       Учень/ учениця:

      розв’язує:
    евристичні завдання з числами;
    сірникові задачі з використанням римських чисел;
    переставляє задану кількість сірників так, щоб   
    зробити правильну рівність з неправильної.
6

   Римські числа.
   Сірникові   
   головоломки з
   римськими
   числами.
7

 Аналіз та синтез.   
 Математичні задачі з  
 логічним навантаженням.

    Учень/ учениця:

       розв’язує :
       задачі на віддалі;
       задачі на проміжки та інтервали; 
       задачі з календаря та задачі з годинником;
       задачі на пропорційні відношення;
       задачі на рух;
       задачі на частини за допомогою відрізків;
       використовує числові послідовності при розв’язанні задач;
       будує діаграми.
8

  Проміжки та інтервали.
9

 Задачі з календаря. Задачі   
 з годинником.
10

 Задачі на частини. Дроби.   
 Діаграми.
11

 Задачі на рух.
          Мислення на базі геометричного матеріалу.
12

 Геометричні задачі.
 Поділ фігур на частини.   
 Периметр та площа.
    
   Учень/ учениця:
     розв’язує:
    задачі, застосовуючи класифікацію геометричних     фігур;
    геометричні задачі на взаємне розташування предметів;
    малює  малюнки одним розчерком;
   обчислює периметри та площі фігур;
   ділить фігури та площі на частини за вказаним правилом.
13

Задачі на периметр і площу Задачі на поділ площі за заданим планом (землемір).
          Розвиток логічного мислення
14

Задачі про родинні зв’язки.
    
    Учень/ учениця:
     розв’язує:
    логічні задачі про родини зв’язки;
    логічні задачі на на розташування;
    складає таблички істинності застосовує метод виключення;
    робить логічні умовиводи;
    порівнює об’єкти за величиною.

15

Задачі на складання табличок істинності. Метод виключення.
16

Задачі на розташування.
17

Підсумковий урок


Комментариев нет:

Отправить комментарий