четверг, 11 января 2018 г.

Календарне планування з літературного читання за підручником Барної М. М. 4 клас ІІ семестр




№ з/п
Дата
прове-
дення

Тема уроку

1

Удосконалення умінь самостійно визначати жанрові ознаки творів, обґрунтовувати свою думку.
В.Скуратівський «Погостини», Б.Лепкий «Різдво»
Усна народна творчість.

Учень/учениця:

називає з кола опрацьованих творів основні теми читання;
твори різних жанрів;
 прізвища, імена 5-6 найвідоміших українських письменників, та їхні твори, з якими ознайомились під час навчання
визначає жанр прочитаного твору: казка, легенда, вірш, оповідання, повість, повість- казка, байка, п’єса;
пояснює свій вибір;
розрізняє казку народну і літературну; пояснює спільне та відмінне у цих творах;
розрізняє прозові, поетичні, драматичні твори;
висловлює міркування про читання як важливе джерело знань; читання як цікаве дозвілля;
називає, які теми книжок цікавлять; назви улюблених творів та імена улюблених авторів.








Формування і розвиток навички читання .

Учень/учениця:

читає вголос свідомо, правильно, виразно із дотриманням основних норм літературної вимови і мовчки (усвідомлено) в оптимальному для розуміння темпі;
називає після прослуховування чи причитування твору його жанр, персонажів, факти по їхні дії та вчинки, місце та час подій. ;
 готується до виразного читання;
обирає та застосовує тон, темп, гучність читання, логічний наголос з урахуванням змісту та жанрової специфіки твору;
передає з їхньою допомогою під час читання, декламації, читання в особах, інсценізації різножанрових творів своє та авторське ставлення до змісту твору.

Літературознавча
пропедевтика.

Учень/учениця:

визначає тему й основну
думку твору;
визначає відносно завершені і самостійні частини тексту (епізоди); факти, події, персонажів, їх вчинки;
пояснює, хто герої твору, що і як про це сказано в тексті; які події, пригоди трапилися, місце та час подій, як вони пов’язані між собою;
визначає головних і другорядних персонажів твору;
пояснює й обґрунтовує
вчинки героїв та їхні мотиви;
оцінює дії та вчинки
персонажа й робить висновок про те, позитивний чи негативний            вчинок;
обґрунтовує свою думку;
підтверджує свою думку  про формування автором твору враження щодо героя твору рядками з тексту;
складає невеликі усні розповіді про життєвий шлях 2-3 письменників, події, які особливо запам’яталися;
пояснює, як, з яких джерел можна одержати біографічні відомості про майстрів мистецтва слова;
називає основні теми та жанри їх творів;
пояснює, які яскраві, влучні слова, словосполучення, вислови допомагають глибше, краще уявити картини природи, місце події, зовнішність персонажів, їхні характери, вчинки, стосунки з іншими героями;
розрізняє, визначає, обґрунтовує вивчені раніше жанрові ознаки літературних творів, які опрацьовувалися під час навчання в 2-4 класах;
наводить приклади творів відповідно до вказаного в завданні жанру; співвідносить літературний твір з його жанром.

    







Робота з художніми творами.

Народні соціально-побутові казки.
Учень/учениця:

практично вирізняє народну соціально-побутову казку серед інших казок; пояснює відмінність соціально- побутових казок від казок про тварин та героїко- фантастичних (на конкретних прикладах);
знає назви, сюжети соціально-побутових народних казок, які вивчались на уроках; читає напам’ять уривок з казки (без діалогу) 35-40 слів;
 знаходить у тексті казки уривок з описом народного побуту, місця події;
називає в казках героїв,
 пояснює їхні вчинки, мотиви поведінки;
визначає персонажів, які протиставляються у казці;
робить висновок про повчальний зміст казок;
 використовує зразки мови казки в переказі, розповіді про казку, про її героїв, розрізняє фольклорну та літературну казку;
 пояснює спільне та відмінне в цих казках;
правильно називає прізвища найвідоміших письменників- казкарів та їхні твори;







Легенди.
Учень/учениця:

практично вирізняє легенду серед інших літературних творів;
називає героїв легенд, їхні риси особистості;



Вірш
Учень/учениця:

називає ознаки вірша як жанру; теми опрацьованих віршів; визначає у вірші слова, які передають почуття автора; читає напам’ять 6 поетичних творів.

Оповідання й повість.
Учень/учениця:

називає спільні й відмінні ознаки цих літературних жанрів;
обґрунтовує свій вибір (на конкретному прикладі);
визначає в оповіданні та повісті позитивні й негативні вчинки героїв (персонажів); моральний і етичний характер вчинків героїв та висловлює оцінні судження про них;
обґрунтовує свої міркування; практично розрізняє історичні оповідання для дітей,
пояснює, що в таких творах йдеться про події (людей), які відбувалися (жили) дуже давно;
читає напам’ять 1 уривок з оповідання  чи повісті  обсягом 35-40 слів;



Гумористичні твори.
Учень/учениця:

знаходить авторські слова для характеристики        героя,
створення комічних ситуацій у гумористичних         творах,
пояснює вибір автора;
 використовує авторські слова-характеристики в
розповіді про героя,
 при порівнянні        вчинків
персонажів;
робить припущення щодо того, як автор формує ставлення читача до зображуваних подій і персонажів творів,
 пояснює, що гумор допомагає доброзичливо вказати на певні особистісні якості, робить життя            яскравим,
оптимістичним, спонукає до добрих справ, а почуття гумору є позитивною властивістю особистості;

Прислів’ я.
Учень/учениця:

знає напам’ять 7-8 прислів’їв,
 розуміє їх зміст та пояснює, у якій життєвій ситуації доцільно вживати кожне з прислів’їв;
добирає і використовує
прислів’я в розповіді про героїв оповідань; співвідносить прислів’я й основну думку оповідання.

2

Українські обрядові пісні. Колядки, щедрівки
3

Знаходження і пояснення ознак певних подій, явищ, персонажів із метою їх характеристики і підготовки до виразного читання.
Легенда «Наша земля», «І все це – Україна!» (з енциклопедії
4

Спостереження за авторським вибором слова у творі під час діалогів, описів природи, характеристики героїв.
Ганна Черінь «Розкажи  про Україну!»
5

Засоби створення художнього образу.
А. Лотоцький «Мудра володарка»
6

Складання плану оповідання. Переказ тексту з опорою на складений план
А. Лотоцький «Мудра володарка»
7

Удосконалення умінь орієнтуватися в структурі оповідання.
С. Плачинда «Роксолана»
8

Формування емоційно-оцінного ставлення до прочитаного.
С. Плачинда «Роксолана»
9
Позакл.
чит.
Урок позакласного читання. Формування умінь підтримувати колективну дискусію за змістом прочитаного: враховувати різні думки, міркування однокласників, співвідносити їх , доповнювати власними; обстоювати власну позицію та ін.
10

Історичні оповідання для дітей.
Марко Вовчок «Кармелюк» (скорочено)
11

Типи персонажів: позитивні, негативні; мотиви їхніх вчинків.
Марко Вовчок «Кармелюк» (скорочено)
12

Творча діяльність у зв’язку із прочитаним: доповнення прозових творів.
Марко Вовчок «Кармелюк» (скорочено)
13

Удосконалення навичок свідомого, правильного, виразного читання вголос із дотриманням основних норм літературної вимови.
Л.Керрол «Аліса в Задзеркаллі»
14

Усвідомлене сприймання засобів художньої виразності відповідно до їх функцій у творі.
Л.Керрол «Аліса в Задзеркаллі»
15

Факти, події, випадки, пригоди, характери персонажів у художньому творі, їх взаємозв’язки.
Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра»
16

Творча діяльність у зв’язку із прочитаним: доповнення прозових творів.
Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра»
17
Позакл.
чит.
Урок позакласного читання. Удосконалення умінь самостійно складати коротку анотацію до прочитаних книжок
18

Розвиток умінь самостійно усвідомлювати та визначати тему, основну думку твору, розуміти основний смисл описаних фактів, подій, вчинків персонажів.
Р. Кіплінг «Слоненя»
19

Робота з науково-художніми творами.
М. Пришвін «Гаїчки», «Дятел»
20
Напам’ять
Удосконалення умінь орієнтуватися в структурі оповідання, повісті.
Дж. Лондон «Біле ікло»
Уривок напам’ять
21

Головний і другорядний  персонажі у творі. Власне ставлення до героїв твору, обґрунтування своїх думок.
А.Мілн «Вінні- Пух і Всі-Всі-Всі»
22

Творча діяльність у зв’язку із прочитаним: інсценізація уривка твору (на вибір)
А.Мілн «Вінні- Пух і Всі-Всі-Всі»
23
Т.б.
Творча діяльність у зв’язку з прочитаним: читання за ролями.
Е.Успенський «Улюблена дівчинка Дяді Федора»
24

Монографічне вивчення творчості Лесі Українки.
Т.Горохович «Перший вірш», Л. Українка «Надія»
25
Напам’ять
Монографічне вивчення творчості Лесі Українки.
Л.Українка «Давня весна», «Вечірня година»
26
Позакл.
чит.
Урок позакласного читання. Удосконалення умінь самостійно орієнтуватися у світі дитячих книжок, здійснювати пошук потрібної книжки, користуючись відкритим фондом бібліотеки, інтернет - ресурсами тощо
27

Монографічне вивчення творчості Лесі Українки.
Л.Українка «До мого фортепіано»
28

Монографічне вивчення творчості Лесі Українки
Л. Українка «Місяць яснесенький», казка «Три метелики»
29

Монографічне вивчення творчості Тараса Шевченка.
Т.Шевченко «Про себе», «Садок вишневий коло хати…»
30 

Монографічне вивчення творчості Тараса Шевченка.
О.Іваненко «Біла ніч», Т.Шевченко «Причинна» (уривок з поеми)
31
Напам’ять
Монографічне вивчення творчості Тараса Шевченка.
Т.Шевченко «Вітер з гаєм розмовляє»
32

Монографічне вивчення творчості Тараса Шевченка.
Л. Храплива «Тарас Шевченко»
33
Позакл.
чит.
Урок позакласного читання. Удосконалення умінь самостійно орієнтуватися у світі дитячих книжок, здійснювати пошук потрібної книжки, користуючись відкритим фондом бібліотеки, інтернет - ресурсами тощо.
34
К. р.  №5
Контрольна робота. Навичка читання мовчки.
35

Монографічне вивчення творчості Максима Рильського.
М. Рильський «Річка», «Дощ»,  «Розмова з другом»
36

Монографічне вивчення творчості Максима Рильського.
М. Рильський «Мова», «Не кидайсь хлібом…»
37

Монографічне вивчення творчості Ліни Костенко.
Ліна Костенко «Усе моє, все зветься Україна», «Спинюся я і довго буду слухать»,  « Дзвенять у відрах крижані кружальця»
38

Спостереження за авторським вибором слова у творі під час діалогів, описів природи, зовнішності персонажів, характеристики героїв.
Л. Вороніна «Хлюсь та інші»
39

П’єса як драматичний твір, написаний для вистави. Дійові особи. Діалогічний характер побудови п’єси.
Н.Шейко - Медведєва «Лисиця, що впала з неба»
40

Формування емоційно-оцінного ставлення до прочитаного.
Н.Шейко - Медведєва «Лисиця, що впала з неба»
41
К. р. №6
Контрольна робота.  Робота з літературним твором.
42
Позакл.
чит.
Урок позакласного читання.  Різні види мистецтва (художнє слово, живопис, музика)  та їх вплив на розвиток творчої діяльності учнів на основі прочитаного
43

Байка як невеликий за обсягом, здебільшого віршований твір, у якому в гумористичній, алегоричній формі зображуються людські вчинки, характери, недоліки.
Є.Гребінка «Злий кінь», «Лебідь і гуси»
44

Байка. Герої (персонажі) байок.
Л.Глібов «Ластівка й Шуліка», «Лев та Миша»
45

Гумор як добродушний необразливий сміх, його виховний вплив на людину.
народні усмішки
46
Т. б.
Спостереження за авторським вибором слова для характеристики героїв, створення комічних ситуацій.
Г.Бойко «Хлопчик Ох»
47

Удосконалення навички усвідомленого, у відповідному темпі читання мовчки тексту.
А.Давидов «Щаслива ознака»
48

Удосконалення умінь орієнтуватися в структурі оповідання.
А.Давидов «Щаслива ознака», народні загадки про птахів
49

Складання плану оповідання. Переказ тексту з опорою на складений план
А.Коваль «Дещо з історії книги», прислів’я про книгу
50

Факти, події, випадки, пригоди, характери персонажів у художньому творі, їх взаємозв’язки.
«Перші паперові книги» (з енциклопедії),
О.Вишня «Любіть книгу»
51
Позакл.
чит.
Урок позакласного читання. Творча діяльність учнів на основі прочитаного: складання казок, небилиць, творів - мініатюр, віршів, загадок, лічилок тощо
52

Творча діяльність у зв’язку із прочитаним: читання за ролями.
Я. Стельмах «Нахаба»
53
К. р. №7
Контрольна робота.  Аудіювання
54

Формування умінь підтримувати колективну дискусію за змістом прочитаного, обстоювати власну позицію.
Міфи про створення світу
55

Усвідомлене сприймання засобів художньої виразності відповідно до їх функцій у творі.
Міфи про створення людей
56

Герої легенд, їхні риси особистості. «Легенда про писанки».
57

Емоційна тональність вірша Л.Глібов «Христос Воскрес!», К.Перелісна «Христос Воскрес!»
58

Розвиток умінь самостійно усвідомлювати та визначати тему і основну думку твору; розуміти основний смисл описаних фактів, подій.
А. М’ястківський «Великдень»
59
Позакл.
чит.
Урок позакласного читання. Удосконалення умінь розрізняти зміст художньої, науково-художньої та науково - популярної книжки, спираючись на її ілюстративний та довідково-інформаційний апарат
60

Удосконалення умінь самостійно визначати жанрові ознаки творів, обґрунтовувати свою думку.
«Легенда про матерів», С.Олійник «Наші мами», народні прислів’я
61
Напам’ять
Спостереження за авторським вибором слова у творах різних жанрів під час діалогів, характеристики героїв.
В.Сухомлинський «Сьома дочка», А.Костецький «Все починається з мами»

62

Формування емоційно - оцінного ставлення до прочитаного.
І.Жиленко «Весна і мама», «Подарунок для мами» (з журналу)
63

Розвиток умінь самостійно усвідомлювати та визначати тему і основну думку твору; розуміти основний смисл описаних фактів, подій.
Б.Лепкий «Як мені вас не любити…», І.Сенченко «Сім господинь», прислів’я
64

Зв'язок літературної казки з фольклорною. Письменники - казкарі
В.Симоненко «Подорож у Країну Навпаки», українська народна казка «Батьківський заповіт»
65

Монографічне вивчення творчості Івана Франка.
І. Франко «Червона калина»
66

Монографічне вивчення творчості Івана Франка.
І. Франко «У долині село лежить», «Розвивайся, лозо, борзо»
67

Монографічне вивчення творчості Івана Франка.
І. Франко «Малий Мирон»: факти, події, випадки, пригоди, характери персонажів у художньому твору, їх взаємозв’язки.
68

Монографічне вивчення творчості Івана Франка.
І. Франко «Малий Мирон»: спостереження за авторським вибором слова у творі під час діалогів, описів природи, зовнішності персонажів, характеристики героїв.
69
Позакл.
чит.
Урок позакласного читання. Удосконалення умінь самостійно орієнтуватися у світі дитячих книжок, здійснювати пошук потрібної книжки, користуючись відкритим фондом бібліотеки, інтернет - ресурсами тощо
70
Т.б.
Узагальнюючий урок за рік
«Перевір себе»
Г.Тютюнник «Ласочка»

71
ДПА
Підсумкова контрольна робота (ДПА)














Комментариев нет:

Отправить комментарий