среда, 12 ноября 2014 г.

Свято "Ми школярики"

Добрий день, шановні гості!
Вас зібралось так багато —
Мабуть, ви прийшли на свято?!

А чому це, а чому
 Ми такі веселі?
Чом так радісно у нас
Нині у оселі?
Недарма дружно сміх лунає.
 Що у нас? Хто знає?

У нас сьогодні в школі свято,
 Г остей зібралося багато.
 Тож зустрічайте їх у нас,
Що завітали в добрий час.

Добрий день, наші мами!
 Добрий день, татусі!
Добрий день, шановні
Бабусі і дідусі!
І звичайно, гості всі!





Вчитель:
         Доброго дня, любі мої дівчатка й хлопчики! Доброго здоров’я усім родичам, що завітали у гості! Сьогодні ми зібралися разом, щоб відсвяткувати і глибше усвідомити те, що у кожній вашій родині з’явився справжній учень. Ще недавно батьки вважали вас маленькими, безпорадними, беззахисними. Та ось минуло всього чотири місяці , але ваші діти змінилися, навіть трохи подорослішали. Усі вони стали на найпершу сходинку, яку необхідно подолати за рік. Вони стали справжніми школярами, і сьогодні у нас свято.
               Я сьогодні на свято запросила ваших улюбле­них казкових героїв.
                 Ой, зда­ється, перша гостя уже прийшла. Давайте її зуст­рінемо. (Під оплески заходить Попелюшка).

Попелюшка.        Добрий день, мої любі! Ви впізна­ли мене? Правильно, я Попелюшка
                                     Я    прийшла, щоб привітати вас зі святом.

(За дверима чути вигуки «Допоможіть! Ря­туйте!». Вбігає Незнайко).

Незнайко.         Ой! Насилу врятувався!

Ведучий.            Діти, у нас з’явився несподіваний гість. Ви впізнали його? Не­знайко.    
                               Здрастуй, Незнайко!

Незнайко.          Добрий день!

Ведучий.             А чому це так репетував?

Незнайко.          То я від злодія втікав.

Попелюшка.      Від злодія? Від якого злодія?


Незнайко.            Від звичайнісінького. Такий собі зви­чайнісінький злодій, хотів украсти в
                                  мене ка­пелюх.

 Ведучий.            Твій капелюх? А навіщо він йому?

 Незнайко.         Як це навіщо? Ви хіба не знаєте? Чим більший капелюх, тим розумніша   
                                голова!

 Попелюшка.   Ой, Незнайко, не сміши. У тебе розумна голова? Та ти ж нічого не знаєш.   
                               Тому тебе й прозвали Незнайком. Ти ж зовсім кни­жок не читаєш.

Незнайко.      Хто, я?! Я?! Та я всі на світі книж­ки давним-давно перечитав!.  

                            Хто придумав, що Незнайко
                            Не читає зовсім книг?
                            Це неправда, так і знайте:
                            Жить не можу я без них.
                            Я читаю без зупинки
                            П’єси, вірші та казки,
                            Від картинки до картинки,
                            Ну, а потім навпаки!

Попелюшка.  Ну й Незнайко! Ну й насмішив! Ото ж бо що лиш картинки розглядаєш!
                         А тут є такі дітки, що лишень картинки розглядають у книжках?

Ведучий. Годі вам сперечатися. Давайте краще зустрічати ще одну гостю!

(Червона Шапочка з’являється і співає).

Якщо довго, довго, довго,
якщо довго по доріжці,
Якщо довго по стежинці бігать,
тупать і стрибать,

То напевно, то напевно,
 то звичайно,то звичайно,
То можливо, то можливо можна
в школу нам прийти!

 А-а — вчаться там діти великі й малі;
А-а — знань їм багато дають вчителі.
А-а — там навчаються читати,
А-а — і писати, й рахувати.
А-а — там цікаво всім завжди.

Ведучий. Діти, ви впізнали, хто це?
                  Здрас­туй, Червона Шапочко.

Червона Шапочка. Привіт усім. Я дуже рада, що мене сьогодні запросили на свято. Але   
                        крім вітання, у мене для вас є сюрприз. Відгадайте, що в моєму кошику?

Незнайко.     Звісно, що: пи­ріжки несеш до  бабусі.

Червона Шапочка. А от і не вгадав! Ніякі там не пиріжки, а загадки для     
                        першокласників.


 Незнайко.     О, я так люблю відгадувати загадки! Це для мене дрібниці. Можна, я теж    
                         буду відга­дувати твої загадки?

Червона Шапочка.   Гаразд. Але слухай уваж­но! Загадка перша:
                                         Не кущ, а з листочками,
                                         Не сорочка, а зшита.
                                         Не людина, а розповідає.

Незнайко.       Що ж це таке? А, я здогадався.   Не кущ, значить дерево. Так, на дереві...   
                          Що ж на дереві? А, на дереві торбинка, зшита з клапти­ків, а в торбинці...   
                          О, а в торбинці радіо! Правильно? Все підходить. Ну як, я вга­дав? Правда,
                           я молодець?

Червона Шапочка.   Ой, Незнайко! Ну й нагоро­див! Діти, що це? (Книга).

Незнайко.           Ти диви, і правда! А можна ще одну?

Червона Шапочка. Добре, слухайте всі:
                                  Невеличкий мокрий птах.
                                  Ходить дзьобом по грядках.

Незнайко.      Знаю, знаю. Це сусідчине курча після дощу черв’яків на городі шукає!

Червона Шапочка.   Ні, Незнайко, знову непра­вильно. Діти, що це таке?
                                      Правильно, це   ручка.  Молодці! Ти, Незнайко, краще помовч та        
                                    послухай як   діти відгадують загадки.

                          Білий зайчик стрибає по чорному полю.
                        (Крейда на дошці)

                         Тіло жовте, серце чорне, тіло мовчить, а серце говорить. (Олівець)

                      Вчить читати й рахувати,
                      І писати , рахувати
                      всіх дітей довкола, наша   
                       рідна       (Школа)

Незнайко.       Ой, які молодці! І звідки вони про все знають? Такі розумні діти!

Попелюшка.   Це тому, Незнайко, що вони люб­лять читати книжки.

Незнайко.         А ви звідки все це знаєте?

 Попелюшка і Червона Шапочка.     Бо теж читає­мо книжки.

Незнайко. Знаєте, що я вирішив? Я теж буду багато читати, і тоді стану розумним!   
                        Ви мені допоможете?

Вчитель      Молодець, Незнайко! Звичайно допо­можемо, бо всі казкові герої повинні    
                  бути гра­мотними і розумними, щоб їм не було соромно перед дітьми. А   
                  зараз я дякую вам усім за чудо­ві пісеньки, загадки. Проходьте до залу і   
                  будь­те нашими почесними гостями. А ми продов­жуємо наше свято.



     Вчитель             Давайте пригадаємо перший шкільний день.
                                     Чи хотілося вам  іти до школи? А чи боялися ви?

                Встав я рано, як ніколи:
                Швидше, мамо!
                Швидше, тато!
               Скільки можна вас чекати!
               Йду ж бо я не в дитсадок,
               А на перший свій урок!


               Таке велике сьогодні свято!
               Радіють мами, бабусі й тата!
               Усмішки всюди і гарні квіти.
              «Ось і школяр я!» - радіють діти.


                І ось я в школі. Ось  наш клас.
               Ми всі прийшли сюди учитись.
               Життя цікаве - в нас,
               Лиш треба добре потрудитись

              Ось і школа, ось і клас,
              Він давно чекає нас.
              І прийшли ми всі сюди,
              Щоб учитись і рости.


            Перший раз - у перший клас!  Все у нас у перший раз:
            Перша парта і дзвінок, Перша книжка і урок.
            Ми не просто малюки     Ми вже справжні першачки!
            
             Ми — найменші школярі.
             Годі бігать у дворі!
             Будемо читать, писать,
             Літери в склади складать.

Перший раз малий Микола
Став збиратися до школи.
 Олівець поклав у сумку,
Книжку, ручку,гумку...
Сів Микола , дума думку:
 «Чи поклав усе у сумку?»
  
Вчитель   Микола наш усе поклав у ранець. А уявімо ситуацію, коли синок забув, що треба
                  покласти у портфель, а мами немає вдома. На допомогу обов’язково прийде тато.    
                  Хто із тат допоможе своїй дитині? Ось і розклад , і шкільне приладдя.

  (Конкурс «Збери портфель». Батькам необхідно вибрати із всіх шкільних речей   
                  тільки ті, які потрібно у школу. В цей час звучить пісня («Папа может»)

Вчитель.  Батьки гарно справилися із завданнями. Молодці. І про пенали не
                  забули.
Вчитель                 А, що лежить у наших пеналах, ми зараз послухаємо.

                   Є дверцята у пенала дивовижні, небувалі
                   Як відчиняться вони, то з самої глибини
                   Вибігають молодці - кольорові олівці.

                Починають пустувати, на папері малювати:
                     Синій жабку, жовтий - курку,
                     А зелений - кицьку Мурку.

    Вчитель.   Ці пенали дивовижні приготували завдання доля наших мам. їм необхідно буде намалювати з     
                         зав’язаними очима, для своєї дитини, казкового героя - колобка.

                        Дуже гарно мами намалювали. Молодці.


             Ми, друзі, школярами стали,
                Дитинство посміхається нам в слід.
                Заплаче лялька. Пострибає зайчик.
                Порою м’ячик сумно так: скік-скік.

               Дитинство залишається позаду,
               Нам треба йти до зошитів, книжок.
               Щоразу разом будем поспішати
               З понеділка до п’ятниці  з уроку на урок.

                Школа нам дає надію,
              Що здійсняться наші мрії,  
             Навчимося ми читати,
               Ким захочем — можем стати.

               У мене мама добре вчилась,
               І я вчитимусь так само
               Буду гарна учениця,
               Буду радувати маму.


Наче вулик наша школа,
Вся вона гуде, як рій,
І, здається, що довкола     '
Розквітають квіти мрій.


Бігають, сміються діти.
Та лиш дзвоник задзвенить —
Стане тихо — ніби в квіти
Поховались бджоли вмить.


Вчитель.       Діти, ви вже встигли познайомитися зі своєю першою книжкою. Як вона    
                        називається? Пра­вильно, це Буквар. Скажу вам по секрету, він теж    
                      прийшов до вас на свято. Але він дуже сором’язливий, стоїть за кулісами і   
                      ніяк не відважиться увійти. Давайте всі разом його  покличемо:    «Букварику, іди до нас!». (Захо­дить Буквар ).
Буквар.           Здрастуйте, мої любі маленькі друзі! Щиро дякую вам за те, що ви не   
                       забули запро­сити мене на свято. Я дуже радий, що став вам усім у нагоді  
                       і з задоволенням допомагаю  навчи­тися гарно читати.
                      А сьогодні я вас усіх вітаю зі святом і бажаю успіхів у навчанні, щоб усі   
                      ви назавжди подружилися з кращими друзями в світі — з книжками. Я   
                      приготував вам пода­рунок. Він не простий, а казковий. Я впевне­ний, що   
                       ви дуже любите казки. Отже сідайте зручніше і слухайте. Я розповім вам   
                       історію, яка трапилася з одним хлопчиком . Звали його Олегом. Коли   
                       Хлопчику виповнилося 6 років, він  пішов  до школи. Олег хотів  стати  
                    старанним учнем ….

(З’являється Олег  в шкільній формі, з порт­фелем,
Я люблю книжки читати,
і писати,й рахувати,
І задачу я зумію розв’язати.
Математику й читання,
 і письмо, і малювання —

Буквар.   Так продовжувалося чотири  місяці.  Учи­телі хвалили Олега , а мама з татом
                не могли натішитися своїм синочком . Та одного разу трапилося ось що.

(Олег  сидить за столом, ліниво гортає сторінки книжки ).

Олег . Ой, знову ці уроки! Як уже обрид цей Буквар. А вчителька тільки й знає: читайте,    
             читайте. Невже не можна хоч трішечки відпо­чити?!).
Вчителів я більше не боюсь.
Вже не стану слухати я їх,
Я не хочу вже читати,
І писати, й рахувати,
І в альбомі я не хочу малювати.
Всі книжки мені обридли,
Всі уроки    остогидли,
  Краще я піду на вулицю гуляти!

 (Раптом з’являється тітка.. Це переодягне­на лінь-матінка ).

Лінь     . Яка хороший  хлопчик ! А як він  правиль­но міркує. Якраз зараз мені такі діти й     
               потрібні. (Звертається до Олега). Здрастуй, дитинко.

Олег     . Здрастуйте, бабусю. Ви хто? І як сю­ди потрапили?

Лінь.       О, моє ім’я ти взнаєш трохи пізніше. Го­ловне те, що ми зустрілися. А що це в тебе   
                на столі? Книжки? Зошити? Який жах! Почекай! Ти ж утомилася. У тебе оченята   
                 хворі, щічки бліді. Яке нещастя! Я так хвилююся, щоб тобі не стало гірше!
Я  лихого тобі не зроблю.
Я люб’язна й ласкава,
Уладнаю всі справи,
Бо гарненьких хлопчиків люблю.
Ну, навіщо ці уроки! їх так довго й нудно вчить!
Та у тебе ж від навчання
голова болить!
Та покинь же читати І не треба писати,
Прибери ці огидні книжки!
Краще йди погуляти,
Там стрибають  хлоп ята й дівчата,
З ними можеш погратись і ти.
           Тобі треба негайно піти погуляти. І чим дов­ше, тим краще. Ось тобі м’ячик, піди, мій любий, пограйся. (Олег  виходить). Гуляй, гуляй, Хлопчику ! А я потурбуюсь про порядок на твоєму столі.
        Так, оце все викинемо... А тут покладемо іграшки. Ось ляль­ка, ведмедик, слоненя... Сю­ди цукерку, сюди шоколадку.
Здається, усе!

(Раптом з’являється Бук­варик ).

Букварик.    А, це знову ти,
                      Лінь-матінко. Що ти тут робиш?

Лінь.            Ага, злякався! Недаремно боїшся. Заби­райся геть зі своїми нещасними буквами.   
                      А Олег  тепер мій .

Букварик.     Рано ти радієш. Можеш пожалкува­ти про це!
 Лінь. Ой-ой-ой! Як же я злякалась! Бачили ми таких!
Буквар. Ну що ж, побачимо, чим все це закін­читься. Але я тобі потім не позаздрю. (Вихо­дить ).
Лінь (услід).      Геть звідси! Бач який, лякати мене надумав! Зараз я покличу свою       
                           подругу, нехай допоможе мені розправитися з цим хлопчиськом .    
                         (Гукає). Двієчко! Двійко! Ходи сюди!

(З’являється Двійка. ).
Двійка.          Я дуже гарна дівка.
                      Зовусь я просто Двійка.
                       У ледарів завжди
                      я в щоденнику живу.
                        Люблю я погуляти,
                       погратись і поспати,
                        А от уроки вчити я зовсім не люблю.
                       
Лінь.          Двієчко, моя люба, як я за тобою скучи­ла!

 (Обіймаються). Я знайшла для нас одне тепленьке місце! Уявляєш, тут живе  Олег.

Лінь.     Даремно ти панікуєш. Олег  вже підда­вся  моїм чарам. Зараз він         
              спокійнісінько грається в дворі м’ячиком. А про уроки навіть і не думає.

Двійка.      Та це ж чудово! Скоро  я зможу по­грітись у його щоденнику!
(Чути кроки).
Лінь. Тихіше, здається, він  йде. (Звертаєть­ся до  Олега, що заходить). Ну що, любий  мій ? Як ти себе почуваєш?

Олег . Чудово! Нам було так весело! Я так набігався, що аж утомився.

Лінь.   Що? Мій  хлопчик стомився? Негайно в ліжечко!

Олег  (помічає Двійку). Ой, а це хто?


Лінь. Це... Це моя донечка . Правда красуня?

Олег.  Дуже приємно. Ой, уже пізно, а я ще не вивчив віршика.

Двійка. Що ти, що ти!   Який віршик ? У тебе ж ніжки болять, ручки болять, оченята   
              сонні... Віршики в такому стані — неминуча загибель!

Лінь.      Так, вона має рацію. Швидше в ліжечко. А подивись, що ми тобі принесли!    
                Це все твоє

Олег. Ой, скільки ласощів! Дякую. Ви такі добрі! (Заби­рає все, позіхає). Ой, я і    
           справді втомився... Але ж ….

. Лінь. Ходімо, мій любий , ми тобі заспі­ваємо колискову.
 (Співають. Колискова «На добраніч» ).
           Пізня вже годинка,
 спи, засни, дитинко,
Жде тебе подушка і м’якеньке ліжко.
Треба вже заснути, про книжки забути,
Геть буквар прибрати і спокійно спати.
Годі читати, годі писати,
Нічка прийшла, спатоньки пора.

(Усі виходять. На сцені Буквар,).

Буквар. Яке нещастя! Невже я втратив знову хорошого учня ? Ця Лінь зовсім знахабні­ла!    
                А з нею ще й ця Двійка.

Вчитель . Так, Букварику, Олег  дійсно по­трапив  в пастку. Але він сам винний . Якби він   
                    не лінувався , Лінь-матінка ніколи б не прийшла до нього і не привела б цю    
                    огидну Двійку.

Буквар. Але що ж нам робити?

Вчитель. Знаєш, Букварику, ме­ні здається, що Олег  сам по­винен в усьому розібратися.  
                   Коли хлопчик усвідомить свою помил­ку, вона сама нас покличе. (Ви­ходять ).

 (З’являється Олег ).
Олег  Сьогодні вчителька сказала, що зби­рається залишити мене на другий рік у першо­му    
            класі. Але ж це такий сором. І як про це сказати мамі? Що ж сталося? Невже це ті     
            бабуся з онучкою, які робили за мене уроки і приму­шували гуляти? Так, це вони    
              винні!

Вчитель. Ні, Олежику , в цьому винен  ти сам.
Олег   Але що ж мені робити .  Але ж я все забув, і літери ,і цифри.

Вчитель. Тільки наполеглива праця врятує тебе від сорому.

Олег    Ну що ж, коли так, я буду працюва­ти.  (Сідає за стіл, починає писати.
З’являють­ся Лінь і Двійка.

Лінь. А чому це наш  хлопчик  ще й досі не гуляв?

Двійка. Ой, то він  знову сидить за цими огид­ними уроками, підручниками. Викинь зараз же
Олег    . Не підходьте до мене!   Геть звідси! Вам тут більше нічого робити.

Вчитель    Діти, давайте всі разом проженемо Лінь-матінку і Двійку. Скажемо разом        
               «Геть!» і затупаємо ногами.

Лінь (до Двійки). Ой, я боюсь, тікаймо, поки не пізно! А то ще нас поб’ють.

Буквар. Ну от, малята, і закінчилася моя ка­зочка. Але я думаю . що вона вас таки чогось навчила!

Вчитель  Ми сьогодні вже говорили, що навчання справа нелегка, що ми стали на    
                   найпершу сходинку до країни Мудрості, де нам допомагають мама, тато, бабуся    
                   і     дідусь. Це вони:   купили вам гарні навчальні речі;
 обгорнули книжки і зошити;
допомагають нам писати перші букви;
 допомагають нам вчитися рахувати;
допомагають повірити у свої сили...
         Усе навіть важко перелічити.       
        Дякуємо Вам наші рідні, за ваті добрі серия, мудрість,  допомогу, вимогливість.

Хай живе наш рідний дім!
Тепло і затишно у нім.
Тут і тато, тут і ненька,
І бабусенька рідненька,
І веселий наш дідусь
Крутить пишний гарний вус.


Притуливсь я до мами чомусь:
 Є багато на світі матусь.
 Є в Оленки, Улянки  Юрка
Але ж і одна із них не така.
Не така, як ви, мамо, хороша,
Між усіх най-най-найдорожча!
А чому? Знаю добре це я,
Бо найкраща матуся - моя!


Хлопчики й дівчата
 Дуже поспішають –
У просторих класах парти їх чекають,
Букварі і читанки, зошити і книжки
.
Нові планети відкривають
І зорі ті, що сплять над нами,
І свої перші 12 балів
 Я принесу в дарунок для мами.

А тато мій зрадіє теж:
Йому малюнок намалюю,
Як ми родиною своєю
Йдемо із квітами до школи

 Усі бабусині казки
 І чарівні слова дідуся '
 Беру я в школу залюбки
, Розкажу вчительці і друзям.

Радіє вся моя сім'я,
Бо я - школяр! І це без жарту
! Добрий день, школо!
Цього дня
Сідаю вперше я за парту

(Дарунок  - пісня)

Вчитель.     А тепер послухаємо які інколи веселі історії відбуваються і в школі, і вдома.

Маму викликали в школу,
Журять маму за Миколу...
Мама у здогадках б’ється:
Сину ж легко все дається?!

«Раз - і вивчив» - каже він.
І за вітром навздогін...
Вчитель каже: «Так бува:
Вивчив - раз, а має - два,»

Максимку, ти забув за осінні  канікули послідовність цифр? — запитує вчителька
-       Ні.  Сім, вісім, дев'ять, десять …… валет, дама, король, туз!


Учителька  записала у щоденник учениці:
 «Світланка - жахлива балакуха».
Наступного дня дівчинка повертає щоденник із відповіддю батька:
 «А якби ви послухали її матір!». 

 Маленький хлопчик вперше пішов до школи.
-  Ну, і чому ж тебе, синку, навчили?
-   Нічому, - зітхнув першокласник.
 - Звеліли завтра знову прийти

-Матусю , нам сьогодні щеплення робили.
 -Ти,донечко не плакала?
-Ні, мамо. Вони мене просто не наздогнали!



Мама:
-Скільки разів я тобі говорила:будь розсудливим, і перш, ніж влізти в бійку,порахуй до 10!
. Син
:- Ага, поки я, рахував до 10, Вітька мені в око дав.  Йому батьки порадили тільки до 5 лічити.


Син засмучений,кидає портфель.  Батько на це зауважує:
-Синку,що сталося?Ти такий засмучений! Хто насмілився тобі зіпсувати свято 1 Вересня?!
-Свято?!    Нічого собі - свято! Чого ж ви не попередили мене , що це не на один день, а на 11 років?!
Вчитель.     Діти, до нас знову поспішає Бук­варик. Він не сам іде, а мудру книгу веде.
Книга.     Читачу! Я друг і супутник, я книга твоя.
                 Завжди на дозвіллі де ти — там і я.
                 Ми добре з тобою проводимо час,
                 Чудова розмова триває у нас.
                 Навчаю відважним, правдивим рости,
                 Любити природу, свій край берегти.
                 Від малку ти мною звикай дорожить,
                 Без доброї книги тобі не прожить!
Буквар.     Бажаю всім вам приємної зустрічі з муд­рими книгами, які навчать вас    
                  рости чемними, добрими, ввічливими, завжди з повагою стави­тися до    
                  вчителів та батьків. А зараз урочиста мить.

Першокласники приймають клятву першо­класника.


   
                          Клятва
Буду я в школі вчитись читати,
гарно писати і рахувати,
Буду в альбомі своїм малювати,
твори писати, вірші вивчати.

 Клянусь! Клянусь!

Обіцяю не лінитись,
добросовісно трудитись,
 Педагогів поважати
 і оцінки гарні мати.

Клянусь! Клянусь!

Книги й зошити любити,
берегти, а не губити.
Акуратним завжди бути,
щоб нічого не забути.

Клянусь! Клянусь!

На уроках не жувати,
не дрімати і не спати,
 І домашні всі завдання
 на «12»  готувати.

Клянусь! Клянусь!

Буду вчитись я сумлінно
і поводитись відмінно,
Щоб батьки могли радіти,
що такі в них гарні діти!

 Клянусь! Клянусь!



Комментариев нет:

Отправить комментарий