четверг, 8 сентября 2016 г.

Планування

Календарно – тематичне планування
уроків образотворчого мистецтва,
3 клас
( на виконання Програми зі змінами)
І семестр 2016 – 2017 н. р.    (1 година на тиждень)


з/п


  Дата

Тема уроку

Вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

1.

У майстерні
художника – графіка
Створення композиції графічними матеріалами «Веселі вівці»
Учень/учениця:
милується та виражає емоційне став­лення (мімікою, мовленнєвими й обра­зотворчими засобами):
до краси природи навколишнього світу та відображеної у творах графіки та жи­вопису;

розпізнає графічні та живописні твори;
має елементарне уявлення про спосіб передачі руху в пейзажі;
споріднені кольори, кольорові контрасти та нюанси;
про особливості роботи акварельними фарбами в техніці «по-мокрому»;

знає та називає головні виражальні за­соби графіки та живопису;
 основні матеріали та інструменти художника-графіка та живописця;

розуміє та використовує на практиці ко­лір у графічних творах;
 колірне вирішення у живописних творах;
графічні та живописні матеріали й ін­струменти для створення практичного завдання;
як передавати руху природі (вітер, хвилі) графічними засобами;
як користуватися палітрою;
 як утворювати відповідно до задуму від­тінки кольорів шляхом змішування фарб;
як передавати глибину простору шляхом загороджування  об’єктів другого плану об’єктами першого плану;
як раціонально організовувати робоче місце та прибирати його;

дотримується:
правил техніки безпеки при створенні творів графіки та живопису.

2.

Штрихи осені. Виконання графічного малюнку осіннього лісу за зразком або власним задумом.
3.

Рух хвиль.
Створення ілюстрації до казки «Золота рибка»  фломастерами за допомогою техніки «графіка» в кольорі.
4.

У майстерні живописця.
Робота з гуашевими фарбами.  Розфарбовування міста художників основними та похідними кольорами
5.

Дарунки природи. Створення композиції «Дарунки природи» (акварель)
6.

«Кружляє листопад»
Створення композиції  гуашевими  фарбами.
7.

Барви осені. Створення композиції у техніці  монотипії (гуаш).
8.

Осінні враження. Створення композиції у техніці « по – мокрому» (акварель)
9.

У майстерні скульптора.
Ліплення  улюбленої тваринки ( пластилін)
Учень/учениця:
милується та виражає емоційне став­лення (образотворчими та мовленнєви­ми засобами, мімікою) до:
 краси творів скульптури та архітектури; рукотворної краси предметів побуту;

розпізнає твори скульптури, архітектури та декоративно-прикладного мистецтва;
знає та називає види скульптури (кругла та рельєф),  декоративно-прикладного мистецтва (художня кераміка, вишивка, ткацтво, художня обробка металу та де­рева, художній розпис, писанкарство);
 основні види гончарного посуду (глечик, куманець, горщик, миска);

розуміє та пояснює виражальні мож­ливості об’ємної та рельєфної форми у скульптурі;
значення орнаментальних композицій у декоративно-прикладному мистецтві;
має елементарне уявлення про:
 твор­чість скульптора, архітектора, народних майстрів;
уміє ліпити різними способами, досяга­ючи кінцевої мети;
передавати у практичній роботі основні форми будови тіла тварин, спостерігаю­чи за їх розміром;
узгоджувати декоративне оздоблення з формою предмета;
раціонально організовувати робоче міс­це та прибирати його;
дотримується:
правил техніки безпеки при створенні скульптурних, архітектурних та декора-
тивно-прикладних творів.

10.

Світ рослин у рельєфі.
Створення рельєфного зображення (пластилін)
11.

Гармонія архітектурних  форм.
Створення лялькового театру у техніці аплікації за шаблоном
12.

Місто майбутнього. Створення фантастичної композиції у техніці аплікації ( за  шаблоном і власним задумом)
13.

Краса народних виробів.
Створення орнаменту у техніці витинанки та прикрашання ним зображення виробу.
14.

Вироби  гончарів. Ліплення з пластиліну декоративного глечика та прикрашання його наліпленим або або заглибленим орнаментом чи візерунком
15.

Готуємось до свята. Виготовлення маски до новорічного карнавалу

16.

Новорічний сувенір. Виготовлення новорічного сувеніру у техніці паперопластики.



Календарно – тематичне планування
уроків трудового  навчання, 
3 клас
( на виконання Програми зі змінами)
І семестр 2016 – 2017 н. р.    (1 година на тиждень)
з/п


  Дата

Тема уроку

Вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

1.

Робота з пластичними матеріалами .
Барельєф « Морські мешканці» (пластилін)
Учень/учениця:
має загальні уявлення про вироби об’ємної форми;
пояснює, що таке рельєф і барельєф;
 добирає матеріали, інструменти та при­стосування необхідні для виготовлення виробів з пластичних матеріалів;
 розкриває послідовність виготовлення об’ємних виробів з пластичних матеріа­лів;
вміє виготовляти з пластичних матеріа­лів барельєфні форми;
володіє навичками виготовлення з плас­тичних матеріалів об’ємних сюжетних композицій за власним задумом.

2.

Ліплення тварин . Композиція «Кішки – мишки» (пластилін)
3.

Екскурсія « В гостях у скульптора» .
Учень/учениця:
має загальні уявлення про організацію праці;
аналізує та узагальнює побачене під час екскурсії .
4.

Комбінування природніх  і пластичних матеріалів.
Лісова скульптура
Учень/учениця:
має загальні уявлення про комбінування природних і пластичних матеріалів у ви­робах;
добирає матеріали, інструменти, при­стосування необхідні для виготовлення виробів з природних та пластичних ма­теріалів;
розкриває послідовність дій під час ви­готовлення виробів з природних і плас­тичних матеріалів;
вміє виготовляти вироби з природних та пластичних матеріалів.

5.

Горіхові фантазії
6.

Витинанки.
Силуетна витинанка «Ажурний метелик»
Учень/учениця:
має загальні уявлення про техніку виго­товлення витинанок;
добирає інструменти та пристосування необхідні для виготовлення витинанок; розкриває послідовність дій під час ви­готовлення виробів технікою витинанки; володіє прийомами роботи інструмен­том;
вміє виготовляти вироби технікою вити­нанки;
володіє навичками виготовлення вити­нанок;
дотримується безпечних прийомів праці під час виготовлення виробів технікою витинанки.

7.

Ажурні витинанки  в квадраті і крузі.
8.

Витинанка « Дерево життя»
9.

Мозаїка.
Мозаїка з паперу
Учень/учениця:
має загальні уявлення про виготовлення мозаїки технікою торцювання;
добирає інструменти та пристосування необхідні для виготовлення контурної мозаїки технікою торцювання;
пояснює сутність контурного торцюван­ня під час виготовлення мозаїки;
 знає основні прийоми роботи та послі­довність виконання мозаїки;
володіє навичками виготовлення кон­турної мозаїки технікою торцювання;
вміє створювати мозаїку з природних та штучних матеріалів.

10.

Контурне торцювання «Квітка».
Мозаїка в техніці торцювання
11.

«Метелик» , «Рибка» - мозаїка з  природніх  та штучних матеріалів
12.

Ваза для квітів. Мозаїка на пластиліні.
13.

Оригамі. Об ємне ори -  гамі «Пташина родина»
Учень/учениця:
має загальні уявлення про виготовлення об’ємних виробів технікою оригамі;
називає інструменти і пристосування для роботи в техніці оригамі;
 вміє створювати об’ємні вироби техні­кою оригамі.
14.

Оригамі «Голуб»
15.

Модульне  оригамі.


16.

Проект «Майстерня Діда Мороза»











Календарно – тематичне планування
уроків основ здоров я, 
3 клас
( на виконання Програми зі змінами)
    (1 година на тиждень)
з/п


  Дата

Тема уроку

Вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

1.

Здоров я людини
Показники здоров я та розвитку людини.
Практична робота. Вимірювання пульсу.
 Учень/учениця:
називає приклади природних і со­ціальних чинників, що впливають на здоров'я;
правила здорового способу життя;

розпізнає корисні і шкідливі звички;

пояснює вплив основних природних і соціальних чинників на здоров’я; що таке спосіб життя;

уміє спостерігати за показниками сво­го здоров’я і розвитку;
вимірювати пульс


2.

Чинники, що впливають на здоровя

3.

Здоровий спосіб життя . Корисні звички.
Практична робота. Складання правил здорового способу життя.

4.

Фізична складова здоров я
Природні ритми і
здоров я
Учень/учениця:
називає:
 чинники, які впливають на працездатність людини; види активного відпочинку;
 правила безпеки при катанні на роликах, скейтбордах, велосипеді;
засоби захисту під час занять спортом (захисний шолом, наколінники тощо);
основні чинники зниження і посилення захисних сил організму;
правила поведінки під час епідемії ГРВІ та грипу; корисні продукти харчування;

розпізнає ознаки застуди, харчових отруєнь;

пояснює важливість дотримання режиму праці та відпочинку;
чому важливо мати охайний вигляд, дотримуватися правил гігієни;
 чому не можна купувати продукти харчу­вання на стихійних ринках;
небезпеку самолікування харчових отруєнь; переваги активного відпочинку;
уміє  складати розпорядок дня;
підтримувати належний стан робочого місця;
виконувати вправи для підвищення пра­цездатності;
обирати безпечні місця для активного відпочинку;
доглядати за одягом і взуттям, обирати
їх відповідно до погоди;
визначати термін придатності харчових
продуктів за маркуванням;
негайно звертатися по допомогу в разі
виявлення ознак харчового отруєння.


5.

Працездатність людини.
Практична робота. Вправи для підвищення працездатності.

6.

Освітлення на робочому місці, його значення для зору і формування постави.

7.

Активний відпочинок. Безпека при заняттях спортом.

8.

Корисні і шкідливі мікроорганізми. Захисні сили організму.
 Практична робота. Моделювання поведінки під час епідемії грипу.

9.

Профілактика інфекцій, що передаються контактним  і
повітряно – капельним шляхом.

10.

Охайність і особиста гігієна.  Догляд за одягом і взуттям.

11.

Вітаміни та мікроелементи, їх вплив на здоров я

12.

Вибір продуктів харчування.
Практична робота. Визначення терміну придатності та умов зберігання харчових продуктів за їх маркуванням.

13.

Харчові отруєння . Перша допомога при харчових отруєннях.

14.

Соціальна складова
здоров я
Родинні стосунки. Взаємодопомога членів родини.
Учень/учениця:
називає правила користування водо­гоном, обігрівальними приладами; наслідки надмірного захоплення комп’ю­терними іграми;
ознаки і небезпеку витоку газу;
порядок дій при витоку газу; п
равила переходу дороги з обмеженою оглядовістю;
правила поведінки біля залізничної колії; загальні правила безпечної поведінки ді­тей надворі, в своєму мікрорайоні;
 екіпіровку велосипедиста;
речі та одяг для прогулянки на природу; правила поведінки під час грози в лісі чи степу;

пояснює що члени родини дбають один про одного у різний спосіб;
 що всі люди різні, що відмінності роблять їх унікальними і цінними для інших;
чому треба спиратися на те, що об’єднує, а не роз’єднує людей;
 правила ефективного спілкування;
як діяти, якщо загубився чи заблукав; необхідність толерантного ставлення до людей, які мають проблеми зі здоров’ям;

 розпізнає:
вербальні і невербальні ознаки активно­го слухання;
ознаки несправності водогону та обігрі­вальних приладів;
застережні знаки «небезпека ураження електричним струмом», «легкозаймиста речовина»;
дорожні знаки: 1.27, 1.28, 1.30,3.8,4.12, 5.41,5.43;

уміє допомагати батькам та іншим чле­нам родини, виявляти розумну ініціативу; толерантно ставитися до точки зору ін­ших людей;
мирно розв’язувати конфлікти з одноліт­ками;
 ввічливо попросити про послугу чи допомогу;
упевнено відмовлятися від небезпечної пропозиції;
правильно користуватися водогоном; загасити невелику пожежу ;
перекрити подачу газу;
відмовлятися позичати свої речі малознайомим людям і незнайомим;
обирати одяг та взуття для відпочинку на природі;
відтворювати порядок дій повідомлення відповідним службам про небезпечні ситуації .


15.

Взаємодія з іншими людьми. Дружний клас.
Практична робота. Обговорення літературних джерел про сутність і значення взаємодії:укр. нар. казки «Ріпка» і байки
Л. Глібова « Лебідь , Щука І Рак»

16.

Що таке толерантність. Толерантне ставлення до людей, які мають проблеми зі здоров’ям. Практична робота. Як зробити приємність іншому

17.

Ефективне спілкування. Уміння слухати. Практична робо­та. Моделювання ситуацій попередження конфліктів з од­нолітками та мирного розв’язання конфліктів,
які виникли.
18.

Запобігання конфліктам і розв’язання їх. Практична робота. Як попросити про послугу чи допомогу
19.

Вплив комп’ютерних ігор на психічне і фізичне здоров’я дітей. Профілактика комп’ютерної залежності
20.

Безпека вдома. Правила користування джерелами водо­постачання.
21.

Пожежна безпека. Правила користування обігрівальни­ми приладами.
Практична робота. Ознайомлення із за­стережними знаками «небезпека ураження електричним струмом», «легкозаймиста речовина»
22.

Правила користування газовою плитою. Ознаки витоку газу. Порядок дій при витоку газу. Практична робота. Ситуаційна гра: «Як діяти при витоку газу». Рольова гра: «Викликаємо служби 101, 102, 103, 104»
23.

Дорожня безпека. Перехід дороги в умовах обмеженої оглядовості. Поведінка біля залізничної коли


Безпека у населеному пункті. Правила поведінки дітей надворі. Практична робота. Моделювання ситуацій до­рожнього руху (з дорожніми знаками: 1.27, 1.28, 1.30, 3.8,4.12,5.41,5.43)
25.

Безпека велосипедиста.
26.

Оздоровче значення відпочинку на природі. Речі та одяг для прогулянки на природу.
27.

Поведінка дитини в автономній ситуації на природі (якщо загубився, заблукав у лісі, горах, степу)
28.

Психічна і духовна складові
 здоров’я
Розвиток пам’яті та уваги. Практична робота. Вправи для тренування зорової та слухової пам’яті і концентрації уваги.
Учень/учениця:
називає умови успішного навчання; улюблені способи відпочинку і самозас­покоєння;
казки, вірші, пісні, прислів’я і приказки про здоров’я;

пояснює  вплив характеру на здоров’я людини;
чому людям потрібно вчитися;
як доброзичливість впливає на здоров’я
людини;

розпізнає позитивні і негативні риси характеру; ознаки втоми і перевтоми;

уміє визначати риси характеру літера­турних персонажів;
 риси свого характеру;
виконувати вправи для тренування пам’яті і концентрації уваги;
виконувати вправи для самозаспокоєн­ня, відпочивати і займатися улюбленими справами;
творчо мислити, використо­вувати уяву для залучення однолітків до здорового способу життя.
29.

Характер і здоров’я. Практична робота. Визначення рис власного характеру
30.

Самооцінка характеру
31.

Доброзичливість  і здоров’я  людини
32.

Профілактика емоційного перенапруження. Способи самозаспокоєння. Практична робота. Створення колажу «Що приносить мені радість»
33.

Творчі здібності дитини. Розвиток уяви
34.

Практична робота. Виконання проекту «Здоровим бути модно!» (створення казки, малюнка, плаката, виступу тощо)
35.

Підсумок











Календарно – тематичне планування
уроків «Я у світі» 
3 клас
( на виконання Програми зі змінами)
2016 – 2017 н. р.    (1 година на тиждень)
з/п


  Дата

Тема уроку

Вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

1.

Я – людина
Вступ. Людина — частина  природи. Людина — частина су­спільства
П. (с. 3-8), з. с. 3
Учень/учениця:
знає, що відрізняє людину від тварини (мислення, мова, праця);

 роль суспіль­них груп для розвитку (сім’я, дитячий ко­лектив, друзі);

володіє прийомами планування робочо­го часу,

розуміє, що досягнення мети залежить від наполегливості, старанності, працьо­витості;

наводить приклади залежності успіху людини від її характеру;

розпізнає вчинки;

розробляє  власні завдання для досяг­нення успіху в навчанні.

2.

Що таке людське «Я». Яким бути? Моє зовнішнє «Я». Складові мого внутрішнього «Я»: світосприймання, харак­тер, ідентичність (приналежність)
П.  (с. 24-28), з. с.7
3.

Як досягти успіху? Обговорення можливостей досягнення успіху
П. (с. 29-32).з. с. 9
4.

Вчимося вчитися. Обов’язкові умови успішного розвитку сучасної людини: навчання, праця. Практична робота: планування свого робочого дня
П. (с. 22-23).
5.

Хочеш бути щасливим не будь лінивим. Самостійність і ві­дповідальність. Практична робота: складання правил ус­пішного навчання
П. (с. 33-34), з. с. 10.
6.

 Я та інші
Сім’я. Склад сім’ї. Практична робота: моделювання способів поведінки поштивого став­лення до старших та інших членів сім’ї
П. (с. 35-39),  з. с. 11
Учень/учениця:
усвідомлює потреби та інтереси сім’ї, влас­ні права та обов’язки як члена родини;

розуміє, чому права та обов’язки батьків і дітей є взаємними;

виявляє шанобливе ставлення до стар­ших, почуття відповідальності перед ро­диною;
розповідає про цінності своєї родини;

усвідомлює свої права та обов’язки як учня/учениці, як члена учнівської громади;

наводить оцінні судження, аргументує переваги добрих вчинків;

бере участь у колективних справах;
доречно вживає слова етикету, дотриму­ється правил поведінки як у стандартних так і в нових для учня/учениці ситуаціях;

пояснює свої права та обов’язки як спо­живача/ споживачки;

взаємодіє в парній та груповій роботі відповідно до прийнятих правил;

наводить приклади ввічливого по
во­дження, подільчивості, доброти, пра­цьовитості, виявляє ці якості у життєвих ситуаціях.

7.

Мої основні права та обов’язки в сім’ї
П. (с. 40-43), з. с. 13 - 14

8.

Жити по совісті. Родинні стосунки. Практична робота.  Моделювання способів поведінки поштивого ставлення до  старших та інших членів сім ї
П.  (с. 43-45), з. с.
9.

Школа. Традиції рідної школи
П. (с. 48-49).
10.

Навчальний проект (колективний). «Історія та традиції моєї школи (мого класу)»
П. (с. 55-56).
11.

Основні правила учнів. Права і обов’язки учнів
 П. (с. 50-54).з. с. 16 – 17
12.

Правила поведінки. Стосунки з однокласниками.
 Рольові іг­ри: складання і застосування правил поведінки в різних ситу­аціях, з якими найчастіше зустрічаються діти в класі, у шко­лі, під час екскурсії, походу і т. ін.
 П. (с. 56-60).з с. 18 - 22
13.

Учнівське самоврядування класу. Основні права і обов’язки членів учнівської громади класу.
14.

Ми – споживачі.
 Рольова гра
«Супермаркет», «Рекламна агенція»
15.

Практична робота
Складання і застосування узагальнених правил поведінки, пов’язаних з виконан­ням соціальних ролей пішохода, пасажи­ра, покупця, відвідувача бібліотеки, кіно­театру тощо.
16.

Людські чесноти. Ввічливість. Щедрість і жадібність
П. (с. 70-76).З. с. 23 - 25
17.

Людські чесноти. Доброта. Делікатність.
П.  (с. 77-81).з. с. 26 - 27
18.

Людські чесноти. Додержуй даного тобою слова. Намагайся не обманювати. Не можна брати чуже .
П. (с. 81-91).з. с. 28
19.

Навчальний проект (груповий, за вибором учителя, учнів): «Чи важко бути стриманим?», «Чому так важливо бути гос­подарем свого слова», «Людина має творити добро».
20.

Я – українець
Суспільство як єдність людських спільнот, їх різноманіт­ність. Відносини людей у суспільстві .
П. (с. 92). З. с. 29
Учень/учениця:
розуміє поняття: «суспільство», «грома­дянин»;

усвідомлює свою належність до україн­ського суспільства;
необхідність толе­рантного ставлення між людьми;

усвідомлює свою належність до україн­ського суспільства;

знає державну символіку України;
виявляє шанобливе ставлення до симво­лів держави;

володіє найпростішими навичками: поводження в урочистих ситуаціях, в пам’ятних місцях;

наводить приклад  неправомірної по­ведінки як порушення  прав інших людей;

обґрунтовує необхідсть відповідати за свої вчинки;

встановлює самостійно чи з допомогою вчителя основні взаємозв’язки між вчин­ком і наслідком,  порушенням  правил і відповідальністю;

передбачає можливі наслідки дій та вчинків;

моделює спосіб поведінки у відповід­ності до конкретно ситуації.

21.

Україна— незалежна демократична держава. Громадяни України. Практична робота. «Що я можу розповісти про Україну своїм ровесникам за кордоном?»
П. (с. 93-96).з. с. 30- 31
22.

Навчальний проект (груповий, за вибором учителя, учнів): «Подорожуємо Україною», «Історичні скарби України», «Чим славиться Україна?», «Славетні українці»,   з. с. 33 - 35
23.

Символи держави: герб, прапор, гімн, їх значення  
П. (с. 104- 107).з. с. 32
24.

Правила життя в суспільстві. Права й обов’язки громадян
 П. (с. 124-127), з. с. 36- 37
25.

Ніхто не має права ображати людину. Про права дитини. Конституція України, Декларація прав дитини, Конвенція ООН про права дитини (робота з адаптованими текстами цих документів)
П. (с. 132-135), з. с. 38 - 39
26.

Будь-який вчинок завжди має наслідки. Практична робо­та. Розв’язання прогностичних задач «Що буде, якщо...»; моделювання правомірних способів поведінки
П. (с. 135-141), з. с. 40-41
27.

Я – європеєць
Україна— європейська держа­ва. Європейський Союз— співтовариство народів Європи
П. (с. 142-145), з. с. 42
Учень/учениця:
уміє показати на карті, де знаходяться Україна та держави — найближчі сусіди України;

має уявлення про різноманітність наро­дів Європи, їхніх культур і звичаїв, про місце України в Європі;

здійснює пошук потрібної інформації з різних інформаційних джерел, обміню­ється потрібною інформацією з одно­класниками;
висловлює емоційно-оцінні судження, обґрунтовує свою думку, уважно слухає повідомлення, міркування однокласни­ків;

встановлює і розвиває в спільній діяль­ності з товаришами дружні взаємини;

 висловлює оцінні судження про діяль­ність людини, щодо збереження життя на Землі;

виявляє бажання допомагати природі, захищати її.

28.

Ми всі різні.
 Я член європейської спільноти
П. (с. 146-150), з. с. 43- 44
29.

Навчальний проект (груповий, за вибором вчителя, учнів): «Мої ровесники за кордоном», «Чим цікаві традиції та зви­чаї європейських народів», «Внесок українців у світову на­уку і культуру», «Винаходи людства, що змінили світ», «Відомі у світі народні промисли сучасної України».
30.

Навчальний проект (груповий, за вибором вчителя, учнів): «Мої ровесники за кордоном», «Чим цікаві традиції та зви­чаї європейських народів», «Внесок українців у світову на­уку і культуру», «Винаходи людства, що змінили світ», «Відомі у світі народні промисли сучасної України».
31.

Земля — спільний дім для лю­дей. Необхідність взаємодопомоги, співпраці, охорони при­роди спільними зусиллями.
32.


Соціальна (екологічна) акція (тематика за вибором учителя).
33.

Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за рік.


















Календарно – тематичне планування
уроків літературного читання, 
3 клас
( на виконання Програми зі змінами)
    (3 години  на тиждень)

з/п

 Дата
Тема уроку
Вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

1

З народного джерела
Усна народна творчість у всіх видах мистецтва. Прислів’я, приказки, скоромовки, загадки, 
 Учень/учениця:
визначає  жанр прочитаного твору : казка, вірш, оповідання,байка, п'єса;
розрізняє фольклорні і ав­торські твори;
твори за емоційним забарвлен­ням;
називає основні теми читання; прізвища, імена  4 -5  українських письменників-класиків, з якими озна­йомились під час навчання;
знає сюжети 4-5 фольк­лорних казок,напам'ять 5  віршів,
прізвища, імена їхніх авторів,
5-6 прислів'їв;
пояснює значення кни­жки в житті людини.
читає наприкінці навчального року
вго­лос правильно, свідомо, виразно, ціли­ми словами та групами слів;
читає мовчки: очима (без артикулюван­ня), свідомо;
під час читання вибирає та застосовує (самостійно та з допомогою вчителя) тон, темп, гучність читання, логічний на­голос з урахуванням змісту та специфіки твору;
обирає темп читання, прийнятний для розуміння прочитаного;
виконує за завданням учителя вправи різних видів, спрямовані на розвиток артикуляційного апарату, розширення оперативного поля зору, правильності сприймання тексту, розвиток смислової здогадки, розвиток темпу читання вго­лос і мовчки; розвиток уваги і пам’яті в процесі сприймання.
визначає тему твору;
 визначає (з допомогою вчителя) осно­вну думку твору;
визначає у структурі епічного твору по­чаток, основну частину, кінцівку;
 пояс­нює їх взаємозв’язок після аналізу твору;
знаходить потрібний епізод у творі за за­вданням учителя;
співставляє ілюстра­цію до твору з відповідним епізодом;
знаходить у структурі тексту художні описи природи, зовнішності людини, ін­ших живих істот;
пояснює їх роль у творі;
знаходить у тексті діалог;
називає учасни­ків діалогу;
визначає головного і другорядного пер­сонажів;
 пояснює, який вчинок персона­жа є позитивним, а який — негативним і чому (самостійно та з допомогою вчите­ля) і підтверджує свою думку про вчинок героя твору рядками з тексту;
пояснює, що той чи інший письменник/ письменниця є автором низки творів, низки книжок на певну тему,
наводить приклади;
за змістом прочитаного робить припу­щення щодо того, як автор формує став­лення до зображуваних подій і вчинків персонажів (з допомогою вчителя);
під­тверджує свою думку про формування автором твору враження щодо героя твору рядками з тексту (з допомогою вчителя);
розповідає епізоди з життя й діяльності письменників/письменниць, з творами яких ознайомлений під час навчання;
виділяє у художньому тексті та вживає у своєму мовленні під час характерис­тики персонажів творів, опису природи яскраві, образні вислови, епітети, по­рівняння, метафори (без уживання тер­мінів, практично) з твору;
пояснює їхню роль у тексті;
правильно називає та розрізняє прак­тично жанри творів, з якими ознайомлю­вався під час навчання;
визначає жанрові ознаки казок, віршів, оповідань;
визначає жанрові ознаки героїко-фантастичних казок; байок, п’єс (з допомо­гою вчителя);
називає відмінності між казкою про тва­рин і героїко-фантастичною казкою, між віршем і байкою, між оповіданням і п’єсою.
називає теми дитячих віршів, які опра­цьовувалися на уроках;
обирає темп читання, тон, гучність голо­су з урахуванням змісту і мелодики вірша і читає виразно вірш після попередньої підготовки;
читає напам’ять 5 віршів;
практично вирізняє акровірш серед ін­ших творів;
називає його основну відмінність;
визначає за змістом і називає подію (ви­падок), про яку (який) розповідається в оповіданні;
співвідносить події в оповіданні з по­діями в реальному житті і пояснює, що відображені події у тому чи іншому опо­віданні не є точною копією з реального життя;
називає героїв (персонажів) оповідання;
визначає головних героїв оповідання;
називає теми дитячих оповідань, які опрацьовувалися під час навчання;
висловлює оцінні судження морального і етичного характеру про вчинки героїв прочитаних оповідань.
 доводить думку прикладами з тексту;
вирізняє байку серед інших літературних творів;
називає особливість байки (з опорою на тексти творів): наявність висновку-повчання;
встановлює зв’язок між вигаданим у байці і подібними реальними ситуаціями ужитті,
пояснює свою думку;
називає героїв байок;
визначає в тексті байки її висновок-по­вчання (мораль);
практично розрізняє повість, повість- казку;
пояснює їх відмінність від оповідання та казки;
правильно називає героїв повістей, повістей-казок;
вирізняє п єсу серед інших літературних творів;
називає ознаки, якими п’єса відрізняєть­ся від інших жанрів;
визначає у п’єсі діалоги, монологи, сло­ва автора, дії (картини); бере участь у по­становці дитячих п’єс.
Учень/учениця:
розповідає про свої враження, почуття, які виникли під час читання/слухання; називає події твору, які їх викликали; по­яснює свої думки;
визначає послідовність подій у творі; упорядковує ілюстрації до частин тво­ру відповідно до послідовності подій утворі;
висловлює здогадки щодо можливого розвитку подій;
визначає на основі аналізу подій, дій і вчинків героїв твору тему й головну дум­ку твору;
з допомогою вчителя визначає і пояснює мотиви поведінки, наслідки вчинків пер­сонажів твору;
знаходить в тексті слова, вислови, ре­чення, які є ключовими для розуміння подій, характеристики персонажів; прогнозує за змістом твору можливі на­слідки дій, поведінки персонажів;
 обирає з переліку назви рис характе­ру дійової особи на основі оцінки їх дій і вчинків;
висловлює оцінні судження морального характеру про події, вчинки персонажів; називає позитивні й негативні вчинки ге­роїв (персонажів) твору;
 наводить відповідні приклади поведінки людей із реального життя;
пояснює зв’язок між заголовком і темою твору; зв’язок між заголовком і головною думкою твору (з допомогою вчителя); співвідносить головну думку прочитано­го із заголовком, з прислів’ям, з ілюстра­ціями;
знаходить і пояснює зв’язки між речен­нями, абзацами і частинами тексту; епі­зодами твору;
упорядковує пункти плану відповідно до послідовності подій у творі;
доповнює план твору, у якому пропуще­но назву однієї частини; складає план до невеликих за обсягом і нескладних за будовою художніх і науково-художніх текстів;
використовує план для переказу прочи­таного;
знаходить у тексті твору і читає частину з розповіддю, описом, міркуванням;
формулює запитання за змістом прочи­таного про факт, подію, час, місце події, героїв твору;
відповідає на запитання щодо прочита­них творів рядками тексту, своїми сло­вами;
підтримує діалог (5-6 реплік) з учителем, однокласниками на основі прочитаного.
Учень/учениця:
знаходить у тексті порівняння, епітети, метафори (без вживання терміну); пояснює іхнє смислове значення та роль у тексті;
знаходить у тексті слова, що мають пе­реносне значення; пояснює їхнє значен­ня на прикладах;
називає, які почуття викликають у читача використані автором засоби художньої виразності;
встановлює зв’язок між засобами ху­дожньої виразності і настроєм твору;
знаходить у тексті слова для зображення кольорів, форм, звуків природи;
пояснює їх значення; висловлює думку про почуття, які викли­кає картина, створена за допомогою цих слів;
використовує у власному мовленні (пе­реказі, словесній картині, розповіді,) за­соби художньої виразності; висловлює оцінні судження естетичного характеру про описи у художньому творі; своє враження, ставлення до прочита­ного.
Учень/учениця:
називає ознаки науково-художніх творів: наявність художньої і пізнавальної інфор­мації;
визначає смислові частини твору,
вста­новлює між ними зв’язки,
складає сло­весний, малюнковий план, визначає основну думку, переказує зміст;
виокремлює (за допомогою вчителя) на- уково-пізнавальний матеріал, пояснює його значення для розуміння подій тво­ру, вчинків персонажів; знаходить у тексті слова-терміни та по­яснює їхнє значення;
розрізняє художній та науково-художній твори (за наявністю чи відсутністю на­укової інформації).
Учень/учениця:
знаходить у книжці, показує і правильно називає її структурні елементи: титуль­ний аркуш, анотація, відомості про пись­менника/письменницю;
пояснює їх при­значення;
прогнозує за анотацією зміст книжки; розповідає коротко про письменника/ письменницю;
ознайомлюється з новою дитячою книж­кою з опорою на зміст обкладинки, ти­тульний аркуш, прикнижну анотацію, пе­редмову;
прогнозує її орієнтовний зміст;
добирає і читає дитячі книжки на ре­комендовану вчителем тему читання (із запропонованого переліку); будує зв’язне висловлювання за змістом твору (творів);
висловлюється щодо орієнтовного зміс­ту книжок на виставці, їх тематики;
здійснює пошук потрібної книжки у від­критому фонді бібліотеки і з допомо­гою дорослих через інтернет-ресурси бібліотеки;
складає найпростішу анотацію на про­читану книжку (усно, з допомогою вчи­теля);
пояснює призначення довідкової літера­тури; користується нею для пошуку по­трібної інформації, розширення та попов­нення своїх знань;
виділяє, правильно називає у дитячо­му журналі номер журналу, рік видання; пояснює значення понять: «примірник журналу», «комплект» (з допомогою вчи­теля);
бере участь у колективному обговорен­ні змісту самостійно прочитаних книжок: уважно слухає думки, міркування одно­класників;висловлює власні міркування щодо прочитаного: що вразило, що зму­сило задуматися, чому цю книжку варто прочитати;
виявляє толерантність, по­вагу до однолітків під час діалогу, колек­тивної дискусії.
Учень/учениця:
створює за змістом прочитаного твору власну словесну картину з використан­ням засобів художньої виразності (з до­помогою вчителя; у групі);
переказує твір детально, стисло, вибір­ково (з опорою на план, запитання, ма­люнки);
складає усний творчий переказ (само­стійно і в співпраці з учнями) з доповне­нням/зміною тексту;
 доповнює зміст прозових і віршованих творів за текста­ми з пропусками;
складає варіанти кінцівок до літератур­них казок;
складає усну розповідь від імені одного з героїв твору (самостійно і з допомогою вчителя);
складає усний твір-мініатюру про казкових героїв з 3-4 речень;
складає казки з 5-6 речень, загадки, лі­чилки за аналогією, зразком (з допомо­гою вчителя, або самостійно);
порівнює твори письменників, художни­ків, композиторів на одну тему; виконує різноманітні творчі завдання за їх змістом;
бере участь в інсценізації прочитаних І творів.
Учень/учениця:
називає персонажів, місце і час дії, послі­довність подій у прослуханому тексті; визначає тему сприйнятого на слух твору;
розловідає про свої враження, почуття, які виникли під час слухання; висловлює власну думку про факти, події у сприйнятому на слух тексті;
адекватно виконує сприйняті на слух ін­струкції щодо виконання поставлених учителем навчальних завдань.


.

2

Усна народна творчість у всіх видах мистецтва. Лічилки, пісні.
3

Усна народна творчість у всіх видах мистецтва. Легенди.
4

З народного джерела
Українські народні казки.  Казки про тварин.  «Їжак та заєць».  Прислів’я.
5

Де сила не візьме, там розум допоможе.  «Лисиця та рак».
6

Чарівні казки. Чарівні перетворення  в казці.  « Про Оха –чудотвора».
 І частина
 7

Чарівні перетворення  в казці.   «Про Оха – чудотвора».  ІІ частина
8

Урок позакласного читання.
9

Казки народів світу.
Внутрішній стан героя. Болгарська народна казка «Сильний лев і маленьке мишеня»
10

Дружба – велика сила. Бірманська народна казка  «Як серед птахів виникла дружба»
11

 Добро добром згадують.  Білоруська народна казка «Синя свита навиворіт пошита» І частина
12

Добро добром згадують.  Білоруська народна казка «Синя свита навиворіт пошита» ІІ частина
13

Коли щось робиш – думай і по наслідки . Японська народна казка «Чарівний каптур»  І частина
14

Коли щось робиш – думай і по наслідки . Японська народна казка «Чарівний каптур» ІІ частина
15

Урок позакласного читання.
16

З літературної скарбниці .
Казки   зарубіжних письменників.
Яку дружбу заведеш, таке життя й проведеш. Брати Грімм «Бременські музиканти».  І частина
17

Яку дружбу заведеш, таке життя й проведеш. Брати Грімм «Бременські музиканти».  ІІ частина
 18

Розкриваємо таємниці казки.
Ганс Крістіан Андерсен «Ромашка»  І частина
19

Ганс Крістіан Андерсен «Ромашка» 
І І частина
20

Божена Нємцова  «Лісова німфа»  І частина
21

Божена Нємцова  «Лісова німфа»  ІІ частина
22

Урок позакласного читання.
23

Джанні Родарі «Чародійна палиця»
24

Карло Коллоді  «Пригоди Піноккіо»  уривок
25

Карло Коллоді  «Пригоди Піноккіо»  уривок
26

Астрід Ліндгрен  « Про Карлсона, що живе на даху» уривок
27

Астрід Ліндгрен  « Про Карлсона, що живе на даху» уривок
28

Урок позакласного читання.
29

Урок  узагальнення знань
30

Казки українських письменників .
Яке частування , таке й дякування. Іван  Франко «Лисичка та Журавель»
31

Леся Українка «Казка про Оха -  чудодія»

32

В. Сухомлинський «Дід Осінник»
33

В. Сухомлинський
 «Снігуроньчина пісня»
34

О. Іваненко 
«Синичка» »
 І частина
35

О. Іваненко  «Синичка»
ІІ частина.
36

Урок позакласного читання.
37

Не будь байдужим . Анатолій Качан «Крихти хліба», 
Л. Глібов «Хто вона?»
38

Урок узагальнення знань.
39

Поетична майстерня
Пейзаж   П. Тичина
«Пастелі», В. Сосюра «Спокоєм повиті…»,   Н. Забіла « Зірочки»
40

Милування красою природи.
Л. Костенко «Шипшина важко віддає плоди», М. Вороний  «Ущухла буря»   Г.  Чубач,  «Зупинюся над рікою»,
41

Спокій. Захоплення. 
В. Скомаровський
« Після грози»,
 І. Калинець «Зірка»
42

І. Світличний «Безконечник», В. Лучук «Чим хата багата», «Хто носить мед?»
43

Урок позакласного читання.
44

Урок узагальнення знань.
45


46


47


48


49


50














Комментариев нет:

Отправить комментарий