среда, 24 февраля 2016 г.

Конкурс з української мови для учнів 2 –их класів

                                             
Тема: Мова моя українська чарівна
            Є найрідніша для кожного з нас.
Мета: Розширювати і збагачувати знання учнів про мову. Розвивати
навички застосування Знань рідної мови практично, вміння правильно висловлювати свої думки. Розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, уміння працювати в групах. Прищеплювати любов до української мови, бажання нею досконало володіти і пропагувати серед ровесників та старших. Виховувати взаємоповагу, взаємодопомогу.
Обладнання: зал прикрашений плакатами з крилатими висловами про мову, прислів’ями,
            плакати з назвами команд, завдання, загадки, ребуси, кросворди.

Хід проведення


І. Розподіл на команди: «Калинка», «Барвінок», «Мальва».
ІІ. Привітання команд, вступне слово учителя та  помічника
Учитель:
Дорогі друзі! Триває тиждень української мови.
І будемо зараз готові
Полинути в країну рідного слова.
Якою цікавою є наша мова –
Запевнити вас я сьогодні готова.
Цікава мандрівка чекає на нас,
Чи кожен до неї готовий із вас?
Тільки сьогодні, і тільки до нас
Чарівна мова наша прийде у клас.

Помічник:      Велична, щедра і прекрасна мова,
                        Прозора й чиста, як гірська вода.
                        Це України мова барвінкова,
                        Така багата й вічно молода.
                        Вимовляю кожне слово,
                        Кожне слово, наче спів.
                        Найдорожча рідна мова,
                        Мова діда і батьків.


Учитель:  Дорогі діти! Щоб година цікавої української мови проходила організовано,
            потрібно дотримуватись певних правил:
1.      Уміти працювати в групі з девізом: один за всіх та всі за одного.
2.      Спочатку подумати, а потім відповідати.
3.      Сигналізувати про готовність відповідати карткою з назвою команди.
4.      Відповідати чітко і лаконічно.
5.      Найперша правильна відповідь – 1 бал.
6.      Переможцем стане команда, у якої найбільша кількість балів.

ІІІ. Виконання завдань.
            Учитель: Пробуджуйте розум, пробуджуйте думку,
                             На вас чекає мовна розминка!
1.Мовна розминка
1.1.Відгадати загадку:
Ця хатинка невеличка,
Має тридцять три кімнати,
В кожній з них живе сестричка.
Як же цю хатинку звати? (Абетка, алфавіт)

1.2.   Розказати український алфавіт. (Кожна команда називає по 6 літер,               команда , яка  не готова продовжити вибуває з гри).
1.3.   Скільки в українській мові голосних? Назвати їх.
1.4.   Як визначити скільки складів у с лові?
1.5.   Як пишуться назви міст?
1.6.   Яка буква в українській мові не позначає звука?
1.7.   Скільки звуків позначає буквосполучення дж, дз?
1.8.   На які дві групи поділяються приголосні звуки?
1.9.   Коли букви я, ю, є, ї позначають два звуки?
1.10.        Що означає вислів: накивати п’ятами?

2.Завдання «Плутанка»
Утворити нові слова, використовуючи числове значення літер:
1432                3214                32415
Кіно                тіло                 ручка
Коні                літо                 курча

3.Завдання «Утвори слова»

            Утворити якнайбільше нових слів            із букв слова ластівка..

4.Завдання «Розкодуй слова»
            Користуючись цифровими позначеннями літер в алфавіті, прочитати слова.

                        6 11 3 1  18                17 1 17 1                    16 12 23 19                15 21 1 14
                        диван                         мама                           літо                             край
5. Завдання «Утвори прислів’я»
            Із частин речення утворити прислів’я і прочитати.
           
            Гостре словечко                   як ліхтар без світла.
            Не кидай слова                     коле сердечко.
            Голова без розуму                на вітер.        

6.Завдання «Знайди приховані слова»
Прочитайте слова і підкресліть «приховані слова».

            Екскаватор                буксир                       пролісок
            Плід                           якір                             коса
            Козуб                         баштан                       отрута
            Корабель                   пристань                    комар

7.Завдання «Метаграми»
            З Н  - частина я доби,
            З П – я грію щозими.
            З Р – предметом стану я, -
            От вам загадка моя. (ніч – піч – річ)

            На мені молотять хліб,
Віють, сушать кілька діб.
А якщо з кінця читати –
Будуть миші враз тікати. (тік – кіт)

8.Завдання «Паліндром»
            Паліндром (від грецького – той, що рухається назад, вертається) – перевертень.
            Придумати слова –паліндроми.

            Кіт – тік, гул – луг, бузок – козуб, сир – рис, дід – дід)

9. Завдання «Буріме»

            Спробуємо дібрати риму:
            Ярослав у човен сів,
            Ловить в річці  ….  (карасів.)

            Має Галя добру звичку
            Класти книжку на … (поличку.)

            Скласти вірш за кінцевими словами.

            ………………….. картуз
            …………………...гарбуз.
            ………………….. гладенький –
            ………………….   маленький.

ІV. Підведення підсумків. Визначення команди-переможця.
            Слово вчителя.
- Дорогі діти! Мабуть, ви впевнилися, що наша мова таємнича, незбагненна, прадавня, невичерпна, але досі нами не опанована. Тому у нас попереду ще багато подорожей до країни Мовограй.
            Наша зустріч завершується. На закінчення спробуємо всі разом дібрати слово у вірш про чарівну мову.

             Щоб  розумним і мудрим стати, треба мову рідну … (знати).
            А щоб вміти говорити, треба рідну мову … (вчити).
            Знає кожен з нас чудово – не прожити нам без … ( мови).
            Рідна  ж мова пелюсткова, мудра, світла … (світанкова).     


Комментариев нет:

Отправить комментарий